Skip to main content

මහින්ද සමග අරලියගහ මන්දිරයේදී




කාල වකවානුව  2005 මුල් සමයයි.. මහින්ද  කල්තියාම  ජනාධිපතිවරණයට  සුදානම් වෙමින් සිටියේය. සති අන්තවලදී දේශපාලන  පක්ෂවල මධ්‍යම  කාරක සභිකයන්  අරලිය  ගහ මන්දිරයට  කැඳවා සාකච්චා  කිරීම ආරම්භ  කර තිබිණ. මා   එකල ශ්‍රී ලංකාවේ කොමියුනිස්ට් පක්ෂයේ මධ්‍යම  කාරක සභිකයෙකු වීමි. මහින්ද  හමුවීමට  එන  ලෙස පක්ෂයටද  ආරාධනාවක් ලැබිණ. ඒ අනුව නියමිත  දිනයේ සවස  5 ට පමණ ඩිව් ගුණසේකර ඇතුළු අපි 50 කට ආසන්න පිරිසක්  අරලිය  ගහ මන්දිරයට  ගියෙමු. ඒ වන විට  අරලියගහ මන්දිරය සුන්දර  ස්ථානයකි. පැරණි ගොඩනැගිලි සිත් කලුය. ( මහින්ද  ජනාධිපති වූ පසු අලුතින් විවිධ ගොඩනැගිලි තැනීමෙන් එය අසුන්දර  ස්ථානයක් කලේ  යැයි මම සිතමි.)

1977 දක්වා කැබිනට් රැස්වීම් පැවැත්වූ  ශාලාවේ  දිගු මේසයක් වටා අපි අසුන් ගත්තෙමු. ශාලාවේ කෙළවරක තිබු  නෙස්කැෆේ යන්ත්‍රයෙන් අවශ්‍ය  අයට නෙස් කැෆේ බීමට  පහසුකම් සපයා  තිබිණ.

අපි එහි ගොස්  විනාඩි 15ක් ගතවන විට මහින්ද රාජපක්ෂ  මහතා  පැමිණ  අප පිළිගෙන  සාකච්චාව  ඇරඹීය. අප සමග සිටි  අයට  මහින්දගෙන් ඇසීමට   බොහෝ ප්‍රසන  තිබිණ.  'ඔහු  ජනාධිපති වුව හොත් ජාතික  ප්‍රශ්නයට ඔහු දෙන  විසඳුම කුමක්දැ' යි  අපේ  කණ්ඩායමේ  කිසිවෙකු ඇසීය. "මම  ජනධිපති වූ පසු LTTE සමග සාකච්චා කිරීමට එරික් සෝල්හයිම් අවශ්‍ය  නැහැ. ප්‍රභාකරන් ලංකාවේ  මිනිහෙක්නේ . මන් එයත් එක්ක  කෙලින්ම කතා  කරනවා " . මහින්ද පිළිතුරු දෙමින්  කීය.

ඩිව් විසින්  මා අගමැතිට  හඳුන්වා දීමෙන් පසු මගේ  අදහස්   දැක්වීම කලෙමි..  ළමුන් බඩගින්නේ  පාසලට  පැමිණෙන බවත්  උදැසන රැස්වීමේදී  ඇතැම් ළමුන් බිම ඇද වැටෙන  බවත් එයට හේතුව  ඔවුන් ආහාර  නොගෙන  පාසලට  පැමිණීම  බවත්   ළමුන්ට  දිවා ආහාරයක් දීමට  ආණ්ඩුව  කටයුතු  කළ  යුතු බවත් අගමැතිට  කීමි. එයට  ප්‍රතිචාර දැක්වූ  මහින්ද " ඔයා   දන්නවනේ  ඩිව් . මන් අධ්‍යාපනයට  ඇඟිලි  ගහන්න  කැමති  නැති බව. (අධ්‍යාපනය  භාරව  සිටියේ  චන්ද්‍රිකාය.)  ඒ උනත් මේ  සන්බන්ධයෙන් යෝජනවක් හදල මට එවන්න. අපි ඒක කැබිනට් එකට  ඉදිරිපත් කරමු නේද ඩිව් ! " යැයි මහින්ද  කීය.

මෙම සාකච්චාව පැය දෙකක් පමණ පැවති අතර ඉන්පසු ඇරඹුණේ   සාදයයි. එය  පැවතුනේ  අරලියගහ මන්දිරයේ ප්‍රධාන ගොඩනැගිල්ලේ පිටුපස කොටසේය. මා නොදන්නා   අරක්කු වර්ගයක්  මේස  උඩ  තබා  තිබුණු අතර කෝකියන් පැමිණ ආප්ප  සහ  කොත්තු සකස්  කර  අපට දුන්හ. මේ  සාදයට මහින්ද  ආවේ  නැත. ඩිව් සහෝදරයා ටිකක් වැඩියෙන් බොනු දුටු අපේ  සහෝදරයෙක් " සහෝදරයා!  ඔච්චර  බොන්න  හොඳ නැහැ නේද? යැයි ඇසීය. එයට පිළිතුරු දුන් ඩිව් " මන් දැන් වයසයි. ඔන්න  ඔහේ  මැරිලා  ගියත් කමක් නැහැ." කීය.

ටික වෙලාවකට  පසු අරලියගහ මන්දිරය  තුලදී යලිත් මහින්ද හමුවිය. ඔහු කලු  පාට ඇඳුමකින් සැරසී සිටි අතර " යමුද ලඟ  පාත  මගුල් ගෙයක් තියෙනවා ? යැයි චන්දසිරි ගජධීර ( එවක චන්ද්‍රිකා ආණ්ඩුවේ  උප  ඇමතිවරයෙකි.) ගෙන් ඇසීය. මේ ඇඳුම  ඇඳගෙන  යන්නේ  කොහොමද? ගජධීර සහෝදරයා ඇසීය.. " ඔන්න ඔහේ  යන්. මටත් තියෙන්නේ මේ  ඇඳුම තමා " යි කී මහින්ද ඔහුවත් ඇදගෙන මගුල් ගෙදර  ගියේය. පැයකින් ආපසු ඔවුන් පැමිණි අතර  මහින්ද  තරමක මත් ගතියකින්  සිටින  බව පෙනින. 

රාත්‍රී 11 ට  පමණ  අපි අරලිය ගහ මන්දිරයෙන් පිටවී ආවෙමු.

එකල  මහින්ද  කෙරේ ඇල්මක් මා  සිත  තුළ   විය . එයට හේතුව  වුයේ  ඔහු වුර්තීය සමිති සමග මිත්‍රත්වයෙන් කටයුතු කිරීම නිසාය.කලකට  පෙර කම්කරු ප්‍රඥප්තියක් ගෙන  ඒමට  කටයුතු  කර  තිබුණු හෙයින්ද  කම්කරුවන්ගේ  උද්ඝෝෂණ වලට  ඔහු නොවරදවා  සහභාගී වූ හෙයින්ද  වුර්තීය  සමිති ක්‍රියා  කාරීන් ඔහුට  කැමැත්තක් දැක්වුහ.

LTTE සංවිධානය සිය  පාලන  ප්‍රදේශවල වැසියනට 2005 ජනාධිපතිවරනයේදී   චන්ද  පොලට  යාම තහනම් නොකළේ  නම්  ජනාධිපති වන්නේ මහින්ද  නොව  රනිල්ය.  සාමය  නොව  යුද්ධය ඉල්ලා සිටි LTTE  සංවිධානය  දිගින් දිගටම සටන් විරාමය  කඩ  කිරීම  නිසා මහින්දට යුද්ධය  නොකර  සිටීමට  නොහැකි විය.

මහින්ද මිනිසුන් දිනා ගත හැටි

මහින්ද මිනිසුන්ගේ  හිත  දිනා   ගැනීමට දක්ෂයෙකි.  ඔහු මන්ත්‍රී වරයෙකු වී සිටි සමයේදී පවා  ඔහුගේ  නිවසට  පැමිණෙන සියලු දෙනාටම ආහාර  පිරිනමන  බව  ඔහුගේ  සමීපතමයෙක් වරක් මට  කීය. ජනාධිපති වූ පසු රටේ  හතර දිග්භාගයෙන්ම මිනිසුන්  අරලියගහ  මන්දිරයට කැඳවා  ආණ්ඩුවේ  වියදමින් දන්සල් දී සිය දහස්  ගණනින් මිනිසුන් වශී කර  ගත්තේය. පක්ෂයේ  ලොකු පොඩි  කාටත්  ආණ්ඩුවේ  ව්‍යාපෘති  මගින් හරි හම්බ   කර ගැනීමට ඉඩ දුන්නේය. මහින්ද  පැරදුනු විට මහින්දට වඩා දුක් වුයේ  මේ මිනිස්සුය.

 දෙවන වර  බලයට  පැමිණීමෙන් පසු  උතුරේ ප්‍රශ්නයට වඩාත් සාර්ථක   විසඳුමක් දීමට  මහින්දට  දේශපාලන  හය්ය සහ අවස්ථාව  තිබු   අතර  එය  ඔහු එය   කළේ  නම්  දුරදර්ශී   නායකයෙකු ලෙස  ඔහුගේ  නම ලංකා  ඉතිහාසයේ ලියවෙනු  නොඅනුමානය..














Comments

ඉයන් කැමැත්තෙන් කියවයි හෙහ් හෙහ්
Aruna Perera said…
ඔබ මේ ලිපිය අවසන් කර ඇති ආකාරයට මහින්ද ලොක්කා වැඩේ කරා නම් එයත් ගොඩ, රටත් ගොඩ. මේ අවස්තාවේ ජවිපේ යම්කිසි වැඩ පිලිවෙලක් ඉදිරිපත් කලා නේද? මහින්ද එය නොතකා හැරියේ ඇයි? දේශපාලන හේතුවක් මතද?

මම ඔබේ ලිපි දිගටම කියවන්නෙක්මි.Aru
Aruna Perera said…
අටමෝ.....උඹ කියවන්නේ අකැමැත්තෙන්ද :D
Unknown said…
මටනං මේක කියවද්දි මතක් වුනේ ම ඒ කාලේ හිටපු ලොක්කා උඩ පැන පැන කියපු මතට තිත ගැනමයි..... ආය මොකට ඕවා හිතනවාද නේද...... වෙහෙර ගිලපු එකාට අග්ගලේ කඡ්ඡක්ද????
1948 සිටම වාගේ දෙමල මිනිස්සු සමාන අයිතීන් ඇති මිනිසුන් ලෙස ජීවත්වීම සඳහා අරගල කරා. සාම කාමී අයුරෙන් කල එම අරගල අවියෙන් මර්දනය කිරීම දිගින් දිගටම කිරීම නිසයි ප්‍රභාකරන් බිහිවුනේ.යුද්ධය හමාර වූ පසු 13 වන අඬු ක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයෙන් එපිටට ගිය විසඳුමක් දීමට මහින්දට හොඳ හැටි අවකාශයක් විවුර්තව තිබුනා. යුධ ජයග්‍රහණය නිසා ජනප්‍රියව සිටි මහින්ද එවැනි විසඳුමක් ගෙන ආවනම් රට තුල එයට විරුද්ධව ලොකු විරෝධයක් ඇති වන්නේ නැහැ.නමුත් ඔහු නිසා ධන උල්පත් පාදා ගෙන සිටි ඔහුගේ පවුලේ අයටත් ඔහුගේ දේශපාලන හෙන්චය්යන්ටත් ඕනෑ උනේ දිගින් දිගටම දිගටම හොර මගඩි තුලින් මුදල් හම්බු කර ගැනීමටයි. එමෙන්ම සිංහල ජාතිවාදී බලවේගයන්ගේ උවමනාවන වුයේද මහින්දව දිගින් දිගටම බලයේ තබා ගැනීමටටයි. දෙමල ජනයාගේ ප්‍රශ්නයට විසඳුමක් ගෙන ඒම තුලින් සිදුවන්නේ තෙවන වරට බලයට ඒමට ඇති හැකියාවට බලවත් බාධාවක් බවට ඔවුන් මහින්දට ඒත්තු ගන්නන්නට ඇත කියා මා සිතනවා. මේ පිරිස් මහින්දව කොතරම් නොමග යැව්වාද කියතොත් ඔහු රජෙකුට ඇන්දවීමට ඔවුන්ට හැකි වුනා.
ජවිපෙ කිසියම් වැඩපිළිවෙලක් උතරේ ප්‍රශ්නයට ඉදිරිපත් කලත් එය සීනි බෝලයක් පමණයි. උතුරේ ජනයාට බලතල දෙනවාට ඔවුන් අදත් විරුද්ධයි.ජනවර්ග ප්‍රශ්නයට ඇති එකම පිළිතුර බලය බෙදා හැරීමයි.එය බොහෝ රටවල කර තිබෙන අතර ඒ මගින් එම රටවල් බෙදී යාම වැළකී තිබෙනවා.දුපත සිටින අපි සිතන්නේ බලය බෙදීම තුලින් රට කැඩෙනු ඇත කියයි.නමුත් සිදුවන්නේ රටක් කැඩී යාම නැවතීමයි. එවැනි විසඳුමකට ජවිපෙ කිසි දිනක එකඟ නැහැ.මෙය මාර්ක්ස්වාදය /ලෙනින්වාදය නෙවෙයි. ඉතින් එවැනි විසඳුමක් අපි සොයා ගත්තේ නැත්තම් මේ රටට මොන පත්තකින්වත් ගොඩ ඒමට බැහැ.
( ඔබ මගේ ලිපි අඛණ්ඩව කියවීම ගැන මගේ බලවත් ස්තුතිය ඔබට මේ සමග පිරිනමනවා. එය භාරගන්න.
Aruna Perera said…
ඔබේ පිලිතුරට ස්තුතියි!!!
ඔබ මෙතනදි සඳහන් කරන බලය බෙදීම යනු පලාත් සභාවලිනුත් ඔබ්බට ගිය බලයක් ලබාදීමද, එසේත් නැත්නම් පවතින පලාත් සභා මොඩලය තුලටම පොලිස් සහ ඉඩම් බලතල පවරාදීමක්ද? ඔබේ බ්ලොගය තුලින් සුහද සංවාදයක් ඇති කරගැනීමත්, නොදන්නා දෙයක් ඇත්නම් එය වටහා ගැනීමත් මගේ අරමුණයි. මෙතනදි ජවිපෙ ප්‍රතිපත්තියක් මතම පලාත් සභා ක්‍රමයට විරුද්දයි කියා ප්‍රකාශිත නිසා අපි ඒ කරුණැ මොහොතකට පසකින් තබමු.Aru
මට පේන්නෙම අකුරු වැරදි අනං මනං මයි..
ඒක මගෙ ලෙඩක්.ගණංගත යුත්තක් නෙවී.. දුරකතනයෙන් කියවන්නෙ. ආයෙ ඇවිත් ඔක්කම කියවන්ට ඕන..
ආයෙ ආයෙත් ලියන වෙලාවන් වලට එන්නං.. ජයෙන් ජයම වේවා
13+ සඳහා සුදානම් බව මහින්දම කීවා. මගේ අදහස නම් පළාත් සභා බලතල ඉක්මවා යන බල තල දිය යුතුයි. කෙසේ වෙතත් ඒ පිළිබඳව තීන්දුවට පැමිණිය යුතු වන්නේ දෙමල ජනයාගේ නියෝජිතයන් හා සමග සාකච්චා කරලයි. ඇතැම් විට මුස්ලිම් දේශපාලන පක්ෂ සමගද සාකච්චා කිරීම ට සිදුවිය හැකියි. කෙසේ වෙතත් මේ ප්‍රශ්නය තවත් ප්‍රමාද නොකොට විසඳ ගත යුතුයි,නැතහොත් මේ රටේ සාමයක් ඇති කරගෙන ඒ තුලින් රටට ආර්ථික දියුණුවක් ලබා ගත නොහැකියි.
ඉදිරියේදී අකුරු දෝෂ අඩුවෙනු ඇත ස්තුතියි.

Popular posts from this blog

සුද්දෙක් කී කතාවක්

මේ කතාව මට කිව්වේ අපේ හාමිනේය අපේ හාමිනේ රස්සාව කලේ අගලවත්තේ පිහිටි ශ් ‍ රී ලංකා රබර් පර්යේෂණායතනයේය. මීට අවුරුදු 15 කට පෙර අවුරුදු 90 ත් පැන්න සුද්දෙක් සිය හාමිනේත් දුවත් සමග රබර් පර්යේෂණායතනයට ආවේය . දුව ආ විගස පිටිපස්සට දිව්වාය. ටිකකින් ආපසු ආවාය " මම උපන්නේ ඔය පිටිපස්සේ තියෙන ගෙයි. ඒක බලන්නයි මම දුවල ගියේ " දු කීවාය වයසක සුද්දා දුව සමග කඳු පල්ලම් නගිමින් බසිමින් ආයතනයේ සියලු ප් ‍ රධාන ස්ථාන දෙස බලමින් අතීතය සිහි කළේය . සුද්දාගේ නම මොල්රිච් ය ඔහු රබර් පර්යේෂණායතනයේ සිටි පළවෙනි ප් ‍ රධාන පරිපාලන නිලධාරියාය . 1948 තෙක් මෙහි සේවය කළ ඔහු සිය පවුල සමග ඕස්ට් ‍ රේලියාවේ පදිංචියට ගියේය . ඔහු මෙවර එහි සිට ලංකාවට ආවේ තමන් සේවය කල ස්ථානය බලා සතුටක් ලබන්නටය . හැමතැනම ඇවිද බැලීමෙන් පසු පර්යේෂණායතනයේ නිලධාරිහු මොල්රිච් ට සහ පවුලේ අයට තේ පැන් සංග් ‍ රහයක් කළහ . තේ බොන ගමන් ඔහු පරණ කතාවක් කිවේය . ඒ කාලේ උදේ 8 ට මේ ආයතනයේ වැඩ පටන් ගත්තේ . විනාඩියක් පරක්කු වෙලා ආවොත් මම දඩ ගහනවා . 1948 පෙබරවාරි 5 වෙනිදා මම ඔෆිස් එකේ ඉන්න කොට ක්ලාක් කෙනෙක් වැඩට

ආණ්ඩුව යක්ෂ පැණි උඩ දාන්නේ ඇයි?

          මේ වන විට මේසන් බාස් පැණිය අති ජනප්‍රියය . රිටිගල පැණිය ද කරලියට එමින් තිබේ  ඒවාට අවශ්‍ය ප්‍රචාරය ආණ්ඩුව විසින් නොමිලේම ලබා දී ඇත . මේසන් පැණියට ආණ්ඩුවේ ඉහලම  තැන්වලින් අනුග්‍රහය ලැබුණු  අතර රිටිගල පැණියට ආණ්ඩුවේ රුපවාහිනියක් වන ITN ලබා දෙමින් සිටි . එම පැණි නිපදවූ දෙදෙනා හැර අන් කිසිවෙක් එම නිෂ්පාදන වලින් කොරෝනා වයිරසය විනාශ වන බව කියා නැත  ආණ්ඩුව ඒවාට දෙන ප්‍රසිද්ධිය නිසා එම පැණි වලින් කොරෝනා සුව වෙන බව හෝ කොරෝනා වලක්වන බව විශාල පිරිසක් තදින්ම විශ්වාස කරන බව පෙනේ > දැනමුත්තන්ට අනුව   වයිරස්වලට බෙහෙත් නැත. එන්නත් මගින් කරන්නේ වයිරසය සමග සටන් කොට පරාජය කිරීමට අවශ්‍ය ප්‍රතිදේහ ශරීරයේ නිපදවීමය.  අනෙක් අතට මෙම පැණි මගින් වයිරසය විනාශ කරන බවට කිසිදු පරීක්ෂණයක් කර නැත. යම්කිසි  ඖෂධයක ප්‍රතිඵලය මැනීම සඳහා වසරක කාලයක් වත් එය පරීක්ෂණයට ලක් කරනු ලැබේ  එන්නතක් නම් සාමාන්‍යයෙන් අවුරුදු 10 කාලයක් අත්හදා බලයි   පළමුව සතුන්ට එම එන්නත හෝ ඖෂධය ලබා දී  එහි ප්‍රතිඵල සොයා බලනු ලැබේ    විවිධ රෝග තිබෙන අයට අලුත් ඖෂධයක් හෝ  එන්නතක් ලබා දීමෙන් පසු බලපාන්නේ කෙසේදැයි පරික්ෂ කෙරේ  විවධ වයස් කාණ්ඩවල

ඒකීය රාජ්ජයේ සිට ලියමි

ලංකාවේ ආණ්ඩුක් ‍ රම ව් ‍ යවස්ථා වේ නම් සඳහන් වෙන්නේ ලංකාව ඒකීය රාජ් ‍ යයක් බවය. ව් ‍ යවස්ථාවේ ඉන්ගිරිසි පිටපතේ ඒ බව ලියා ඇත්තේ මෙසේය THE PEOPLE, THE STATE AND SOVEREIGNTY 1. Sri Lanka (Ceylon) is a Free, Sovereign, Independent and Democratic Socialist Republic and shall be known as the Democratic Socialist Republic of Sri Lanka. 2. The Republic of Sri Lanka is a Unitary State. ඔය ඒකීය හෙවත් Unitary යන වචනය ගිනිගන්නා සුළුය. පුපුරන සුළුය. පාස්කු බෝම්බ තරම් භයානකය ඔය වචනය ව් ‍ යවස්ථාවෙන් ඉවත් කරන්නට ගියහොත් කීප දෙනෙකු පරලොව යනු ඇත සිය ගණනක් තුවාල ලබනු ඇත දාස් ගණනක් පෙලපාලි යනු ඇත මහසොන්නු ගිණි තියනු ඇත එහෙත් ඔය වචනය ව් ‍ යවස්ථාවේ කාලයක් තිස්සේ තිබුනා කියා රට ඒකීය වී තිබේද ? අපි ඉන්නේ ඒකීය රටකද ? ලාංකික පුරවැසියන් හදවත් වලින් ඒකීය ද ? ව් ‍ යවස්ථාවේ ඒකීය වචනය දමාගෙන රට බෙදන්නට අපි බොහෝ දෙනෙකු දායක වී ඇත්තෙමු . සිංහල ඉස්කෝල, දෙමල ඉස්කෝල ,මුස්ලිම් ඉස්කෝල, බෞද්ධ ඉස්කෝල, ක් ‍ රිස්තියානි ඉස්කෝල, හින්දු ඉස්කෝල ,ඉස්ලාම් ඉස්කෝල කියා ජනවර්ගය සහ ආගම මත පාසල් පවත්වාගෙ