Skip to main content

තොපිට අපි බස් දෙන්නෙත් නෑ. කාර් ගන්න දෙන්නෙත් නෑ



     


       මාතෘකාවේ තිබෙන්නේ තිබු ආණ්ඩු අපිට දුන් පණිවිඩයත් මේ ආණ්ඩුව අපිට  යලිත් දුන් පණිවිඩයයි 


                ආණ්ඩුව මෙවරත් වාහන බදු වැඩි කළේය තිබුණු ආණ්ඩු සියල්ලමත් එසේම වැඩි කළේය වාහන බදු මදිවාට කාබන් බද්දකුත් මේ ආණ්ඩුවම පැනවූ අතර එහි අයිතිකාරයා ජනාධිපති බව ආණ්ඩුවේ ඇමතියෙක් දෙන්නෙක් කි බැවින් අප සිතුවේ මේ අයවැයෙන් එම බද්ද අහෝසි කර දමනු ඇත කියාය .එය ඉවත් නොකිරීමෙන් රනිල් ආණ්ඩුව එම බද්දේ අයිතිකාරයා බව දැන් අපිට හිතා ගන්නට සිදුවී තිබේ.


වාර්ෂිකව දුම් බද්දක් ගනිද්දී ඊට අමතරව කාබන් බද්දක් අය කිරීම හෙන ගහන අපරාධයක් බව අමුතුවෙන් කිය යුතුද ?


වාහනයක් ලංකාවට ගොඩ බෑ විට අයකරන බද්ද හරි හැටි මා දන්නේ නැති වුවත් වාහනයේ වටිනාකම මෙන් 5 ගුණයක් බව කියනු ලැබේ ,ජපානයේ රු දස ලක්ෂයක් වන මෝටර් රථයක් අප මිලදී ගන්න විට රු.ලක්ෂ 50 ක් ගෙවන්නට අපට සිදුවේ . මේ අය වැයෙන් යලිත් බදු වැඩි කළ බැවින් එය තව දුරටත් වැඩි වේ ලිසිං කර ගන්නේ නම් තවත් ලක්ෂ 10 ක් 15 ක් එයට එකතුවෙයි.


ඉන් පසු එය මෙරට ලියා පදිංචි කිරීමට ගාස්තුවක්ද වාර්ෂිකව ආදායම් බලපත්‍ර ගාස්තුවක්ද ආණ්ඩුව අපේ අයකර ගනී .


දුම් බද්ද සහ කාබන් බද්ද ඊට අමතරවය .


එහෙත් පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරුන්ට සහ පළාත් සභා මන්ත්‍රීවරුන්ට ආනයන බදු නැත. 


පුංචි මිනිහාට කලට වෙලාවට සුව පහසුව ගමන් බිමන් යාමට හැකි ප්‍රවාහන සේවයක් තිබේනම් වාහන වලට ඕන තරම් බද්දක් ගසා ගත්තාට අපට කමක් නැත .දිනපතා රැකියාවන්ට සහ වෙනත් කටයුතු සඳහා යන මිනිසුන් විඳින වද වේදනාව දන්නේ ඔවුන්ම පමණි පාන්දර තුනට තුනහමාරට නැගිට උයා පිහාගෙන බොහෝ විට වාඩිවීමට ආසනයක් නැතිව හිටගෙන සැතපුම් ගණන් ඇඹරෙමින්, විසිවෙමින් කාර්යාලයට හෝ වැඩපොළට යන විට ප්‍රබෝධයෙන් යුතුව වැඩ කරන්නට ඔවුන්ට ඇඟට පන නැත .ආපසු නිවෙස බලා එන ගමන ඊටත් වඩා දුෂ්කරය ,බොහෝ අය බසයේ හිරවෙමින් දාඩිය දමමින් හිටගෙනම බොහෝ දුර එති. දුර බැහැර වසන්නෙකු නම් අඩු වශයෙන් බස් රථ දෙකක්වත් නැගී ආයුතුය දෙවන බසය එනතුරු අතරමග රස්තියාදු වෙන්නටද සිදුවේ. රාත්‍රී හත අටට ආපසු නිවෙසට එන අයද සිටිති .රෙදි හෝදන්නට නාන්නට වත් වෙලාවක් නැති තරම්ය .පසුදා පාන්දර තුනට තුනහමාරට යලිත් අවදිවී රැකියාවට යා යුතුය .



තිබුණු ආණ්ඩුත් මේ ආණ්ඩුවත් මිනිස්සුන්ට හරි හමං බස් රථ සේවයක් දුම්රිය සේවයක් ලබා දීමට මුළුමනින්ම අසමත් වී තිබේ.



අපට පහසුවෙන් සහ ඉක්මනින් ගමනක් බිමනක් යන්නට ප්‍රවාහන සේවයක් ලබා නොදී මෝටර් රථ බදු වසරින් වසරින් වසර වැඩි කරමින් තව තව අලුත් බදු වාහන වලට පනවමින් පොඩි මිනිහා ලිසිං කර හෝ පුංචි වාහනයක්වත් ගැනීම වලක්වන්නට ආණ්ඩු කටයුතු කිරීම බලුම බලු වැඩක් හැර වෙන කුමක්ද?




Comments

Wijebahu said…
When there is no development and GDP is at 3%, no money coming internally from business/income tax with Sri Lanka. Only thing this retarded govt can do is to tax imports. Not only cars every thing imported is tax 5-6 times of the value. This 225 in parliament live by import tax.

Popular posts from this blog

රණසිංහ ප්‍රේමදාස ට බියවී පැනගිය ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල

           The Indian Express පුවත් පතේ  ප්‍රධාන  කර්තෘවරයා වූ ෂෙකර් ගුප්ත ජවිපෙ  කැරැල්ල  උග්‍රව තිබු 1989  දිනක ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල  හමුවීමට මහනුවරට ගියේය. එකල ඔහු මධ්‍යම  පළාතේ නියෝජ්‍ය  පොලිස්පති වරයා විය . ඔහුගේ කාර්යාලය ෂෙකර් ගුප්තා   විස්තර  කළේ මෙසේය . ' ඔහුගේ මේසයේ  ලාච්චුවක් බාගෙට ඇර තිබිණ එහි විවිධ වර්ගයේ අත් බෝම්බ කීපයක්ද ,ජිනීවා සම්මුතියෙන් තහනම් කරන  ලද ඩම් ඩම් උණ්ඩ ද තිබිණ.(එම උණ්ඩ වැදුණු විට ශරීරයේ ඇතිවෙන තුවාලය විශාලය ) උඩුගම්පොලගේ ප්‍රියතම ආයුධයවූ බ්‍රවුනින් 38 පිස්තෝලයට එම උණ්ඩ  දැමීමට ඔහු වැඩි කැමැත්තක් දැක්වීය .ඔහුගේ දකුණු පසින් Uzi වර්ගයේ සබ්මැෂින් තුවක්කුවක් තිබිණ . ඒ අතර  ඔහුගේ පුටුව අසලින් සැහැල්ලු මැෂින් තුවක්කුවක් තිබෙනු මා දුටිමි  .එයට අමතරව ඔහුගේ  ලිපි ගොනුවකට  යටින්  කොමාන්ඩෝ පිහියක් ද විය  .'                     ( බ්‍රවුනින් 38 වර්ගයේ පිස්තෝලයක් )  "ඔ...

කොටි සොයා යාපනේ ගියෙමි

 "කොටි  නැගිටිනෝ ! "  "කොටි නැගිටිනෝ ! " කියමින් දකුණේ ඇතැමුන්  මොර  දීම නිසා  එය සත්‍යයක් දැයි සොයා  බැලීමටත් , ආණ්ඩුව  පිළිබඳව  යාපනේ  ජනයා දරන  මතය  කුමක්දැයි දැන  ගැනීමටත්  , යාපනයේ සිටින  මගේ  පැරණි මිතුරන්  හමුවී සතුටක්  ලැබීමටත්  යාපනය අර්ධද්වීපයේ  සහ නාගද්වීපයේ  සංචාරය  කිරීමටත් ඉකුත් අප්‍රියෙල්  14 වනදා  හැන්දෑවේ  යාපනය බලා  පිටත් වුයෙමි .  සංචාරයක් සඳහා  දකුණේ  සිට  යාපනය අර්ධද්වීපයට ගොඩබිමින්  යාමට ඔබ අපේක්ෂා  කරන්නේ  නම් ඒ සඳහා තෝරා  ගැනීමට  තිබෙන  හොඳම ප්‍රවාහන විධික්‍රමය වන්නේ දුම්රියයි . හන්දී අතපය රුදාවකින් තොරව ගමනාන්තය  තෙක්  යාමට  නම් දුම්රියේ පළමු  හෝ දෙවන  පන්තියේ  බලපත්‍රයක් ලබා  ගත  යුතුය කොළඹ  කොටුවෙ  සිට  දුම්රිය  4ක් දිනපතා  උතුර  බලා යයි. උදේ  5.45 ට අන්තර්  නගර ( intercity) දුම්රියක්ද...

මා දුටු 87 -89 භීෂණය

                      භීෂණය ඇරඹෙන විට  මා සිටියේ ශ්‍රී ලංකාවේ  කොමියුනිස්ට් පක්ෂයේ දේශපාලනය  කරමිනි . මේ වන විට  උතුරු නැගෙනහිර යුද්ධය ඇරඹි අවුරුදු  5 ක් ගත්වී තිබිණ . 1983 කළු ජූලියෙන් පසු  දකුණේ සිටි  ද්‍රවිඩ මිනිසුන්ගේ ආරක්ෂාව සඳහා ඔවුන්  උතුරට  යැවීම  හැර වෙනත් විකල්පයක් ජේ. ආර්.ජයවර්ධනට  නොතිබිණි . 83 කළු ජුලිය ආණ්ඩුවේ  නිෂ්පාදනයක් වූ බැවින් උතුරට  ගිය දෙමල තරුණයෝ දහ දහස්  ගණනින් කොටි සංවිධානයට  හා අනෙකුත් සන්නද්ධ  කණ්ඩායම් වලට එකතු වීම  නිසා  උතුරේ  යුද්ධය වඩාත් දරුණු තත්වයට  පත්විය . කළු ජූලියත් සමග ඉන්දියාව  ලංකාවේ දේශපාලනයට  මැදිහත් වන්නට  පටන් ගත්තේය .ලංකවේ දෙමල මිනිසුන්ගේ ආරක්ෂාව වෙනුවෙන්  මැදිහත්වන ලෙස  ඉන්දියාවේ කෝටි සංඛ්‍යාත දෙමල  මිනිසුන්  ඉල්ලා සිටින විට එය නොසලකා  හැරීමට කිසිදු ඉන්දියානු  ආණ්ඩුවකට  පුළුවන් කමක් නැත. අනෙක් අතට ජේ ආර් ජයවර්ධන ආණ්ඩුව ඇමරිකාව...