Skip to main content

එදා පෙම් කළ හැටි.







































































 අනුන්ගේ  ප්‍රේමයකට  මා   දුන් අමුතුම  ජාතියේ උදව්වක් ගැන  හාස්‍ය  ජනක සිද්ධියක් මෙහි ලිවීමට  පෙර  එදා පෙම් කළහැටි   සහ අද  කාලයේ ආදරය   ගැන  පුංචි විස්තරයක්  ලිවීමට  මට ඉඩ දෙන්න.  1960 ගණන්වල සහ එයට පෙර, අද තරුණ  තරුණියන්ට මෙන් පෙම් කිරීමේ පහසුකම් තිබුනේ  නැත . පාසැල, පෙම් කරන්නන්ට  පහසුවක් සැලසුවද එය  හෙලිවුවහොත්  ඇතිවෙන ගැටළු නිමක් නැත. ඇතැම් විටෙක  පාසල් ගමන එතැනින්ම  අවසන් වීමටද  ඉඩ තිබිණ. පාසලේ  ගුරුවරකුයෙකුට/ගුරුවරියකට  සිසුවෙකුගේ සෙනෙහෙ කොලයක් අසු වුවහොත්   විදුහල්පති විසින් අදාළ අය  කැඳවා  නඩුව  විභාග කරන තරමට එය බරපතල වැරද්දක් විය..පන්සලේ  පින්කම් දිනද  පෙම් සම්බන්දකම් ඇරඹීමට  මෙන්ම  පෙම්වතුන්ට   හමුවී වචන දෙක  තුනක් කතා  බහ  කිරීමට  යොදා ගත හැකි කදිම  අවස්ථාවක් විය.. එහෙත් එයද  මහත් දුෂ්කරතා  මධ්‍යයේය. එකල පෙම් සබඳකම් ,අවිවාහක  ලිංගික සම්බන්ධකම් දක්වා දිවෙතොත් ඉතා  කලාතුරකිනි. තරුණියකගේ  අතින් ඇල්ලීම  වුවද  කරන  ලද්දේ හොඳ හැටි පෙරුම් පිරීමෙන් පසුවය.එයද  ඉතා රහසිගතවය. තම පෙම්වතිය  හමුවීම  තරුණයෙකුට  ඉතා දුෂ්කර විය  එයට හේතුව නම් තරුණියන්ට තනියම නිවසින් බැහැරට  යාමට දෙමාපියන් කිසිසේත් ඉඩ  නොදුන් නිසාය. කිසියම් තරුණයෙකු හා තරුණියක අතර  පෙම් පලහිලව්වක් ඇති වුවහොත් එය  ලැව්  ගින්නක් සේ ගම පුරා ආරංචි වේ. එය එම තරුණියගේ  චරිතයට  කැළලක් සේ  සැලකුණු හෙයින් එවැනි සබඳතා  හැකි තරම් දුරට රහසක් ලෙස  තබා ගැනීමට උපරිම  උත්සාහය  දරනු ලැබිණ. 

අද පෙම් කිරීම කජු කන්නා  සේ පහසුය. ජංගම දුර  කථනය ඒ සඳහා හොඳම  පහසු කාරකයා වී තිබෙන නිසාය. එදා  හැංගි හැංගී කල පෙම් ජවනිකා  අද එලිපිටම කරන අතර එය සාමාන්‍ය දෙයක් බවට  පත්වී තිබේ.බොහෝ පෙම් සබන්ධතා  දැන් කුලියට ගත කාමර  තුලදී උච්චස්ථානයට  පත්වේ.

මා   6 ශ්‍රේණියේ  ඉගන  ගන්නා  කාලයේ එක්තරා  තරුණයෙකුට පෙම් කිරීම සඳහා අමුතුම  ආකාරයේ  උදව් දීම සම්බන්ධයෙන්  රසවත්  කතාවක් තිබේ. මා  මේ  ලියන්නට  යන්නේ  එයයි.

තරුණයා   ජීවත්වුයේ පාසැල අසලය. තරුණිය ගේ  නිවස  තිබුනේ මගේ  නිවසට  තරමක් කිට්ටුවය. තරුණිය  පාසල්  යන අතර  ඇය යාලු  කර ගැනීමට  තරුණයට  උවමනාවක් තිබුනත් එයට  මගක් තිබුනේ  නැත. අතරමගදී  හමුවී ඇය සමග  කතා  කළ නොහැක්කේ  එය ගම පුරා ඉතා වේගයෙන් පැතිරී ගොස්  බරපතල ප්‍රශ්න ඇති වීමට  ඉඩ  තිබෙන  නිසාය. මේ  සඳහා ඔහු උදව්  පැතුවේ මගේ  මිත්රයෙකුගෙනි.  මගේ  මිතුරා මට  ඉහල පන්තියක ඉගන ගත්  අතර  තරුණිය  ඔහුගේ  ඥාති  සහෝදරියකි.  මෙසේ  ඔහුට  උදව්  කිරීමට  ඉදිරිපත්වූ මිතුරා  වෙන  කෙනෙකු නොව මෙයට පෙර මා  ලිවූ  "රුපියල් දෙකෙන් පොළොන්නරු ගිය හැටි ." යන ලිපියේ  සඳහන්  මගේ  ම්තුරාමය.

තරුණයා ලියන  ලිපි තරුණියට  ගෙන ගොස්  දීමත් ඇය  ලියන ලිපි  ඔහු අතට පත් කිරීමත් ඔහුට  පැවරුණු  රාජකාරිය  විය. මේ  'පියුන් ජොබ් ' වෙනුවෙන් ගෙවීමක්ද  සිදු  කරනු ලැබිණ. එම  ගෙවීම මුදලින් නොව පාසලේ  සිට  නිවසටත් නිවසේ  සිට  පාසලටත් මගේ  මිත්‍රයා   ප්‍රවාහනය කිරීමය.. ප්‍රවාහනය  කරන්නේ  පාගන  බයිසිකලයෙනි.

තරුණියත් තරුණයා ත් අතර ලිපි හුවමාරුව  කලක් සාර්ථක ලෙස  කෙරීගෙන  ගිය නමුත් එය  හිටිහැටියේම  නැවතින. එයට හේතුව  වුයේ  තරුණිය  ලෙස පිළිතුරු  ලිපි ලියා  තිබුනේ  මගේ මිත්‍රයා විසින්ම  බව හෙළිදරව්  වීම  නිසාය.මහත් ශෝකයට   පත් තරුණයා ප්‍රේම සම්බන්දය  දිගටම  පවත්වා ගෙන  යාම සඳහා ඊ ලඟට උදව්  ඉල්ලුවේ මගෙන්ය.

එයට  මා කැමැත්ත  ප්‍රකාශ  කළේ  වෙන  කිසි හේතුවක් නිසා නොව  දිනපතා  පාසලටත්  පාසලේ  සිට  නිවසටත් ඔහුගේ  බයිසිකලෙයේ ආ ගිය  හැකි නිසාය. පාසලේ  සිට  ආපසු  ඔහුගේ  බයිසිකලයේ  එන  මට  ඔහු විසින් අර  තරුණියට  ලියන ලද  ලිපියක්  දෙන  අතර එය ඇය  අතට දී ඉක්මනින් පිළිතුරක් ඇගෙන්  ලබා ගෙන  ඔහු අතට  දෙන  ලෙස  මට  කියයි.

ඒ  කාලයේ  තරුණියකට අනුන්ගේ  'හොර  ලියුම් ' දෙනවා තබා  නාඳුනන තරුණියකගේ  මුහුණ  බැලීම  පවා මට ලජ්ජා උපදවන්නක් විය. එබැවින් මා  කලේද  මගේ  මිත්‍රයා කළ දෙයමය. ඒ වන විට  මා පෙම් නවකතා 20 ක් 30ක් කියවා තිබු  අතර  ඒවායේ  තිබු   ප්‍රේම  පාඨ  මතක තිබිණ. ඒ   ඇසුරෙන් තරුණිය  ලියන ලද ලිපි සේ  ඇඟවෙන ලිපි ලිවීම  මට   දුෂ්කර දෙයක් නොවීය. ඇත්ත වශයෙන්ම  අපගේ  ප්‍රේමවන්තයා තමන්ට    ආදරය  කරන බවට   ඇය  හන්කාවිසියක්වත් දැන සිටියේද  නැත. 

සතියකට  ලිපි දෙක  තුනක් ලියා තරුණයා   අතට පත් කිරීම  මා   ජයටම  කරගෙන  ගිය  අතර  ඒ ලිපි ලියන ලද්දේ  මා   විසින් බවට  ඔහු අබමල් රේණුවක  තරම්වත් සැක  කළේ  නැත. ලිපි කියවා ඔහු සතුටට පත්වන  අතර  බයිසිකල්  ප්‍රවාහන සේවයෙන් මා ද සතුටට  පත්ව  සිටියෙමි.දිනක් මා ඔහුගේ  බයිසිකලයේ  එක්කරගෙන එන  විට පරණ පියුන් හෙවත් මගේ  මිත්ර්යාද හමුවිය . " ආ දැන් අපිට  සලකන්නේ  නැ නේද? " යැයි ඇසු මුත් එයට  පිළිතුරු ලෙස ප්‍රේමවන්තයා වචනයක්වත්  කිව්වේ  නැත.

හෙනහුරා පාත් වුයේ හිටි හැටියේමය. තරුණිය  ලියන ලද   පිළිතුරු ලිපියක් ලෙස  මා   ලියන  ලද  ලිපියක් මගේ  මවට අසුවීම එයට හේතුවය. ඇය  මගෙන් මේ  පිළිබඳව  ප්‍රශ්න කල විට  සත්‍ය  කතාන්දරය  ඇයට කීවෙමි. මෙයින් මහත් හාස්‍ය  රසයක් විඳි ඇය සියලු විස්තර  තරුණියගේ  නිවසේ  අයටද  දැනුම් දුන්නාය. මගේ  මිත්රයාටද  එය ආරංචි වූ අතර ඔහු මට  කීවේ " ආ එහෙනම් මන් කරපු දේමයි එහෙනම් කළේ " කියාය.

සිද්ධිය ප්රෙමවන්තයාටද  ආරංචි විමට වැඩි දවසක්  ගත වුයේ  නැත . මගේ  පියුන් ජොබ් එක එතනින් අවසන් වූ අතර මා  මහත් ආශා කල බයිසිකල්  ප්‍රවාහන සේවයද ඒ  සමගම අවසන් විය. ජංගම දුර  කතන නොතිබුනේ  නම් මෙවැනි පියුන් ජොබ් අද  සිටින  අයටද  ලැබෙනවා සිකුරුය.














































Comments

Unknown said…
ඒ අත්දැකීම් නං සුපිරියි නේද??????

Popular posts from this blog

සුද්දෙක් කී කතාවක්

මේ කතාව මට කිව්වේ අපේ හාමිනේය අපේ හාමිනේ රස්සාව කලේ අගලවත්තේ පිහිටි ශ් ‍ රී ලංකා රබර් පර්යේෂණායතනයේය. මීට අවුරුදු 15 කට පෙර අවුරුදු 90 ත් පැන්න සුද්දෙක් සිය හාමිනේත් දුවත් සමග රබර් පර්යේෂණායතනයට ආවේය . දුව ආ විගස පිටිපස්සට දිව්වාය. ටිකකින් ආපසු ආවාය " මම උපන්නේ ඔය පිටිපස්සේ තියෙන ගෙයි. ඒක බලන්නයි මම දුවල ගියේ " දු කීවාය වයසක සුද්දා දුව සමග කඳු පල්ලම් නගිමින් බසිමින් ආයතනයේ සියලු ප් ‍ රධාන ස්ථාන දෙස බලමින් අතීතය සිහි කළේය . සුද්දාගේ නම මොල්රිච් ය ඔහු රබර් පර්යේෂණායතනයේ සිටි පළවෙනි ප් ‍ රධාන පරිපාලන නිලධාරියාය . 1948 තෙක් මෙහි සේවය කළ ඔහු සිය පවුල සමග ඕස්ට් ‍ රේලියාවේ පදිංචියට ගියේය . ඔහු මෙවර එහි සිට ලංකාවට ආවේ තමන් සේවය කල ස්ථානය බලා සතුටක් ලබන්නටය . හැමතැනම ඇවිද බැලීමෙන් පසු පර්යේෂණායතනයේ නිලධාරිහු මොල්රිච් ට සහ පවුලේ අයට තේ පැන් සංග් ‍ රහයක් කළහ . තේ බොන ගමන් ඔහු පරණ කතාවක් කිවේය . ඒ කාලේ උදේ 8 ට මේ ආයතනයේ වැඩ පටන් ගත්තේ . විනාඩියක් පරක්කු වෙලා ආවොත් මම දඩ ගහනවා . 1948 පෙබරවාරි 5 වෙනිදා මම ඔෆිස් එකේ ඉන්න කොට ක්ලාක් කෙනෙක් වැඩට

ආණ්ඩුව යක්ෂ පැණි උඩ දාන්නේ ඇයි?

          මේ වන විට මේසන් බාස් පැණිය අති ජනප්‍රියය . රිටිගල පැණිය ද කරලියට එමින් තිබේ  ඒවාට අවශ්‍ය ප්‍රචාරය ආණ්ඩුව විසින් නොමිලේම ලබා දී ඇත . මේසන් පැණියට ආණ්ඩුවේ ඉහලම  තැන්වලින් අනුග්‍රහය ලැබුණු  අතර රිටිගල පැණියට ආණ්ඩුවේ රුපවාහිනියක් වන ITN ලබා දෙමින් සිටි . එම පැණි නිපදවූ දෙදෙනා හැර අන් කිසිවෙක් එම නිෂ්පාදන වලින් කොරෝනා වයිරසය විනාශ වන බව කියා නැත  ආණ්ඩුව ඒවාට දෙන ප්‍රසිද්ධිය නිසා එම පැණි වලින් කොරෝනා සුව වෙන බව හෝ කොරෝනා වලක්වන බව විශාල පිරිසක් තදින්ම විශ්වාස කරන බව පෙනේ > දැනමුත්තන්ට අනුව   වයිරස්වලට බෙහෙත් නැත. එන්නත් මගින් කරන්නේ වයිරසය සමග සටන් කොට පරාජය කිරීමට අවශ්‍ය ප්‍රතිදේහ ශරීරයේ නිපදවීමය.  අනෙක් අතට මෙම පැණි මගින් වයිරසය විනාශ කරන බවට කිසිදු පරීක්ෂණයක් කර නැත. යම්කිසි  ඖෂධයක ප්‍රතිඵලය මැනීම සඳහා වසරක කාලයක් වත් එය පරීක්ෂණයට ලක් කරනු ලැබේ  එන්නතක් නම් සාමාන්‍යයෙන් අවුරුදු 10 කාලයක් අත්හදා බලයි   පළමුව සතුන්ට එම එන්නත හෝ ඖෂධය ලබා දී  එහි ප්‍රතිඵල සොයා බලනු ලැබේ    විවිධ රෝග තිබෙන අයට අලුත් ඖෂධයක් හෝ  එන්නතක් ලබා දීමෙන් පසු බලපාන්නේ කෙසේදැයි පරික්ෂ කෙරේ  විවධ වයස් කාණ්ඩවල

ඒකීය රාජ්ජයේ සිට ලියමි

ලංකාවේ ආණ්ඩුක් ‍ රම ව් ‍ යවස්ථා වේ නම් සඳහන් වෙන්නේ ලංකාව ඒකීය රාජ් ‍ යයක් බවය. ව් ‍ යවස්ථාවේ ඉන්ගිරිසි පිටපතේ ඒ බව ලියා ඇත්තේ මෙසේය THE PEOPLE, THE STATE AND SOVEREIGNTY 1. Sri Lanka (Ceylon) is a Free, Sovereign, Independent and Democratic Socialist Republic and shall be known as the Democratic Socialist Republic of Sri Lanka. 2. The Republic of Sri Lanka is a Unitary State. ඔය ඒකීය හෙවත් Unitary යන වචනය ගිනිගන්නා සුළුය. පුපුරන සුළුය. පාස්කු බෝම්බ තරම් භයානකය ඔය වචනය ව් ‍ යවස්ථාවෙන් ඉවත් කරන්නට ගියහොත් කීප දෙනෙකු පරලොව යනු ඇත සිය ගණනක් තුවාල ලබනු ඇත දාස් ගණනක් පෙලපාලි යනු ඇත මහසොන්නු ගිණි තියනු ඇත එහෙත් ඔය වචනය ව් ‍ යවස්ථාවේ කාලයක් තිස්සේ තිබුනා කියා රට ඒකීය වී තිබේද ? අපි ඉන්නේ ඒකීය රටකද ? ලාංකික පුරවැසියන් හදවත් වලින් ඒකීය ද ? ව් ‍ යවස්ථාවේ ඒකීය වචනය දමාගෙන රට බෙදන්නට අපි බොහෝ දෙනෙකු දායක වී ඇත්තෙමු . සිංහල ඉස්කෝල, දෙමල ඉස්කෝල ,මුස්ලිම් ඉස්කෝල, බෞද්ධ ඉස්කෝල, ක් ‍ රිස්තියානි ඉස්කෝල, හින්දු ඉස්කෝල ,ඉස්ලාම් ඉස්කෝල කියා ජනවර්ගය සහ ආගම මත පාසල් පවත්වාගෙ