Thursday, April 14, 2016

රුපියල් දහයෙන් අවුරුදු කෑවෙමු.

මා මේ කියන්නට  යන්නේ අවුරුදු 50 කට පෙර අපි අවුරුද්ද සැමරු හැටිය. එකළ අපේ ගමේ  මිනිස්සු අදට වඩා දුප්පත්ය.ගම විශාල උනත්  ගමටම තිබුණේ මෝටර් රථ තුන හතරකි. මෝටර් බයිසිකලයක් තිබුනේ  සැන්ටිපෝට්  (PHI) මහතාට පමණි. දුර කතන තිබුනෙත් තුනකි. ගමේ ප්‍රධාන ආදායම් මාර්ග වුයේ රබර් කිරි ශීට් රබර් බවට පත් කර විකිණීම, වී ගොවිතැන  සහ බීඩි කර්මාන්තයට අදාළ රැකියාය..

එකල අවුරුද්ද වෙනුවෙන් නිවෙසකට ඕනැ ආහාර ද්‍රව්‍ය සහ රෙදිපිලී  මිලදී ගැනීමට යන්නේ  ගමේ  තිබුණු  මහා කඩයටය. එය විශාල වෙළඳ සැලකි. 


අවුරුද්ද එන තුරු කවුරුත් බලා සිටියේ  ඉතා ඕනෑකමිනි.  අලුත් සරමක් සහ  රතිඥ්ඥා පෙට්ටියක් ද ශත දහයක් දෙමාපියන්ගෙන් මට ලැබේ. එය  මට හොඳටම ප්‍රමාණවත්ය. අලුත් සරම හැඳගෙන මා යන්නේ  ඔන්චිලි පොලටය. ඔන්චිලි පොළ යනු කතුරු ඔන්චිල්ලාවක් සහිත කැට ගසන ස්ථානයකි.එම ස්ථානයට  ගමේ  සියලු දෙන වාගේම පැමිණෙති. කතුරු ඔන්චිල්ලාව ලීයෙන් තැනු කරකැවෙන රවුමකි. එහි එක විට 24 දෙනෙකුට ඔන්චිලි පැදිය හැකි  ලෙස තනා තිබේ. මා   කුඩා කල සිට  මේ වන තුරුම වාර්ෂිකව තනන මේ  කතුරු ඔන්චිල්ලාව පැදීමට  මුදලක් අය නොකරන අතර එහි වියදම සොයා ගන්නේ එම භූමියේම පවත්වාගෙන  යන කැට ගැසීම් සහ Y තැබීම  නමැති කැට තුනකින් කරන සුදු ක්රීඩාවකිනි. මේ සුදුවට  පුංචි අයද  කාන්තාවන්ද  ඉතා උනන්දුවෙන් සහභාගී වෙති.  පොලීසිය  කඩා පැන   සුදුවට භාවිත  කරන ආපන්න සහ  සල්ලිද රැගෙන  යන අවස්ථාද  ඉඳහිට  තිබිණ .y තැබීමෙන් මා දිනු අවස්ථාවක් නැත. පළමුවෙන් රු.දෙක තුන වෙනකම් දිනුවද අවසානයේ  සියල්ල පැරදී හිස් අතින් ගෙදර එමි. පසුදා එහි ආපසු යන්නේ අම්මාට වදකොට  ඉල්ලා  ගන්නා සත 5ක් හෝ දහයක් ද රැගෙනය.


අවුරුදු  චාරිත්‍ර

අවුරුදු චාරිත්‍ර ගමේ සියල්ලන්ම වාගේ  අකුරට අනුගමනය  කළහ. අවුරුදු උදාවීමත් සමග අම්මා   සතයක හෝ දෙකක කාසියක් ලිඳට දමා වතුර  කාලයක් රැගෙන එයි. නැකතට ලිප මෙලවීම,  ආහාර අනුභවය, වැඩ ඇල්ලීම ආදිය සැලකිල්ලෙන් යුතුව  කරනු ලැබීය. ගන දෙනු කිරීම සඳහා  කරනු ලබන්නේ  ළඟ  පාත  කඩයට ගොස් වීදුරුවක් හෝ දෙකක් මිලදී ගැනීමය. තෙල් ගෑම සඳහා පන්සලට  ගොස් නානු සහ  කසාය කුඩා කෝප්ප  දෙකකට රැගෙන ඒමට  යන්නේ මාය.ආධාර වශයෙන් ශත  පහක් හෝ දහයක් එහි ඇති භාජනයට කවුරුත් දමති. බොහෝ වසරවල පයට  කරඳ කොළ   තබා හිස තෙල් ගාන  ලෙස  පංචාංග ලිතේ  සඳහන් කර තිබෙන බැවින් සීයා  වරක් පාවිච්චි කළ  කරඳ කොළ අල්මාරියේ  ඉහලින් තබා පරිස්සම් කරගෙන සිටී. ඒවා එලියට ගන්නා   සීයා එම කොළ පැදුරක් උඩට  දමා ඉහලින් නුල් බැඳ එහිද  ලිතේ  සඳහන්  කොළ එල්ලා  තෙල් ගැම සඳහා  සුදානම් කරයි. නැකත් වෙලාව දන්වමින් පන්සලේ  ඝන්ටාරය  නාද වන විට සීය  අප සැමගේ  හිසේ  කසාය නමැති  මිශ්රණයද ,  කිසියම් පත්‍ර වර්ගයකින්  තැනු නානුද ,  තෙල් වර්ගයක්ද  පිලිවෙලින් ආලේප  කරයි. ඉන්පසු ලිඳට  ගොස් නැමෙන් එම චාරිත්‍රය අවසන්වේ.

තෙල් ගාන දිනයෙන් අවුරුද්ද අවසන් වන බැවින් එදින මා මෙන්ම අනෙකුත්  කුඩා ළමුන්ද  සිටින්නේ  දුකෙන්ය. එදිනද  ඔන්චිල්ලා පොලට ගොස් ඔන්චිලි පදින්නේ   යලිත් එම වාසනාව  උදාවන්නේ  තවත් වසරකින් නිසාය.

එකල දුප්පත් අප වැන්නන්ට අවුරුද්ද සැමරීම  සඳහා රුපියල් දහයක් ප්‍රමාණවත් විය. මා  ඒ බව  හොඳින්ම දන්නේ  රුපියල්  දහයක් රැගෙන  මහකඩයට ගොස් අවුරුද්ද සැමරීම සඳහා අවශ්‍ය  කළමනා සහ රෙදිපිලිද රැගෙන ආබව  වසර  ගණනකට පසු මගේ  මව කී නිසාය.

අද අවුරුදු සැමරීම 

මගේ දෙමාපියන්ද සීයාද දැන් නැත. දැන් අවුරුද්ද සැමරීමට එකතු වන්නේ  බිරිඳත් මගේ  පුතුන් දෙදෙනාත්ය. අවුරුද්ද සඳහා රුපියල් විස තිස්දාහක් අපි වියදම් කලත් අපේ  නිවසේ නැකත් චාරිත්‍ර නම් අපි ඉටු කරන්නේ  නැත. රතිඥ්ඥා මිලදී ගන්නේ  නැත්තේ  ගෙදර  සිටින නමක් නැති බැල්ලිය බියවන නිසාය. ඇය විසින් අපිට  මනා  සේවයක් කරමින් සිටින  නිසා අපි ඇය අකමැති දේවල නොකරමු. ගේ තුලට සර්පයෙකු රිංගුව හොත් ඒ බව  අපිට දැනුම් දෙන්නේද උන් පන්නා දමන්නේද  ඇයය. මීයන් අල්ලා  ගැනීමද  ඇගේ රාජකාරියක් බවට පත් කරගෙන සිටින බැවින් බලලෙකුද අපේ  නිවසේ  නොමැත.එබැවින් ඇයට කරන සැලකිල්ලක් ලෙස රතිඥ්ඥා පත්තු කිරීමෙන් අපි වැළකී සිටිමු.

අපි අවුරුදු චාරිත්‍ර  නොකලද ගමේ  බහුතරයක් දෙනා අවුරුදු චාරිත්‍ර නොවරදවා සිදු  කරන බව  නැකත් වෙලාවට හතර අතින්  දුරින්ද , ලඟින්ද  ඇසෙන රතිඥ්ඥා  ශබ්දයෙන් සිතා ගත හැකිය.

අවුරුද්ද යනු වටිනා සංස්කෘතික අංගයක් බව අපි පිළිගත යුතුය. හැමදාම වැඩවල  නිරත වන  ගැහැනුන්ට සහ මිනිස්සුන්ට සතුටෙන් විවේක ගත හැකි අවස්ථාවක් වසරකට වරක් එළඹීම ඉතා  වටිනා දෙයකි. ළමුන්ද ඉන් ලබන සතුට  ඉමහත්ය. විසිරී සිටින පවුලේ  සාමාජිකයන්ටද  නෑදෑයන්ට ද  මිතුරන්ටද එකතු වී වටිනා  මානසික සුවයක් ලැබීමට සිංහල සහ හින්දු අලුත් අවුරුද්ද අවස්ථාවක් උදා  කර දෙන බැවින් තවත් බොහෝ  කලක් යන තුරු මේ අවස්ථාව  සමරන බවට  සැකයක් නොමැත. එහෙත්  අවුරුදු නැකත් අනුව චාරිත්‍ර ඉටු කරන  අය  නම් ක්‍රමානුකුලව  අඩුවී යනු ඇත යන්න  මගේ  විශ්වාසයයි.















විජේදාස රාජපක්ෂ හෙවත් ඥානසාර බොඩිගාඩ්

මට විජේදාස  රාජපක්ෂ  මහතා  මුලින් හමුවුයේ  2001 වසරේ දීය . 2000 වසරේ  බලයට  පැමිණි රනිල් වික්‍රමසිංහ ආණ්ඩුව අධ්‍යාපන ශේෂ්ත්‍රයට අය...