Skip to main content

තරුණියන් තුනකට පෙම් කළ කපු මහත්තයා.

 

මේ කියන්නට  යන්නේ  මගුල්  කපුවෙක් ගැන නොව  අපේ ගමේ  දේවාලය අරක් ගෙන  සාස්තර  කිවූ කපුවෙකු ගැනය.එකල මගේ වයස අවුරුදු 10ක්  හෝ 11 ක් පමණ වන්නට ඇත. පන්සල තිබෙන්නේ අපේ ගෙදර සිට මීටර් 100ක් පමණ දුරිනි.විශාල පන්සලක් වූ මෙහි දෙවාල  දෙකක් තිබේ.එක දේවාලයක විෂ්ණු දෙවියන්ගේ විශාල ප්‍රතිමාවක් තිබෙන අතර අනිත් දේවාලයේ  කතරගම දෙවියන්ගේ  සහ සමන් දෙවියන්ගේ ප්‍රතිමා දෙකක් තිබේ.පන්සලේ දේවාල දෙකක් තිබුනද  වැදගත්  ස්ථානයක්  එයට  කවදත්  ලැබුනේ  නැත.  එහි  කටයුතු  කිරීම  සඳහා   කපුවෙකු  සිටියේද  නැත. එබැවින් එය  බොහෝ විට  පාලු ස්වභාවයකට  පත්ව  තිබිණ.

කපුවාගේ පැමිණීම 

පන්සලේ  දේවාලය සඳහා   කපුවෙක් පැමිණ ඇති  බවත්  ඔහු  ආරුඪ වී  සාස්තර කියන බවටත්  ආරංචියක් හිටිහැටියේ ගම පුරාම පැතිර ගිය බැවින් පාසල් ගොස්  පැමිණි විගසම  මා පන්සලට  දුව  ගියෙමි. සාමාන්‍ය  උසකින් යුතු, තරමක් තරබාරු , පැහැපත් සමක් සහිත ,  වයස අවුරුදු 40 -45 අතර   පෙනුමකින් යුක්ත වූ ඔහු හිස පිටු පසින් කොණ්ඩය  බැඳ සිටියේය.

ඔහු සාස්තර  කීවේ උදේ  9 සිට  පස්වරු 1 වන තුරු පමණි. සෙනසුරාද  සහ   ඉරිදා  දිනවල මා දේවාලයට  නොවරදවාම යන්නේ  ඔහුගේ  සාස්තර  කීම්, සම්බන්ධයෙන් ම  දැඩි ඇල්මක් දැක්වූ  නිසාය. දෙවාරුඪයක් ලබාගැනීම  මගේ  එකම අපේක්ෂාව  විය.

පැයෙන් පැයට දෙවියන් මාරු වීම

ඔහු සාස්තර කිවේ එකම දෙවියෙකු ආරුඪ වී නොවේ. ඔහුට  වැහෙන  දෙවියා පැයෙන් පැයට වෙනස් වේ. විෂ්ණු දෙවියන් ආරුඪ වී පැයක් සාස්තර  කියන ඔහු  ඊ ළඟ පැයේදී   ආරුඪ වන්නේ දැඩිමුන්ඩ  දෙවියන්ය. ඊ  ලඟ   පැයේදී  කතරගම දෙවියන්ය. දවල් දොළහට  ඔහුට ආරුඪ  වන්නේ  ශිව දෙවියන්ය. අනිකුත් දෙවියන් ආරුඪ වූ විට දේවාලය   තුල  සිටගෙන  හිස දෙපැත්තට  වනමින් ශාස්තර  කියතත්   ශිව දෙවියන් ආරුඪ  වූ විට  ඔහු  හිස  කර කවන්නේ  නැත. දේවාලයෙන් පිටතට පැමිණ බිම වාඩිවෙන  ඔහු ඉන්පසු කිසියම් ස්ලෝක  කීපයක් කියා අවසන් වන විටම ශිව දෙවියන් ආරුඪ වේ. ඉන්පසු  ඔහු  කරන්නේ  ලෙඩ්ඩුන්ට  බෙහෙත් කීමය. ඔහු බෙහෙත් වට්ටෝරුව  කියන විට  එය  ලියා ගැනීමට තරුණියක් සුදානම් කරගෙන  සිටියේය. පැයක් තුලදී පැමිණ සිටින  අයට  බෙහෙත් කියන අතර  ඉන්පසු ශිව දෙවියන් ඔහුගේ  සමු  ගනී.

බෙහෙත් කීමට මෙන්ම  සාස්තර  කීමටද ඔහු මුදලක් අය  කළේය. මට මතක  හැටියට එක් අයෙකුගේ  ඔහු අය  කල මුදල රුපියලකුත් සහ දහයකි. දිනපතාම වාගේ සාස්තර ඇසීමට බොහෝ අය  පැමිණි නිසා එය ඔහුට  ලොකු ආදායමක්  ගෙන දුන් රැකියාවක් වී තිබිණ.

තරුණියන් ලං කර ගැනීම

සාස්තර  කරු නැවතී සිටියේ පන්සලේ තිබු වෙනම තැනු කාමරයකය. ඔහු පන්සලෙන් ආහාර  නොගත්තේ උම්මල  කඩවත්  කන්නේ  නැති නිසාය. ඔහුට ආහාර  පිස  දුන්නේ පන්සල අසලම තිබු  නිවසක  පදිංචි  කරුවන් විසිනි. එම නිවසේ  තරුණියක් සිටි අතර ඇයට දෙවතාරුඪයක් ලබා දීමට  කටයුතු  කරන  බව  කපු  මහතා කියා  තිබුණි.

එම  තරුණියට  අමතරව තවත් තරුණියන් දෙදෙනෙකුටද දෙවාරුඪ ලබා  දීම  සඳහා ඔහු ඔවුන්  පුහුණු  කරමින් සිටියේය. දෙවාරුඪයක් ලබා ගැනීමට මමද  කැමති  බව කපු  මහතා ට  මා කිප  වතාවක් කිව්  නමුත් ඔහු  ඒ සම්බන්ධයෙන් කිසිදු උනන්දුවක් දැක්වුයේ  නැත.

පොහොය දිනවලට ඔහු  සාස්තර කියන්නේ  නැත. ඒ  දිනවලට  ඔහු සැතපුම්  කීපයක්  ඈතින් තිබෙන නගරයට  ගොස් ආපසු එන්නේ පස් වරුවේය. 

 නගරයට ගොස්  ආපසු එන අතර තුර  ඇතැම් දිනවල  අපේ  නිවසට ගොඩවී   ටික වෙලාවක් සතුටු සාමිචීයේ  යෙදේ. මස්  මාළු අහලකටවත්   නොගන්නා , උම්මලකඩවත් මුහු  නොකොට කැම  පිසින තෝසේ  කඩයකින් දිවා ආහාරය  ගන්න  බවත් රාත්‍රියට  කෑමටද  ආහාර  පාර්සලයක්  රැගෙන එන  බවත් ඔහු කී  බව  මට  මතකය.

 එක් පොහොය දිනක නගරයට  ගොස්  ආපසු එන අතර තුර  කපු  මහතා අපේ  නිවසට  ගොඩ  වුයේ  ඔහුට අධික ජල පිපාසයක් ඇතිවීම නිසාය. ඔහු නගරයෙන් ගෙන ආ  කෑම  පාර්සලය ඉස්තෝප්පුවේ තිබු  පුටුවක් මත  තබා නිවස  තුලට විත් වතුර වීදුරු දෙකක්ම බී නිවසේ  අය සමග ටික වෙලාවක් කතා  බහක නිරත විය. ආපසු යාමට සුදානම් වී   ඔහු ගෙන ආ කෑම පාර්සලය සෙව්  නමුත් එය  අතරු දහන් වී තිබිණ. එය හදිසි යේ  අන්තර්ස්ධාන  වීම අප සැමට  මහත් විමතියක් ඇති  කරන්නක් විය. අපි කවුරුත් එකතුව නිවස අවට ඇවිද බලන විට අප නිවසේ සිටින බල්ලා  බත් පාර්සලය ඉරා ගෙන එති තිබු මාළු  කටු චර  බර  ගමින් විකමින් සිටිනු දක්නට  ලැබිණ.

කපු මහතා  අතුරු දහන් වීම

ඉන් මාස කීපයකට  පසු කපු මහතා  හිටිහැටියේ අතුරු දහන්  විය  එයට හේතු වුයේ ඔහු විසින් දෙවතාරුඪ දීම  සඳහා පුහුණු  කරමින් සිටි තරුණියන් තිදෙනා  සමග එකිනෙකට හොරෙන්  පෙම් කරන්නට   ගොස්  එය දුර දිග  ගිය  වලියක් බවට පත්වීම  නිසාය.

දෙවතාරුඪ ලැබෙන්නේ  ගැහැණු ඇසුරෙන් සහ  මස් මාළු කෑමෙන් මුළුමනින්ම වැළකී සිටින  අයට  පමණක් බව ඔහු දේවාලයේ  කටයතු  කරන  අතර තුර නිතර  නිතර කී කතාවකි.

 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

සුද්දෙක් කී කතාවක්

මේ කතාව මට කිව්වේ අපේ හාමිනේය අපේ හාමිනේ රස්සාව කලේ අගලවත්තේ පිහිටි ශ් ‍ රී ලංකා රබර් පර්යේෂණායතනයේය. මීට අවුරුදු 15 කට පෙර අවුරුදු 90 ත් පැන්න සුද්දෙක් සිය හාමිනේත් දුවත් සමග රබර් පර්යේෂණායතනයට ආවේය . දුව ආ විගස පිටිපස්සට දිව්වාය. ටිකකින් ආපසු ආවාය " මම උපන්නේ ඔය පිටිපස්සේ තියෙන ගෙයි. ඒක බලන්නයි මම දුවල ගියේ " දු කීවාය වයසක සුද්දා දුව සමග කඳු පල්ලම් නගිමින් බසිමින් ආයතනයේ සියලු ප් ‍ රධාන ස්ථාන දෙස බලමින් අතීතය සිහි කළේය . සුද්දාගේ නම මොල්රිච් ය ඔහු රබර් පර්යේෂණායතනයේ සිටි පළවෙනි ප් ‍ රධාන පරිපාලන නිලධාරියාය . 1948 තෙක් මෙහි සේවය කළ ඔහු සිය පවුල සමග ඕස්ට් ‍ රේලියාවේ පදිංචියට ගියේය . ඔහු මෙවර එහි සිට ලංකාවට ආවේ තමන් සේවය කල ස්ථානය බලා සතුටක් ලබන්නටය . හැමතැනම ඇවිද බැලීමෙන් පසු පර්යේෂණායතනයේ නිලධාරිහු මොල්රිච් ට සහ පවුලේ අයට තේ පැන් සංග් ‍ රහයක් කළහ . තේ බොන ගමන් ඔහු පරණ කතාවක් කිවේය . ඒ කාලේ උදේ 8 ට මේ ආයතනයේ වැඩ පටන් ගත්තේ . විනාඩියක් පරක්කු වෙලා ආවොත් මම දඩ ගහනවා . 1948 පෙබරවාරි 5 වෙනිදා මම ඔෆිස් එකේ ඉන්න කොට ක්ලාක් කෙනෙක් වැඩට

ආණ්ඩුව යක්ෂ පැණි උඩ දාන්නේ ඇයි?

          මේ වන විට මේසන් බාස් පැණිය අති ජනප්‍රියය . රිටිගල පැණිය ද කරලියට එමින් තිබේ  ඒවාට අවශ්‍ය ප්‍රචාරය ආණ්ඩුව විසින් නොමිලේම ලබා දී ඇත . මේසන් පැණියට ආණ්ඩුවේ ඉහලම  තැන්වලින් අනුග්‍රහය ලැබුණු  අතර රිටිගල පැණියට ආණ්ඩුවේ රුපවාහිනියක් වන ITN ලබා දෙමින් සිටි . එම පැණි නිපදවූ දෙදෙනා හැර අන් කිසිවෙක් එම නිෂ්පාදන වලින් කොරෝනා වයිරසය විනාශ වන බව කියා නැත  ආණ්ඩුව ඒවාට දෙන ප්‍රසිද්ධිය නිසා එම පැණි වලින් කොරෝනා සුව වෙන බව හෝ කොරෝනා වලක්වන බව විශාල පිරිසක් තදින්ම විශ්වාස කරන බව පෙනේ > දැනමුත්තන්ට අනුව   වයිරස්වලට බෙහෙත් නැත. එන්නත් මගින් කරන්නේ වයිරසය සමග සටන් කොට පරාජය කිරීමට අවශ්‍ය ප්‍රතිදේහ ශරීරයේ නිපදවීමය.  අනෙක් අතට මෙම පැණි මගින් වයිරසය විනාශ කරන බවට කිසිදු පරීක්ෂණයක් කර නැත. යම්කිසි  ඖෂධයක ප්‍රතිඵලය මැනීම සඳහා වසරක කාලයක් වත් එය පරීක්ෂණයට ලක් කරනු ලැබේ  එන්නතක් නම් සාමාන්‍යයෙන් අවුරුදු 10 කාලයක් අත්හදා බලයි   පළමුව සතුන්ට එම එන්නත හෝ ඖෂධය ලබා දී  එහි ප්‍රතිඵල සොයා බලනු ලැබේ    විවිධ රෝග තිබෙන අයට අලුත් ඖෂධයක් හෝ  එන්නතක් ලබා දීමෙන් පසු බලපාන්නේ කෙසේදැයි පරික්ෂ කෙරේ  විවධ වයස් කාණ්ඩවල

ඒකීය රාජ්ජයේ සිට ලියමි

ලංකාවේ ආණ්ඩුක් ‍ රම ව් ‍ යවස්ථා වේ නම් සඳහන් වෙන්නේ ලංකාව ඒකීය රාජ් ‍ යයක් බවය. ව් ‍ යවස්ථාවේ ඉන්ගිරිසි පිටපතේ ඒ බව ලියා ඇත්තේ මෙසේය THE PEOPLE, THE STATE AND SOVEREIGNTY 1. Sri Lanka (Ceylon) is a Free, Sovereign, Independent and Democratic Socialist Republic and shall be known as the Democratic Socialist Republic of Sri Lanka. 2. The Republic of Sri Lanka is a Unitary State. ඔය ඒකීය හෙවත් Unitary යන වචනය ගිනිගන්නා සුළුය. පුපුරන සුළුය. පාස්කු බෝම්බ තරම් භයානකය ඔය වචනය ව් ‍ යවස්ථාවෙන් ඉවත් කරන්නට ගියහොත් කීප දෙනෙකු පරලොව යනු ඇත සිය ගණනක් තුවාල ලබනු ඇත දාස් ගණනක් පෙලපාලි යනු ඇත මහසොන්නු ගිණි තියනු ඇත එහෙත් ඔය වචනය ව් ‍ යවස්ථාවේ කාලයක් තිස්සේ තිබුනා කියා රට ඒකීය වී තිබේද ? අපි ඉන්නේ ඒකීය රටකද ? ලාංකික පුරවැසියන් හදවත් වලින් ඒකීය ද ? ව් ‍ යවස්ථාවේ ඒකීය වචනය දමාගෙන රට බෙදන්නට අපි බොහෝ දෙනෙකු දායක වී ඇත්තෙමු . සිංහල ඉස්කෝල, දෙමල ඉස්කෝල ,මුස්ලිම් ඉස්කෝල, බෞද්ධ ඉස්කෝල, ක් ‍ රිස්තියානි ඉස්කෝල, හින්දු ඉස්කෝල ,ඉස්ලාම් ඉස්කෝල කියා ජනවර්ගය සහ ආගම මත පාසල් පවත්වාගෙ