Skip to main content

මරණ දඬුවම වෙනුවට විකල්පය කුමක්ද?



Paremoremo Prison, north of Auckland, is the country's only maximum security prison.


මරණ දඬුවම ක්රියාත්මක කිරීම සම්බන්ධයෙන් ජනමත විචාරණයක් තැබුවහොත් එයට බහුතර ජනයා කැමැත්ත ප්රකාශ කරන බවට සැකයක් නැත .


ජනාධිපතිට අනුව සිර ගෙවල්වල සිටින 24000 න් 15000 ක්ම මත්කුඩු නිසා දඬුවම් ලැබූ අය වේ

එහෙත් මරණ දඬුවම ක්රියාත්මක කිරීමට එරෙහිව සැලකිය යුතු පිරිසක්ද සිටිති

කුඩු ව්යාපාරිකයන්ද ඔවුන්ගේ ඥාතින්ද විරුද්ධය


මිනීමරුවන් සහ ඔවුන්ගේ ඥාතීන් විරුද්ධය

මානව අයිතීන් ගැන කැපවී සිටින අයද එයට විරුද්ධය,
ඇතැම් රටවල් විරුද්ධය

කුඩු විකුණා මරණ දඬුවමට නියම වූ අය හිර ගෙදර සිට යලි කුඩු ව්යාපාරය මෙහෙයවන බව කියනු ලැබේ

මිනි මරා මරණ දඬුවම නියමවූ දුමින්ද සිල්වා වැන්නෝ හිරගෙදර සිට තම ව්යාපාර මෙහෙයවන බව කියනු ලැබේ .
හිරගෙදර යනු මුදල් ඇත්නම් ඔනෑම හිරකාරයෙකුට ඔනෑම දෙයක් ලබා ගත හැකි ස්ථානයකි .ඕනෑම දෙයක් යනු ඕනෑම දෙයකි .පන නැති භාණ්ඩ මෙන්ම පන ඇති භාණ්ඩද ලබා ගත හැක


Image result for solitary confinement prison
       

එය මොහොතකට අමතක කරමු ප්රධාන මාතෘකාවට යමු .


බිහිසුණු අපරාධ කරුවන් එල්ලා මැරීමට විරුද්ධ අය වෙනත් බරපතල දඬුවමක් ඒ වෙනුවට යෝජනා කරන්නේ ද නැත

නවසීලන්තයේ මුස්ලිම් පල්ලි දෙකකදී මුස්ලිම් බැතිමතුන් 50 කට අධික සංඛ්යාවක් මරා දැමු සුදු අපරාධ කාරයා එල්ලා මරන්නේ නැත. ඒ එහි මරණ දඬුවම අහෝසි කර තිබීම නිසාය

ඒ වෙනුවට ඔහු ජීවිතාන්තය දක්වා හුදෙකලා සිර මැදිරියක රඳවා තබනු ලැබේ

කිසිවෙකු සමග එකද වචනයක් හෝ කතා කිරීමට කිසිදිනක අවස්ථාවක් නොලැබෙන පරිදි ජීවිතාන්තය දක්වා සිරගත කිරීම (SOLITARY CONFINEMENT) මරණ දඬුවම වෙනුවට කල හැකි ආදේශයකි .


එබැවින් මරණ දඬුවම වෙනුවට ඉහත සඳහන් පරිදි දඬුවම් දීමට නීති සම්පාදනය කිරීම සඳහා ආණ්ඩුවට කාලය පැමිණ තිබේ

Comments

Wijebahu said…
I think it is not good idea to execute people. It is not the answer to corrupt prison system and police system.

As deterrent to others, this will work. Singapore successfully control crime and drug by executing people for 15g of heroine.

Popular posts from this blog

රණසිංහ ප්‍රේමදාස ට බියවී පැනගිය ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල

           The Indian Express පුවත් පතේ  ප්‍රධාන  කර්තෘවරයා වූ ෂෙකර් ගුප්ත ජවිපෙ  කැරැල්ල  උග්‍රව තිබු 1989  දිනක ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල  හමුවීමට මහනුවරට ගියේය. එකල ඔහු මධ්‍යම  පළාතේ නියෝජ්‍ය  පොලිස්පති වරයා විය . ඔහුගේ කාර්යාලය ෂෙකර් ගුප්තා   විස්තර  කළේ මෙසේය . ' ඔහුගේ මේසයේ  ලාච්චුවක් බාගෙට ඇර තිබිණ එහි විවිධ වර්ගයේ අත් බෝම්බ කීපයක්ද ,ජිනීවා සම්මුතියෙන් තහනම් කරන  ලද ඩම් ඩම් උණ්ඩ ද තිබිණ.(එම උණ්ඩ වැදුණු විට ශරීරයේ ඇතිවෙන තුවාලය විශාලය ) උඩුගම්පොලගේ ප්‍රියතම ආයුධයවූ බ්‍රවුනින් 38 පිස්තෝලයට එම උණ්ඩ  දැමීමට ඔහු වැඩි කැමැත්තක් දැක්වීය .ඔහුගේ දකුණු පසින් Uzi වර්ගයේ සබ්මැෂින් තුවක්කුවක් තිබිණ . ඒ අතර  ඔහුගේ පුටුව අසලින් සැහැල්ලු මැෂින් තුවක්කුවක් තිබෙනු මා දුටිමි  .එයට අමතරව ඔහුගේ  ලිපි ගොනුවකට  යටින්  කොමාන්ඩෝ පිහියක් ද විය  .'                     ( බ්‍රවුනින් 38 වර්ගයේ පිස්තෝලයක් )  "ඔබ  ඔපමණ කෘර ඇයි? " ෂෙකර් ගුප්ත උඩුගම්පොලගෙන් ඇසීය . " මම කොහොමද 1988 ජුලි 28 අමතක කරන්නේ? " උඩුගම්පොල  ඇසීය .   ෂෙකර් ට අනුව ,  එම දිනයේ   උඩුගම්පොලගේ අ

කොටි සොයා යාපනේ ගියෙමි

 "කොටි  නැගිටිනෝ ! "  "කොටි නැගිටිනෝ ! " කියමින් දකුණේ ඇතැමුන්  මොර  දීම නිසා  එය සත්‍යයක් දැයි සොයා  බැලීමටත් , ආණ්ඩුව  පිළිබඳව  යාපනේ  ජනයා දරන  මතය  කුමක්දැයි දැන  ගැනීමටත්  , යාපනයේ සිටින  මගේ  පැරණි මිතුරන්  හමුවී සතුටක්  ලැබීමටත්  යාපනය අර්ධද්වීපයේ  සහ නාගද්වීපයේ  සංචාරය  කිරීමටත් ඉකුත් අප්‍රියෙල්  14 වනදා  හැන්දෑවේ  යාපනය බලා  පිටත් වුයෙමි .  සංචාරයක් සඳහා  දකුණේ  සිට  යාපනය අර්ධද්වීපයට ගොඩබිමින්  යාමට ඔබ අපේක්ෂා  කරන්නේ  නම් ඒ සඳහා තෝරා  ගැනීමට  තිබෙන  හොඳම ප්‍රවාහන විධික්‍රමය වන්නේ දුම්රියයි . හන්දී අතපය රුදාවකින් තොරව ගමනාන්තය  තෙක්  යාමට  නම් දුම්රියේ පළමු  හෝ දෙවන  පන්තියේ  බලපත්‍රයක් ලබා  ගත  යුතුය කොළඹ  කොටුවෙ  සිට  දුම්රිය  4ක් දිනපතා  උතුර  බලා යයි. උදේ  5.45 ට අන්තර්  නගර ( intercity) දුම්රියක්ද , උදේ  6. 17 ට යාල් දෙවි දුම්රියද , පෙ.ව. 11.50 ට උත්තර දේවි අන්තර් නගර දුම්රියද රාත්‍රී 8.30 ට night mail නමින් ප්‍රසිද්ධ  රාත්‍රී තැපැල් දුම්රියද  එසේ  උතුර  බලා  යන දුම්රිය වේ . කල් ඇතිව  ආසන වෙන්කරවා  ගෙන  යන්නේ  නම් අඩ හෝරාවකට  

පිරිමි කවුරුද වරදෙ නොබැඳෙන

           සිරි ලංකාවේ  මිනිස්සු අනුන්  විවේචනය කරන්නට   ඉතා දක්ෂය.කැමතිය.  විශේෂයෙන්ම  ගැහැනුන්  විවේචනය  කිරීමට  පිරිමින්ද ,  තමන්ගේම  වර්ගයා විවේචනය  කරන්නට  ගැහැණුන්ද  ඉතා  කැමතිය. දඟකාර  කෙල්ලෙක්  හෝ  කාන්තාවක්  ගමක හෝ  නගරයක සිටී  නම් ගැහැනුන් ඇය  විවේචනය  කරන්නේ  " ඕකිට  මදන විසේ  ඔලුවට ගහල "   " ඕකිට  මිනිස්සු  ඉසේ  කෙස්  ගානට ." ආදී  ලෙස හෙලා  දකිමිනි.  පිරිමින්  එවැනි  තරුණියක් හෝ  කාන්තාවක් විවේචනය කරන්නේ " ඕකි සේල් බඩුවක් " යනාදී  ලෙස  පරිභව  කරමිනි.     විශේෂයෙන්ම  කාන්තාවන් හෙලා දැකීම  අනාදිමත්  කාලයක    සිට  පැවතෙන හෙල සිරිතක් බව තොටගමුවේ ශ්‍රී රාහුල ස්වාමින් වහන්සේ ලිව්  කාව්‍යසේකරයේ   "පිරිමිනිදු පතන  අවසර  කල රහස්  තැන  මිස  නොලැබෙන  බැවින  ගැහැණු  කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන." යන පද  හතර  කියවූ විට සිතේ. උන්වහන්සේ    ගැහැනුන්ට එසේ    තඩි බෑවේ උන්වහන්සේ  පවුද්ගලිකව  ලැබූ අත් දැකීම්  නිසාද,   නැතහොත් එකල  සමාජයේ  ගැහැණු ඉඩක් , වෙලාවක් ,රහසිගත  තැනක් ලැබුණු සැනින් තවත්  පිරිමින් සමග රමණයේ යෙදීම  සුලබව  සිදු වී  නිසා