Skip to main content

රුපියලකින් කැරැල්ලක් ගැසුවෙමි.

ඉස්සර  මැයි දිනයේ  මම ගෙදර  හිටියොත් ගමේ  අයට ප්‍රශ්නයකි. කොතැනට  ගියත් අසන්නේ "පෙළපාලි ගියේ  නැද්ද ?" කියාය. 

මම පළමු වරට  මැයි දින  පෙළපාලියක් බලන්නට  ගියේ 1970 ය. පුංචි බොරැල්ලට  ගොස් සමගි පෙරමුණේ  පෙළපාලිය එන තුරු බලා  සිටියෙමි. සමගි පෙරමුණ සැදී තිබුනේ ශ්‍රී.ලනිපය සමසමාජ සහ කොමියුනිස්ට් යන පක්ෂ තුනෙනි. පෙළපාලිය එන්නට තිබුනේ බොරැල්ලේ සිටය. යන්නේ  මරදාන  පැත්තටය. හිටිහැටියේම  ඇස් වාට්ටුව පැත්තේ සිට    පුංචි බොරැල්ලට වැටී තිබෙන  පාර දිගේ කාර්පෙළක් ඇවිත් පුංචි බොරැල්ලෙන් මරදාන  පැත්තට හැරෙව්වේය. සමගි පෙරමුණේ  පෙළපාලිය  එන තුරු බලා  සිටි මහා සෙනග මහා හය්යෙන් හු  කියන්නට පටන් ගත්හ. හු කියන්නේ  ඇයිදැයි  විමසු විට ළඟ  සිටි කෙනෙකුගෙන් විමසු විට  ඔහු කීවේ ඒ   ගිය  කාර් පෙලේ හිටියේ  JR ජයවර්දන කියාය. ඔහු ගියේ  UNP පෙළපාලිය අරඹන සුගතදාස ස්ටේඩියම් දෙසටය.

ටික වෙලාවකින්  පෙළපාලිය පුංචි බොරැල්ලට  ආවේය. ඉදිරියෙන් ගමන් කලේ  අනුර බන්ඩාරනායකය. එකල ඔහු ඉතා කඩවසම්  තරුණයෙකි.  අත් ඔසොවා සටන් පාට කියමින්  යන  අනුර දෙස  කවුරුත් බලා සිටියේ  ලංකාවේ අනගත අගමැති වෙන්නේ මේ  තරුණය  නොවේද  කියාය.  එහෙත් අනුරට මැරෙන්නේට  උනේ අගමැති  කම තියා ගැනියෙක්වත්  නැතිවය. අවසාන  කාළයේ කලිසම අන්දන්නට, කමිසය  අඳින්නට  සපත්තු  දාගන්නට  තරමටවත්  ශරීරය  නවන්නට  බැරි වූ බැවින්  ඒවා  කරගන්නට සිදුවුයේ අන් අය  ලවාය.

මැයි පෙළපාලි බැලිල්ල වෙනුවට ඒවාට  සහභාගී වන්නට මා  පටන් ගත්තේ  1974 දීය. ඒ  වන විට  මම ගමේ  කොමියුනිස්ට් පක්ෂයේ  තරුණ සමිතියේ ලේකම් වී සිටියෙමි.  ගමේ  සමිතියේ නම සහිත  ලොකු බැනරයක් මා  විසින් පිළියෙළ  කරගෙන එය රඳවා  ඔසොවා  ගෙන  යාමට දිග  පොලු දෙකකුත් කපා  ගෙන එකල බුලත්සිංහල ආසනයේ  මන්ත්‍රී වූ මංගල මුණසිංහ  මහතා එවන  ලද  ලංගම බස් රථයකට  නැගී   පක්ෂයේ කොල්ලන් කෙල්ලන්  සමග කොළඹට  යනතුරුම  සටන් පාඨ   කියමින් ගියෙමු.කොළඹ  යාම සඳහා  අය කල බස් ගාස්තුව එක් අයෙකුගෙන්   රුපියලකි. ඇත්ත වශයෙන්ම ආණ්ඩුව  තමන්ගේ  පෙළපාලියට එන මිනිස්සුන්ට බස්  දුන්නේ නොමිලයේය. එක් එක් අයෙකුගෙන් එකතු  කළ රුපියල වැය  කලේ  සහභාගී වන්නන්ට තේ අරන් දීමටය.

ඒ  කාලයේ  පෙළපාලි  යන්නේ  ගහගන්නටද  ගුටි කන්නටද  බලාගෙනය.පෙළපාලි ගොස් රැ වී  ආපසු එනවිට යුඑන්පී  කාරයෝ අතරමගදී  ගල් මුල්වලින් ගසති. දවල්  කාලයේ  අතර මගදී මුණ  ගැසුනත්  එසේමය.

පෙළපාලිය පටන් ගත් පසු අපි කිව්වේ  අපිට  ඕන සටන් පාඨ   මිසක්  සමගි පෙරමුණේ  පෙළපාලියේ  ශ්‍රී ලංකා  කාරයන් කියන ඒවා නොවේ.

"අපි යන්නේ  කොයි පාරේ ?

මාර්ක්ස් ලෙනින් ගිය  පාරේ 

පිදෙල් කැස්ත්‍රෝ ගිය පාරේ 

චේ ගුවේර  ගිය පාරේ

මාවෝ ලා ගිය  පාරේ 

හෝ චීමින් ගිය  පාරේ 

ගසව් ගසව් කැරලි ගසව් 

කම්හල්වල  කැරලි ගසව් 

පාසල්වල කැරලි ගසව් 

සරසවියේ කැරලි ගසව්

ගසව් ගසව් කැරලි ගසව්

ශ්‍රී ලංකාවේ කොමියුනිස්ට්  පක්ෂයට  ජයවේවා ! 111 

සමගි පෙරමුණට ජයවේවා.! 111 

එක්සත්  ජාතික  පක්ෂය  භංග  වේවා !

ධනපති පන්තිය භංගවේවා !

ගසව් ගසව් කැරලි  ගසව්!

මහපාරේ  කැරලි  ගසව් !

රාළහාමි මේ  අහන්න !

බැටන් පොල්ල අපිට දෙන්න.

නිර්ධන  පන්ති විප්ලවයට  ජයවේවා !

කම්කරු පන්තියට  ජයවේවා!


1977 දක්වා කොමියුනිස්ට් පක්ෂයේ පෙළපාලියේ  ගිය මා  1978 සිට ගියේ ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ පෙලපාලියේය. කිරුලපනෙන් පටන් ගෙන හැව්ලොක් පිටිය දක්වා ඇතැම් අවුරුදු වල පැය  ගානක් අව්වේ  කරවෙමින්ද  ඇතැම් අවුරුදු වල  වැස්සේ  හොඳටම තෙමෙමින්ද  එහෙත් මහත් ආසාවෙන් ජවිපෙ  පෙළපාලිවල අවුරුදු 3 ක්ම ගියෙමි. 1980 ජුලි වැඩ වර්ජනය කඩා කප්පල්  කිරීමට ජවිපෙ  කටයුතු  කිරීම  නිසා ජවිපෙන් අයින් වූ මා 1981  ලංකා  ගුරු සංගමය , රජයේ  ලිපිකරු සංගමය ඇතුළු වුර්තීය සමිති  සංවිධානය  කළ පුංචි මැයි පෙළපාලියක  ගියෙමි. ඉන්පසු 1985 දක්වා  කිසිදු පෙළපාලියට යන්නට  මට කිසිදු ආසාවක් ඇති වුනේ  නැත.

දේශපාලනය  නොකර ගෙදර සිටීමට ගමේ  සිටි කොමියුනිස්ට්  කාරයෙක් මට ඉඩ දුන්නේ  නැත.ඔහුගේ බලවත් පෙරැත්ත  නිසා   මා  1986  දී  නැවතත් කොමියුනිස්ට් පක්ෂයට එකතු වුයෙමි.පටන් ගත්ත  දෙයක් කැපවී කිරීමේ රුදාවක් මට  කවදත් තිබිණ.කොමියුනිස්ට් පක්ෂය විප්ලවකාරී පක්ෂයක් කර ගැනීමට මට  උවමනාවක් තිබිණ. ඒ සඳහා  කැපවීමෙන් වැඩ  කිරීම  නිසා  පක්ෂයේ  ඉහලට  නැගීමට මට  හැකි විය.පක්ෂයේ සම්මේලනයට මා ඉදිරිපත් කළ යෝජනා  පක්ෂ  නායකත්වය සම්මේලනයට ඉදිරිපත්  කර  තිබුනේ දියාරු  කරය. සම්මේලනයේ වේදිකාවට  නැග  නායකයන්ට  මා  ඒ  ගැන  දොස්  කීම නිසා පැමිණ සිටි සම්මේලන නියෝජිතන්ගේ  අවධානයට  මා  ලක්වුණ  අතර එහි අවසාන  ප්‍රතිපලය වුයේ පක්ෂයේ  මධ්‍යම  කාරක සභාවට  බහුතර චන්දයෙන්  මා තේරී පත්වීමය.

ජවිපෙ භීෂණ සමයේ  හැර අන් බොහෝ වසරවල  මා  කොමියුනිස්ට් පක්ෂයේ  පෙළපාලි  ගිය  අතර  අන්තිමට ගියේ 2006  ය. ඒ  කාලය වන විට  මා පක්ෂයේ  නායකයෙක් වී සිටි බැවින් මා යන්නේද  පක්ෂයේ  අනෙකුත්  නායකයන් සමග  ඉදිරියෙන්ය. පෙළපාලිය  පටන් ගත්ත  තැන සිට අවසන් වන තරුම උගුර  බැරැන්ඩි වන තුරම විවිධ ආකාරයේ සටන් පාඨ  කීම මහත් තෘප්තියක් ගෙන දෙන්නක් විය.

2007 සිට මැයි දින  පෙළපාලි   යාම අත් හැරියේ  කොමියුනිස්ට් පක්ෂයෙන් මා ඉවත් වීම නිසාය. විප්ලවකාරී  පක්ෂයක් බවට  එය  පත්  කර ගැනීම සඳහා  අවුරුදු  3  ක් මධ්‍යම  කාරක සභාවේ සිට  වෙහෙසත්  දැරුවත් එය  නිෂ්පලවී ඇති බව  මට වැටහුනේ පක්ෂයේ  ඊ ළඟ සමුළුවට  පක්ෂය විසින් ඉදිරිපත් කිරීමට ඉදිරිපත්  කර තිබු  දියාරු වැඩ පිළිවෙල දුටු විටය.

යලිත් මැයි පෙලපාලි  යාමට  දැන් නම් හිත  දෙන්නේ  නැත.  දැන් මා   ළඟ රතු  කමිසයක් ඇත්තේද  නැත. තිබුණු රතු කමිසය  මීයන් සහ  කාවන් විසින්  කා  දමලාය.  යන්නට පෙළපාලියක්ද  නැත. රතු පාට  කැප් එකක්ද  නැත   කෙසේ වෙතත්  රතු  කමිස ඇඳගෙන රතු කොඩි ඔසොවා  ගෙන මෙවරත් මැයි පෙළපාලි  යන අවංක මිනිස්සුන්ට  ජයවේවා  කියා සුබ පතමි.































Comments

Manoj said…
එහෙම මැයි දින පෙළපාලි යන අය අතරේ අවංක කම්කරුවොත් ඉන්නවාද ?මට නම් හිතෙන්නේ මැයි දින පෙළපාලි යන කම්කරුවෝ නොදැනුවත්ව හෝ කාට හරි පාවිච්චි වෙන බවයි.
Aruna Perera said…
/////// දැන් මා ළඟ රතු කමිසයක් ඇත්තේද නැත. තිබුණු රතු කමිසය මීයන් සහ කාවන් විසින් කා දමලාය. යන්නට පෙළපාලියක්ද නැත. රතු පාට කැප් එකක්ද නැත කෙසේ වෙතත් රතු කමිස ඇඳගෙන රතු කොඩි ඔසොවා ගෙන මෙවරත් මැයි පෙළපාලි යන අවංක මිනිස්සුන්ට ජයවේවා කියා සුබ පතමි.////////////

මේ ලංකාවේ සැබෑ වාමාංශිකයාගේ නළලේ කොටා ඇති ඉරණමද කියා එක වෙලාවකට හිතෙනවා.

Popular posts from this blog

සුද්දෙක් කී කතාවක්

මේ කතාව මට කිව්වේ අපේ හාමිනේය අපේ හාමිනේ රස්සාව කලේ අගලවත්තේ පිහිටි ශ් ‍ රී ලංකා රබර් පර්යේෂණායතනයේය. මීට අවුරුදු 15 කට පෙර අවුරුදු 90 ත් පැන්න සුද්දෙක් සිය හාමිනේත් දුවත් සමග රබර් පර්යේෂණායතනයට ආවේය . දුව ආ විගස පිටිපස්සට දිව්වාය. ටිකකින් ආපසු ආවාය " මම උපන්නේ ඔය පිටිපස්සේ තියෙන ගෙයි. ඒක බලන්නයි මම දුවල ගියේ " දු කීවාය වයසක සුද්දා දුව සමග කඳු පල්ලම් නගිමින් බසිමින් ආයතනයේ සියලු ප් ‍ රධාන ස්ථාන දෙස බලමින් අතීතය සිහි කළේය . සුද්දාගේ නම මොල්රිච් ය ඔහු රබර් පර්යේෂණායතනයේ සිටි පළවෙනි ප් ‍ රධාන පරිපාලන නිලධාරියාය . 1948 තෙක් මෙහි සේවය කළ ඔහු සිය පවුල සමග ඕස්ට් ‍ රේලියාවේ පදිංචියට ගියේය . ඔහු මෙවර එහි සිට ලංකාවට ආවේ තමන් සේවය කල ස්ථානය බලා සතුටක් ලබන්නටය . හැමතැනම ඇවිද බැලීමෙන් පසු පර්යේෂණායතනයේ නිලධාරිහු මොල්රිච් ට සහ පවුලේ අයට තේ පැන් සංග් ‍ රහයක් කළහ . තේ බොන ගමන් ඔහු පරණ කතාවක් කිවේය . ඒ කාලේ උදේ 8 ට මේ ආයතනයේ වැඩ පටන් ගත්තේ . විනාඩියක් පරක්කු වෙලා ආවොත් මම දඩ ගහනවා . 1948 පෙබරවාරි 5 වෙනිදා මම ඔෆිස් එකේ ඉන්න කොට ක්ලාක් කෙනෙක් වැඩට

ආණ්ඩුව යක්ෂ පැණි උඩ දාන්නේ ඇයි?

          මේ වන විට මේසන් බාස් පැණිය අති ජනප්‍රියය . රිටිගල පැණිය ද කරලියට එමින් තිබේ  ඒවාට අවශ්‍ය ප්‍රචාරය ආණ්ඩුව විසින් නොමිලේම ලබා දී ඇත . මේසන් පැණියට ආණ්ඩුවේ ඉහලම  තැන්වලින් අනුග්‍රහය ලැබුණු  අතර රිටිගල පැණියට ආණ්ඩුවේ රුපවාහිනියක් වන ITN ලබා දෙමින් සිටි . එම පැණි නිපදවූ දෙදෙනා හැර අන් කිසිවෙක් එම නිෂ්පාදන වලින් කොරෝනා වයිරසය විනාශ වන බව කියා නැත  ආණ්ඩුව ඒවාට දෙන ප්‍රසිද්ධිය නිසා එම පැණි වලින් කොරෝනා සුව වෙන බව හෝ කොරෝනා වලක්වන බව විශාල පිරිසක් තදින්ම විශ්වාස කරන බව පෙනේ > දැනමුත්තන්ට අනුව   වයිරස්වලට බෙහෙත් නැත. එන්නත් මගින් කරන්නේ වයිරසය සමග සටන් කොට පරාජය කිරීමට අවශ්‍ය ප්‍රතිදේහ ශරීරයේ නිපදවීමය.  අනෙක් අතට මෙම පැණි මගින් වයිරසය විනාශ කරන බවට කිසිදු පරීක්ෂණයක් කර නැත. යම්කිසි  ඖෂධයක ප්‍රතිඵලය මැනීම සඳහා වසරක කාලයක් වත් එය පරීක්ෂණයට ලක් කරනු ලැබේ  එන්නතක් නම් සාමාන්‍යයෙන් අවුරුදු 10 කාලයක් අත්හදා බලයි   පළමුව සතුන්ට එම එන්නත හෝ ඖෂධය ලබා දී  එහි ප්‍රතිඵල සොයා බලනු ලැබේ    විවිධ රෝග තිබෙන අයට අලුත් ඖෂධයක් හෝ  එන්නතක් ලබා දීමෙන් පසු බලපාන්නේ කෙසේදැයි පරික්ෂ කෙරේ  විවධ වයස් කාණ්ඩවල

ඒකීය රාජ්ජයේ සිට ලියමි

ලංකාවේ ආණ්ඩුක් ‍ රම ව් ‍ යවස්ථා වේ නම් සඳහන් වෙන්නේ ලංකාව ඒකීය රාජ් ‍ යයක් බවය. ව් ‍ යවස්ථාවේ ඉන්ගිරිසි පිටපතේ ඒ බව ලියා ඇත්තේ මෙසේය THE PEOPLE, THE STATE AND SOVEREIGNTY 1. Sri Lanka (Ceylon) is a Free, Sovereign, Independent and Democratic Socialist Republic and shall be known as the Democratic Socialist Republic of Sri Lanka. 2. The Republic of Sri Lanka is a Unitary State. ඔය ඒකීය හෙවත් Unitary යන වචනය ගිනිගන්නා සුළුය. පුපුරන සුළුය. පාස්කු බෝම්බ තරම් භයානකය ඔය වචනය ව් ‍ යවස්ථාවෙන් ඉවත් කරන්නට ගියහොත් කීප දෙනෙකු පරලොව යනු ඇත සිය ගණනක් තුවාල ලබනු ඇත දාස් ගණනක් පෙලපාලි යනු ඇත මහසොන්නු ගිණි තියනු ඇත එහෙත් ඔය වචනය ව් ‍ යවස්ථාවේ කාලයක් තිස්සේ තිබුනා කියා රට ඒකීය වී තිබේද ? අපි ඉන්නේ ඒකීය රටකද ? ලාංකික පුරවැසියන් හදවත් වලින් ඒකීය ද ? ව් ‍ යවස්ථාවේ ඒකීය වචනය දමාගෙන රට බෙදන්නට අපි බොහෝ දෙනෙකු දායක වී ඇත්තෙමු . සිංහල ඉස්කෝල, දෙමල ඉස්කෝල ,මුස්ලිම් ඉස්කෝල, බෞද්ධ ඉස්කෝල, ක් ‍ රිස්තියානි ඉස්කෝල, හින්දු ඉස්කෝල ,ඉස්ලාම් ඉස්කෝල කියා ජනවර්ගය සහ ආගම මත පාසල් පවත්වාගෙ