Skip to main content

බිම් බෝම්බ ඉවත් කරන උතුරේ තරුණියෝ















 මේ මාර්තු 8 වෙනිදා  කාන්ත දිනයේදී කොළඹ  ගැහැණු ළමුන් දෙදෙනෙකු ශ්‍රී ලන්කන් ගුවන් සේවයේ ගුවන් යානයක් සිංගප්පුරුවට එලවාගෙන යන චායාරුප පත්තරවල ද සමාජ  මාධ්‍ය ජාලාවලද පළවිය.  ලාංකික කතුන් ඉතා  ඉහල ස්ථානයක වැජඹෙන බව එම චායාරුප අපට කි පණිවිඩයයි . එබැවින් සමාජ ජාල පරිහරණය  කරන්නන් එම පින්තුර නැවත නැවත  පළකර තිබුණි 


 ගුවන් යානා පදවන්නියක් වීම ඉතා දුෂ්කර  කාරියක්  බැවින් ඒ ගැන වැඩි දෙනෙකු සිතන්නේ නැත එහෙත් ගුවන් සේවිකාවක් වීමට හැඩ වැඩ ගැහැණු ළමුන් බෙහෙවින්  ආශා  කරති .


එහෙත් බිම් බෝම්බ ඉවත් කිරීමේ රැකියාවකට  ගැහැණු ළමුන් කි දෙනෙකු කැමති වේද? සිංහලේ  ,රාවණ බලය ,බොදු බල සේනාව, මහසෝන් බලකාය  ආදී  සිංහල ජාතිය වෙනුවෙන්  පණ දීමට සුදානම් බව කියන  . සංවිධානවල  පිරිමින් කි දෙනෙකු කැමති වේද?


  උතුරේ  බිම් බෝම්බ  ඉවත් කිරීමේ බිහිසුණු රැකියාව  කරන කාන්තවන් රැසක්  සිටිති . ඔවුන්ගෙන් බහුතරය  යුද්ධය නිසා වැන්දඹුවන් වුවෝය . තම දරුවන්, දෙමාපියන් නඩත්තු කිරීම සඳහා කිරීමට වෙනත් රැකියා  නැති බැවින්   බිම් බෝම්බ  පමණක් නොව  පුපුරා නොගිය බෝම්බ  ද ඉවත් කිරීමේ රැකියාවේ 2010 සිට ඔවුහු  නියුක්තව සිටිති .


උතුර  නැගෙනහිර පැවතී අවුරුදු 27  යුද්ධයේදී කොටි සංවිධානය , ශ්‍රී ලංකා  හමුදා සහ ඉන්දියානු සාම සාධක  හමුදාව බිම් බෝම්බ උතරු නැගෙනහිර විවිධ ප්‍රදේශවල  වැලලුහ.. යුද්ධය අවසන් වීමෙන් පසු වර්ග සැතපුම් 1302 ප්‍රමාණයක බිම් බෝම්බ ඇතැයි හඳුනාගන්නා  ලද අතර  එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානය බ්‍රිතාන්‍යය ඇමරිකා එක්සත් ජනපදය ,ජපානය,ඔස්ට්‍රේලියාව ඩෙන්මාර්කය ,ස්විට්සර්ලන්තය ,ඉන්දියාව  ආදී රටවල ආධාර  මත  ලංකා හමුදාව සහ  ජාත්‍යන්තර  සහ දේශීය  රාජ්‍ය නොවන  සංවිධාන  අටක් බිම් බෝම්බ සහ වෙනත් බෝම්බ ඉවත්  කිරීමේ යෙදෙමින් සිටිති  . ගිය වසරේ අවසානය වන විට බිම් බෝම්බ  ඉවත්  කිරීමට  ඉතිරිවී තිබුණේ වර්ග සැතපුම් 26 ක ප්‍රමාණයක  පමණි. 2020 වන විට  උතුර නැගෙනහිර බිම් බෝම්බ සියල්ල  ඉවත් කිරීමට  ලංකා  ආණ්ඩුව ජාත්‍යන්තර සංවිධාන සහ දේශීය රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන (NGO)  සමග  කටයුතු    කරමින් සිටි 


 අතිශයින් භයානක  කටයුත්තක් වන බිම් බෝම්බ  ඉවත් කිරීමේ  කටයුතු සඳහා වැඩි වශයෙන්  සහභාගිවන්නේ  උතුරු නැගෙනහිර වසන  ද්‍රවිඩ  ජාතිකයන්ය .ඔවුන්ගෙන් සැලකිය පිරිසක්  කාන්තාවෝ වෙති.  බිම් බෝම්බ ඉවත් කිරීමේ රාජ්‍ය නොවන සංවිධානයක් වන HALO සංවිධානය සේවයේ  යොදවා  තිබෙන බිම්බෝම්බ  ඉවත් කරන්නන්ගෙන් 50% කාන්තාවෝය .ඔවුන්ගෙන් බහුතරය වැන්දඹුවෝ වෙති . ලෝකයේ වැඩියෙන්ම බිම්බෝම්බ තිබෙන  ප්‍රදේශයක් ලෙස  සැලකෙන මුහමාලෙයි ප්‍රදේශයේ  බිම් බෝම්බ ඉවත් කිරීමද  කරන්නේ HALO සංවිධානය  විසිනි . 2019 ජනවාරි 31 වන දින වන විට මෙම සංවිධානය විසින් බිම් බෝම්බ සහ වෙනත් බෝම්බ 309354 ක් ඉවත් කොට තිබුණි 


  ඉකුත්  මාර්තු 8 වෙනි දකුණේ  කාන්තා දින සැමරුම් පවතින අතර උතුරේ මෙම තරුණියෝ සහ වැන්දඹුවෝ  බිම්බෝම්බ  ඉවත් කරමින් සිටියහ .





  

                            බිම් බෝම්බ ඉවත් කරන්නන්ගේ උදේ රැස්වීම 






                                                        ඉන්තිරා ප්‍රියදර්ශණි 




                           ඉන්තිරා ප්‍රියදර්ශනී ගෙදර  ගොස් කෑම  පිළියෙළ කරමින් 










                  නවිරේතන් සුජිතා .ඇගේ ස්වාමිපුරුෂයා  යුද්ධයෙන් මියගොස්ය 







                චන්ද්‍රන් තරණි  බිම් බෝම්බ ඉවත් කරන මෙම වාහනය පදවයි  

ඇගේ පියා යුද්ධයෙන් මියගොසිනි . මවගේ කකුල බිම් බෝම්බයකට කැඩී   ගොස්ය 











                   බිම්බ් බෝම්බ ඉවත් කිරීමේ දවසේ රාජකාරි අවසන්  කර ආපසු එති 

Comments

Anonymous said…
ස්තුතියි සුදු කුකුළා
කොමෙන්ටුවකට
හිතගියේ
මලියට විතරක්ද?
Jagath Pathirana said…
මම විශ්වාස කරන අන්දමට පුරුශ ආධිපත්‍යය වැඩි ගෝත්‍රය අඩු ගෝත්‍රයට වඩා ශක්තිමත් ඒ අනුව ලංකාව තුල සිංහල සමාජය හැකිතාක් පුරුෂ ආධිපත්‍යය වැඩි එකක් කල යුතුයි. ඒ සමඟම දෙමළ මුස්ලිම් සමාජවල කාන්තාවන් එම ගෝත්‍රවල පුරුෂයන්ට එරෙහිව සවිබල ගැනි්විය යුතුයි.ඒ අනුව මෙවැනි පර දෙමළියන් "පිරිමි කරන වැඩ" කිරීම ගැන මම සතුටු වෙනවා. දෙමළ කාන්තාව දෙමළ පුරුෂාධිපත්‍යයෙන් මුදවා ගැනිම හැම සිංහලයෙක්ගේම පරම යුතුකමක්.
පොළොවේ දෙපයින් හිටගත් මේ කාන්තාවො වෙනස්, ඩයනා කුමරිය ගෙනගිය පොෂ් කැම්පේන් එකට වඩා.

Popular posts from this blog

රණසිංහ ප්‍රේමදාස ට බියවී පැනගිය ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල

           The Indian Express පුවත් පතේ  ප්‍රධාන  කර්තෘවරයා වූ ෂෙකර් ගුප්ත ජවිපෙ  කැරැල්ල  උග්‍රව තිබු 1989  දිනක ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල  හමුවීමට මහනුවරට ගියේය. එකල ඔහු මධ්‍යම  පළාතේ නියෝජ්‍ය  පොලිස්පති වරයා විය . ඔහුගේ කාර්යාලය ෂෙකර් ගුප්තා   විස්තර  කළේ මෙසේය . ' ඔහුගේ මේසයේ  ලාච්චුවක් බාගෙට ඇර තිබිණ එහි විවිධ වර්ගයේ අත් බෝම්බ කීපයක්ද ,ජිනීවා සම්මුතියෙන් තහනම් කරන  ලද ඩම් ඩම් උණ්ඩ ද තිබිණ.(එම උණ්ඩ වැදුණු විට ශරීරයේ ඇතිවෙන තුවාලය විශාලය ) උඩුගම්පොලගේ ප්‍රියතම ආයුධයවූ බ්‍රවුනින් 38 පිස්තෝලයට එම උණ්ඩ  දැමීමට ඔහු වැඩි කැමැත්තක් දැක්වීය .ඔහුගේ දකුණු පසින් Uzi වර්ගයේ සබ්මැෂින් තුවක්කුවක් තිබිණ . ඒ අතර  ඔහුගේ පුටුව අසලින් සැහැල්ලු මැෂින් තුවක්කුවක් තිබෙනු මා දුටිමි  .එයට අමතරව ඔහුගේ  ලිපි ගොනුවකට  යටින්  කොමාන්ඩෝ පිහියක් ද විය  .'                     ( බ්‍රවුනින් 38 වර්ගයේ පිස්තෝලයක් )  "ඔබ  ඔපමණ කෘර ඇයි? " ෂෙකර් ගුප්ත උඩුගම්පොලගෙන් ඇසීය . " මම කොහොමද 1988 ජුලි 28 අමතක කරන්නේ? " උඩුගම්පොල  ඇසීය .   ෂෙකර් ට අනුව ,  එම දිනයේ   උඩුගම්පොලගේ අ

කොටි සොයා යාපනේ ගියෙමි

 "කොටි  නැගිටිනෝ ! "  "කොටි නැගිටිනෝ ! " කියමින් දකුණේ ඇතැමුන්  මොර  දීම නිසා  එය සත්‍යයක් දැයි සොයා  බැලීමටත් , ආණ්ඩුව  පිළිබඳව  යාපනේ  ජනයා දරන  මතය  කුමක්දැයි දැන  ගැනීමටත්  , යාපනයේ සිටින  මගේ  පැරණි මිතුරන්  හමුවී සතුටක්  ලැබීමටත්  යාපනය අර්ධද්වීපයේ  සහ නාගද්වීපයේ  සංචාරය  කිරීමටත් ඉකුත් අප්‍රියෙල්  14 වනදා  හැන්දෑවේ  යාපනය බලා  පිටත් වුයෙමි .  සංචාරයක් සඳහා  දකුණේ  සිට  යාපනය අර්ධද්වීපයට ගොඩබිමින්  යාමට ඔබ අපේක්ෂා  කරන්නේ  නම් ඒ සඳහා තෝරා  ගැනීමට  තිබෙන  හොඳම ප්‍රවාහන විධික්‍රමය වන්නේ දුම්රියයි . හන්දී අතපය රුදාවකින් තොරව ගමනාන්තය  තෙක්  යාමට  නම් දුම්රියේ පළමු  හෝ දෙවන  පන්තියේ  බලපත්‍රයක් ලබා  ගත  යුතුය කොළඹ  කොටුවෙ  සිට  දුම්රිය  4ක් දිනපතා  උතුර  බලා යයි. උදේ  5.45 ට අන්තර්  නගර ( intercity) දුම්රියක්ද , උදේ  6. 17 ට යාල් දෙවි දුම්රියද , පෙ.ව. 11.50 ට උත්තර දේවි අන්තර් නගර දුම්රියද රාත්‍රී 8.30 ට night mail නමින් ප්‍රසිද්ධ  රාත්‍රී තැපැල් දුම්රියද  එසේ  උතුර  බලා  යන දුම්රිය වේ . කල් ඇතිව  ආසන වෙන්කරවා  ගෙන  යන්නේ  නම් අඩ හෝරාවකට  

පිරිමි කවුරුද වරදෙ නොබැඳෙන

           සිරි ලංකාවේ  මිනිස්සු අනුන්  විවේචනය කරන්නට   ඉතා දක්ෂය.කැමතිය.  විශේෂයෙන්ම  ගැහැනුන්  විවේචනය  කිරීමට  පිරිමින්ද ,  තමන්ගේම  වර්ගයා විවේචනය  කරන්නට  ගැහැණුන්ද  ඉතා  කැමතිය. දඟකාර  කෙල්ලෙක්  හෝ  කාන්තාවක්  ගමක හෝ  නගරයක සිටී  නම් ගැහැනුන් ඇය  විවේචනය  කරන්නේ  " ඕකිට  මදන විසේ  ඔලුවට ගහල "   " ඕකිට  මිනිස්සු  ඉසේ  කෙස්  ගානට ." ආදී  ලෙස හෙලා  දකිමිනි.  පිරිමින්  එවැනි  තරුණියක් හෝ  කාන්තාවක් විවේචනය කරන්නේ " ඕකි සේල් බඩුවක් " යනාදී  ලෙස  පරිභව  කරමිනි.     විශේෂයෙන්ම  කාන්තාවන් හෙලා දැකීම  අනාදිමත්  කාලයක    සිට  පැවතෙන හෙල සිරිතක් බව තොටගමුවේ ශ්‍රී රාහුල ස්වාමින් වහන්සේ ලිව්  කාව්‍යසේකරයේ   "පිරිමිනිදු පතන  අවසර  කල රහස්  තැන  මිස  නොලැබෙන  බැවින  ගැහැණු  කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන." යන පද  හතර  කියවූ විට සිතේ. උන්වහන්සේ    ගැහැනුන්ට එසේ    තඩි බෑවේ උන්වහන්සේ  පවුද්ගලිකව  ලැබූ අත් දැකීම්  නිසාද,   නැතහොත් එකල  සමාජයේ  ගැහැණු ඉඩක් , වෙලාවක් ,රහසිගත  තැනක් ලැබුණු සැනින් තවත්  පිරිමින් සමග රමණයේ යෙදීම  සුලබව  සිදු වී  නිසා