Skip to main content

රුපියල් දහයෙන් අවුරුදු කෑවෙමු.

මා මේ කියන්නට  යන්නේ අවුරුදු 50 කට පෙර අපි අවුරුද්ද සැමරු හැටිය. එකළ අපේ ගමේ  මිනිස්සු අදට වඩා දුප්පත්ය.ගම විශාල උනත්  ගමටම තිබුණේ මෝටර් රථ තුන හතරකි. මෝටර් බයිසිකලයක් තිබුනේ  සැන්ටිපෝට්  (PHI) මහතාට පමණි. දුර කතන තිබුනෙත් තුනකි. ගමේ ප්‍රධාන ආදායම් මාර්ග වුයේ රබර් කිරි ශීට් රබර් බවට පත් කර විකිණීම, වී ගොවිතැන  සහ බීඩි කර්මාන්තයට අදාළ රැකියාය..

එකල අවුරුද්ද වෙනුවෙන් නිවෙසකට ඕනැ ආහාර ද්‍රව්‍ය සහ රෙදිපිලී  මිලදී ගැනීමට යන්නේ  ගමේ  තිබුණු  මහා කඩයටය. එය විශාල වෙළඳ සැලකි. 


අවුරුද්ද එන තුරු කවුරුත් බලා සිටියේ  ඉතා ඕනෑකමිනි.  අලුත් සරමක් සහ  රතිඥ්ඥා පෙට්ටියක් ද ශත දහයක් දෙමාපියන්ගෙන් මට ලැබේ. එය  මට හොඳටම ප්‍රමාණවත්ය. අලුත් සරම හැඳගෙන මා යන්නේ  ඔන්චිලි පොලටය. ඔන්චිලි පොළ යනු කතුරු ඔන්චිල්ලාවක් සහිත කැට ගසන ස්ථානයකි.එම ස්ථානයට  ගමේ  සියලු දෙන වාගේම පැමිණෙති. කතුරු ඔන්චිල්ලාව ලීයෙන් තැනු කරකැවෙන රවුමකි. එහි එක විට 24 දෙනෙකුට ඔන්චිලි පැදිය හැකි  ලෙස තනා තිබේ. මා   කුඩා කල සිට  මේ වන තුරුම වාර්ෂිකව තනන මේ  කතුරු ඔන්චිල්ලාව පැදීමට  මුදලක් අය නොකරන අතර එහි වියදම සොයා ගන්නේ එම භූමියේම පවත්වාගෙන  යන කැට ගැසීම් සහ Y තැබීම  නමැති කැට තුනකින් කරන සුදු ක්රීඩාවකිනි. මේ සුදුවට  පුංචි අයද  කාන්තාවන්ද  ඉතා උනන්දුවෙන් සහභාගී වෙති.  පොලීසිය  කඩා පැන   සුදුවට භාවිත  කරන ආපන්න සහ  සල්ලිද රැගෙන  යන අවස්ථාද  ඉඳහිට  තිබිණ .y තැබීමෙන් මා දිනු අවස්ථාවක් නැත. පළමුවෙන් රු.දෙක තුන වෙනකම් දිනුවද අවසානයේ  සියල්ල පැරදී හිස් අතින් ගෙදර එමි. පසුදා එහි ආපසු යන්නේ අම්මාට වදකොට  ඉල්ලා  ගන්නා සත 5ක් හෝ දහයක් ද රැගෙනය.


අවුරුදු  චාරිත්‍ර

අවුරුදු චාරිත්‍ර ගමේ සියල්ලන්ම වාගේ  අකුරට අනුගමනය  කළහ. අවුරුදු උදාවීමත් සමග අම්මා   සතයක හෝ දෙකක කාසියක් ලිඳට දමා වතුර  කාලයක් රැගෙන එයි. නැකතට ලිප මෙලවීම,  ආහාර අනුභවය, වැඩ ඇල්ලීම ආදිය සැලකිල්ලෙන් යුතුව  කරනු ලැබීය. ගන දෙනු කිරීම සඳහා  කරනු ලබන්නේ  ළඟ  පාත  කඩයට ගොස් වීදුරුවක් හෝ දෙකක් මිලදී ගැනීමය. තෙල් ගෑම සඳහා පන්සලට  ගොස් නානු සහ  කසාය කුඩා කෝප්ප  දෙකකට රැගෙන ඒමට  යන්නේ මාය.ආධාර වශයෙන් ශත  පහක් හෝ දහයක් එහි ඇති භාජනයට කවුරුත් දමති. බොහෝ වසරවල පයට  කරඳ කොළ   තබා හිස තෙල් ගාන  ලෙස  පංචාංග ලිතේ  සඳහන් කර තිබෙන බැවින් සීයා  වරක් පාවිච්චි කළ  කරඳ කොළ අල්මාරියේ  ඉහලින් තබා පරිස්සම් කරගෙන සිටී. ඒවා එලියට ගන්නා   සීයා එම කොළ පැදුරක් උඩට  දමා ඉහලින් නුල් බැඳ එහිද  ලිතේ  සඳහන්  කොළ එල්ලා  තෙල් ගැම සඳහා  සුදානම් කරයි. නැකත් වෙලාව දන්වමින් පන්සලේ  ඝන්ටාරය  නාද වන විට සීය  අප සැමගේ  හිසේ  කසාය නමැති  මිශ්රණයද ,  කිසියම් පත්‍ර වර්ගයකින්  තැනු නානුද ,  තෙල් වර්ගයක්ද  පිලිවෙලින් ආලේප  කරයි. ඉන්පසු ලිඳට  ගොස් නැමෙන් එම චාරිත්‍රය අවසන්වේ.

තෙල් ගාන දිනයෙන් අවුරුද්ද අවසන් වන බැවින් එදින මා මෙන්ම අනෙකුත්  කුඩා ළමුන්ද  සිටින්නේ  දුකෙන්ය. එදිනද  ඔන්චිල්ලා පොලට ගොස් ඔන්චිලි පදින්නේ   යලිත් එම වාසනාව  උදාවන්නේ  තවත් වසරකින් නිසාය.

එකල දුප්පත් අප වැන්නන්ට අවුරුද්ද සැමරීම  සඳහා රුපියල් දහයක් ප්‍රමාණවත් විය. මා  ඒ බව  හොඳින්ම දන්නේ  රුපියල්  දහයක් රැගෙන  මහකඩයට ගොස් අවුරුද්ද සැමරීම සඳහා අවශ්‍ය  කළමනා සහ රෙදිපිලිද රැගෙන ආබව  වසර  ගණනකට පසු මගේ  මව කී නිසාය.

අද අවුරුදු සැමරීම 

මගේ දෙමාපියන්ද සීයාද දැන් නැත. දැන් අවුරුද්ද සැමරීමට එකතු වන්නේ  බිරිඳත් මගේ  පුතුන් දෙදෙනාත්ය. අවුරුද්ද සඳහා රුපියල් විස තිස්දාහක් අපි වියදම් කලත් අපේ  නිවසේ නැකත් චාරිත්‍ර නම් අපි ඉටු කරන්නේ  නැත. රතිඥ්ඥා මිලදී ගන්නේ  නැත්තේ  ගෙදර  සිටින නමක් නැති බැල්ලිය බියවන නිසාය. ඇය විසින් අපිට  මනා  සේවයක් කරමින් සිටින  නිසා අපි ඇය අකමැති දේවල නොකරමු. ගේ තුලට සර්පයෙකු රිංගුව හොත් ඒ බව  අපිට දැනුම් දෙන්නේද උන් පන්නා දමන්නේද  ඇයය. මීයන් අල්ලා  ගැනීමද  ඇගේ රාජකාරියක් බවට පත් කරගෙන සිටින බැවින් බලලෙකුද අපේ  නිවසේ  නොමැත.එබැවින් ඇයට කරන සැලකිල්ලක් ලෙස රතිඥ්ඥා පත්තු කිරීමෙන් අපි වැළකී සිටිමු.

අපි අවුරුදු චාරිත්‍ර  නොකලද ගමේ  බහුතරයක් දෙනා අවුරුදු චාරිත්‍ර නොවරදවා සිදු  කරන බව  නැකත් වෙලාවට හතර අතින්  දුරින්ද , ලඟින්ද  ඇසෙන රතිඥ්ඥා  ශබ්දයෙන් සිතා ගත හැකිය.

අවුරුද්ද යනු වටිනා සංස්කෘතික අංගයක් බව අපි පිළිගත යුතුය. හැමදාම වැඩවල  නිරත වන  ගැහැනුන්ට සහ මිනිස්සුන්ට සතුටෙන් විවේක ගත හැකි අවස්ථාවක් වසරකට වරක් එළඹීම ඉතා  වටිනා දෙයකි. ළමුන්ද ඉන් ලබන සතුට  ඉමහත්ය. විසිරී සිටින පවුලේ  සාමාජිකයන්ටද  නෑදෑයන්ට ද  මිතුරන්ටද එකතු වී වටිනා  මානසික සුවයක් ලැබීමට සිංහල සහ හින්දු අලුත් අවුරුද්ද අවස්ථාවක් උදා  කර දෙන බැවින් තවත් බොහෝ  කලක් යන තුරු මේ අවස්ථාව  සමරන බවට  සැකයක් නොමැත. එහෙත්  අවුරුදු නැකත් අනුව චාරිත්‍ර ඉටු කරන  අය  නම් ක්‍රමානුකුලව  අඩුවී යනු ඇත යන්න  මගේ  විශ්වාසයයි.















Comments

Buru Babe said…
your writings getting interesting day by day. love to read more

Popular posts from this blog

සුද්දෙක් කී කතාවක්

මේ කතාව මට කිව්වේ අපේ හාමිනේය අපේ හාමිනේ රස්සාව කලේ අගලවත්තේ පිහිටි ශ් ‍ රී ලංකා රබර් පර්යේෂණායතනයේය. මීට අවුරුදු 15 කට පෙර අවුරුදු 90 ත් පැන්න සුද්දෙක් සිය හාමිනේත් දුවත් සමග රබර් පර්යේෂණායතනයට ආවේය . දුව ආ විගස පිටිපස්සට දිව්වාය. ටිකකින් ආපසු ආවාය " මම උපන්නේ ඔය පිටිපස්සේ තියෙන ගෙයි. ඒක බලන්නයි මම දුවල ගියේ " දු කීවාය වයසක සුද්දා දුව සමග කඳු පල්ලම් නගිමින් බසිමින් ආයතනයේ සියලු ප් ‍ රධාන ස්ථාන දෙස බලමින් අතීතය සිහි කළේය . සුද්දාගේ නම මොල්රිච් ය ඔහු රබර් පර්යේෂණායතනයේ සිටි පළවෙනි ප් ‍ රධාන පරිපාලන නිලධාරියාය . 1948 තෙක් මෙහි සේවය කළ ඔහු සිය පවුල සමග ඕස්ට් ‍ රේලියාවේ පදිංචියට ගියේය . ඔහු මෙවර එහි සිට ලංකාවට ආවේ තමන් සේවය කල ස්ථානය බලා සතුටක් ලබන්නටය . හැමතැනම ඇවිද බැලීමෙන් පසු පර්යේෂණායතනයේ නිලධාරිහු මොල්රිච් ට සහ පවුලේ අයට තේ පැන් සංග් ‍ රහයක් කළහ . තේ බොන ගමන් ඔහු පරණ කතාවක් කිවේය . ඒ කාලේ උදේ 8 ට මේ ආයතනයේ වැඩ පටන් ගත්තේ . විනාඩියක් පරක්කු වෙලා ආවොත් මම දඩ ගහනවා . 1948 පෙබරවාරි 5 වෙනිදා මම ඔෆිස් එකේ ඉන්න කොට ක්ලාක් කෙනෙක් වැඩට

ආණ්ඩුව යක්ෂ පැණි උඩ දාන්නේ ඇයි?

          මේ වන විට මේසන් බාස් පැණිය අති ජනප්‍රියය . රිටිගල පැණිය ද කරලියට එමින් තිබේ  ඒවාට අවශ්‍ය ප්‍රචාරය ආණ්ඩුව විසින් නොමිලේම ලබා දී ඇත . මේසන් පැණියට ආණ්ඩුවේ ඉහලම  තැන්වලින් අනුග්‍රහය ලැබුණු  අතර රිටිගල පැණියට ආණ්ඩුවේ රුපවාහිනියක් වන ITN ලබා දෙමින් සිටි . එම පැණි නිපදවූ දෙදෙනා හැර අන් කිසිවෙක් එම නිෂ්පාදන වලින් කොරෝනා වයිරසය විනාශ වන බව කියා නැත  ආණ්ඩුව ඒවාට දෙන ප්‍රසිද්ධිය නිසා එම පැණි වලින් කොරෝනා සුව වෙන බව හෝ කොරෝනා වලක්වන බව විශාල පිරිසක් තදින්ම විශ්වාස කරන බව පෙනේ > දැනමුත්තන්ට අනුව   වයිරස්වලට බෙහෙත් නැත. එන්නත් මගින් කරන්නේ වයිරසය සමග සටන් කොට පරාජය කිරීමට අවශ්‍ය ප්‍රතිදේහ ශරීරයේ නිපදවීමය.  අනෙක් අතට මෙම පැණි මගින් වයිරසය විනාශ කරන බවට කිසිදු පරීක්ෂණයක් කර නැත. යම්කිසි  ඖෂධයක ප්‍රතිඵලය මැනීම සඳහා වසරක කාලයක් වත් එය පරීක්ෂණයට ලක් කරනු ලැබේ  එන්නතක් නම් සාමාන්‍යයෙන් අවුරුදු 10 කාලයක් අත්හදා බලයි   පළමුව සතුන්ට එම එන්නත හෝ ඖෂධය ලබා දී  එහි ප්‍රතිඵල සොයා බලනු ලැබේ    විවිධ රෝග තිබෙන අයට අලුත් ඖෂධයක් හෝ  එන්නතක් ලබා දීමෙන් පසු බලපාන්නේ කෙසේදැයි පරික්ෂ කෙරේ  විවධ වයස් කාණ්ඩවල

ඒකීය රාජ්ජයේ සිට ලියමි

ලංකාවේ ආණ්ඩුක් ‍ රම ව් ‍ යවස්ථා වේ නම් සඳහන් වෙන්නේ ලංකාව ඒකීය රාජ් ‍ යයක් බවය. ව් ‍ යවස්ථාවේ ඉන්ගිරිසි පිටපතේ ඒ බව ලියා ඇත්තේ මෙසේය THE PEOPLE, THE STATE AND SOVEREIGNTY 1. Sri Lanka (Ceylon) is a Free, Sovereign, Independent and Democratic Socialist Republic and shall be known as the Democratic Socialist Republic of Sri Lanka. 2. The Republic of Sri Lanka is a Unitary State. ඔය ඒකීය හෙවත් Unitary යන වචනය ගිනිගන්නා සුළුය. පුපුරන සුළුය. පාස්කු බෝම්බ තරම් භයානකය ඔය වචනය ව් ‍ යවස්ථාවෙන් ඉවත් කරන්නට ගියහොත් කීප දෙනෙකු පරලොව යනු ඇත සිය ගණනක් තුවාල ලබනු ඇත දාස් ගණනක් පෙලපාලි යනු ඇත මහසොන්නු ගිණි තියනු ඇත එහෙත් ඔය වචනය ව් ‍ යවස්ථාවේ කාලයක් තිස්සේ තිබුනා කියා රට ඒකීය වී තිබේද ? අපි ඉන්නේ ඒකීය රටකද ? ලාංකික පුරවැසියන් හදවත් වලින් ඒකීය ද ? ව් ‍ යවස්ථාවේ ඒකීය වචනය දමාගෙන රට බෙදන්නට අපි බොහෝ දෙනෙකු දායක වී ඇත්තෙමු . සිංහල ඉස්කෝල, දෙමල ඉස්කෝල ,මුස්ලිම් ඉස්කෝල, බෞද්ධ ඉස්කෝල, ක් ‍ රිස්තියානි ඉස්කෝල, හින්දු ඉස්කෝල ,ඉස්ලාම් ඉස්කෝල කියා ජනවර්ගය සහ ආගම මත පාසල් පවත්වාගෙ