Skip to main content

කලවන් ,කවලන්,කලවන්, කවලන්

 



ඔය රාජපස්සල රතනල ජයසුමනල නානසාරල ගොම්මන්පිලලා මහසොනල ,Dan ල ජාතියේ ගැලවුම් කාරයන් විදිහට නාට්ටිය පෙන්නුවට සුද්ධ සිංහල මිනිස්සු කොහෙවත් නැහැ ඕන කෙනෙක් තමන්ගේ ජාන පරීක්ෂණයක් කරලා බැලුවොත් පෙනේවි ජනවර්ග 30, 40ක් කලවම් බව .


උතුරේ සහ නැගෙනහිර පුරාවිද්‍යා භුමි ගැන උවිඳු කුරුකුලසූරිය පෙරේද ලියපු ලිපියක ලියල තිබුන එක වැදගත් කාරනාවක් තමා අනුරාධපුර රාජධානිය පිරිහිලා වල් වැදිලා යන කාලේ අනුරාධපුරේ හිටපු සිංහලයන්ගෙන් සමහරු උතුරට ගිහින්දෙමල අය සමග මිශ්‍ර වෙන්න ඇති . ඒ වගේම සිංහල ප්‍රදේශවලට සංක්‍රමණය වෙච්ච දෙමල ජාතිකයෝ සිංහල බවට පත් වෙන්න ඇති කියන කාරණාව
 

මුස්ලීම් ජාතිකයෝ ගත්තත් ඒ වගේ තමා ඒ අය අරාබියේ සහ ඉන්දියාවේ සිට ලංකාවට සංක්‍රමණය වෙනකොට මුස්ලිම් කාන්තවන් එක්කගෙන ආවේ නැහැ ඒ අය විවාහ වුනේ එක්කෝ දෙමල අය සමග නැත්තම් සිංහල අය සමග
 


ඔය රට රටවල් වල පදිංචි වෙලා ඉන්න සිංහලයන්ගේ දෙමල අයගේ දු දරුවන් විශාල ප්‍රතිශතයක් මේ වෙනකොට විවාහ වෙලා ඉන්නේ ඒ ඒ රටවල පුරවැසියෝ එක්ක . මේ වෙනකොට ඒ ගොල්ලන්ට දු දරුවොත් ලැබිල. ඉතින් ඒ අය සිංහලද ? නැත්තම් සුද්දෝද ?නැත්තම් කවුද ?


කන්න බොන්න හිඟ මිනිස්සු ජාති ආලයෙන් මත් උනාට සල්ලි බාගේ හොඳට තියෙන මිනිස්සු විවාහය සඳහා ජනවර්ගය හොයන්නේ නැහැ කියල තමා මට නම් පෙන්නේ . වාසු දේව නානායක්කාරගේ දරුවෙක් විවාහ වෙලා ඉන්නේ උතරේ හිටපු මහඇමති ගේ දරුවෙක් කියන එක ප්‍රසිද්ධ කාරණාවක්
 

ඒ වගේම බ්‍රිතාන්‍යයේ රජපවුලේ හැරී කුමාරය විවාහ උනේ ඇමරිකාවේ කළු ජාතික තරුණියක් එක්ක
 

වැඩි දුර යන්න ඕනේ නැහැ ෆේස්බුක් එක අයිති සකර්බර්ග් මහත්තය කසාද බැන්දේ චීන කාන්තවක්



මිශ්‍ර ජනවර්ග විවාහවලින් උපදින දරුවන් වැඩ බුද්ධිමත් කියල පිලිගනිමකුත් තියෙනවා ඒවගේම ඥාති විවාහවලින් උපදින දරුවන් විවධ රෝගභාධවලට ගොදුරු වෙන අවස්ථාද වැඩියි
 

2015 අවුරුද්ද වන විට මිලියන 244ක් මිනිස්සු ජීවත්වුණේ උපන් රටේ නෙවෙයි වෙනත් රටක . හැම රටකම වගේ අන්තර් ජනවර්ග විවාහ එන්න එන්නම වැඩිවෙමින් තියෙන්නේ . 2010 දී කරපු ජනසංගණනය අනුව බ්‍රසීලයේ ජනගහනයෙන් 43%ක් කියල තියෙනවා තමන්ගේ ජාතිය මිශ්‍රයි කියල අහල පහල සිංගප්පුරුවේ 2015 වෙනකොට 21.5%ක් මිශ්‍ර විවාහ .


මීට අදාලව තවත් රටවල් වල උදාහරණ දැක්විය හැකියි ලිපිය දික් වෙන නිසා ඒ ගැන ලියන්නේ නැහැ. 

Comments

Lalith said…
ලංකාවේ මිනිස්සු හිතන්නේ අපි බිහිඋනේ සිංහයෙක් ගෙන් කියලනේ....හරිම ලොල් සහගතයි...
Anonymous said…
ජැගට් පැටිරන කියන්නෙ සුද්ද සින්හලයෙක්

Popular posts from this blog

රණසිංහ ප්‍රේමදාස ට බියවී පැනගිය ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල

           The Indian Express පුවත් පතේ  ප්‍රධාන  කර්තෘවරයා වූ ෂෙකර් ගුප්ත ජවිපෙ  කැරැල්ල  උග්‍රව තිබු 1989  දිනක ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල  හමුවීමට මහනුවරට ගියේය. එකල ඔහු මධ්‍යම  පළාතේ නියෝජ්‍ය  පොලිස්පති වරයා විය . ඔහුගේ කාර්යාලය ෂෙකර් ගුප්තා   විස්තර  කළේ මෙසේය . ' ඔහුගේ මේසයේ  ලාච්චුවක් බාගෙට ඇර තිබිණ එහි විවිධ වර්ගයේ අත් බෝම්බ කීපයක්ද ,ජිනීවා සම්මුතියෙන් තහනම් කරන  ලද ඩම් ඩම් උණ්ඩ ද තිබිණ.(එම උණ්ඩ වැදුණු විට ශරීරයේ ඇතිවෙන තුවාලය විශාලය ) උඩුගම්පොලගේ ප්‍රියතම ආයුධයවූ බ්‍රවුනින් 38 පිස්තෝලයට එම උණ්ඩ  දැමීමට ඔහු වැඩි කැමැත්තක් දැක්වීය .ඔහුගේ දකුණු පසින් Uzi වර්ගයේ සබ්මැෂින් තුවක්කුවක් තිබිණ . ඒ අතර  ඔහුගේ පුටුව අසලින් සැහැල්ලු මැෂින් තුවක්කුවක් තිබෙනු මා දුටිමි  .එයට අමතරව ඔහුගේ  ලිපි ගොනුවකට  යටින්  කොමාන්ඩෝ පිහියක් ද විය  .'                     ( බ්‍රවුනින් 38 වර්ගයේ පිස්තෝලයක් )  "ඔබ  ඔපමණ කෘර ඇයි? " ෂෙකර් ගුප්ත උඩුගම්පොලගෙන් ඇසීය . " මම කොහොමද 1988 ජුලි 28 අමතක කරන්නේ? " උඩුගම්පොල  ඇසීය .   ෂෙකර් ට අනුව ,  එම දිනයේ   උඩුගම්පොලගේ අ

කොටි සොයා යාපනේ ගියෙමි

 "කොටි  නැගිටිනෝ ! "  "කොටි නැගිටිනෝ ! " කියමින් දකුණේ ඇතැමුන්  මොර  දීම නිසා  එය සත්‍යයක් දැයි සොයා  බැලීමටත් , ආණ්ඩුව  පිළිබඳව  යාපනේ  ජනයා දරන  මතය  කුමක්දැයි දැන  ගැනීමටත්  , යාපනයේ සිටින  මගේ  පැරණි මිතුරන්  හමුවී සතුටක්  ලැබීමටත්  යාපනය අර්ධද්වීපයේ  සහ නාගද්වීපයේ  සංචාරය  කිරීමටත් ඉකුත් අප්‍රියෙල්  14 වනදා  හැන්දෑවේ  යාපනය බලා  පිටත් වුයෙමි .  සංචාරයක් සඳහා  දකුණේ  සිට  යාපනය අර්ධද්වීපයට ගොඩබිමින්  යාමට ඔබ අපේක්ෂා  කරන්නේ  නම් ඒ සඳහා තෝරා  ගැනීමට  තිබෙන  හොඳම ප්‍රවාහන විධික්‍රමය වන්නේ දුම්රියයි . හන්දී අතපය රුදාවකින් තොරව ගමනාන්තය  තෙක්  යාමට  නම් දුම්රියේ පළමු  හෝ දෙවන  පන්තියේ  බලපත්‍රයක් ලබා  ගත  යුතුය කොළඹ  කොටුවෙ  සිට  දුම්රිය  4ක් දිනපතා  උතුර  බලා යයි. උදේ  5.45 ට අන්තර්  නගර ( intercity) දුම්රියක්ද , උදේ  6. 17 ට යාල් දෙවි දුම්රියද , පෙ.ව. 11.50 ට උත්තර දේවි අන්තර් නගර දුම්රියද රාත්‍රී 8.30 ට night mail නමින් ප්‍රසිද්ධ  රාත්‍රී තැපැල් දුම්රියද  එසේ  උතුර  බලා  යන දුම්රිය වේ . කල් ඇතිව  ආසන වෙන්කරවා  ගෙන  යන්නේ  නම් අඩ හෝරාවකට  

පිරිමි කවුරුද වරදෙ නොබැඳෙන

           සිරි ලංකාවේ  මිනිස්සු අනුන්  විවේචනය කරන්නට   ඉතා දක්ෂය.කැමතිය.  විශේෂයෙන්ම  ගැහැනුන්  විවේචනය  කිරීමට  පිරිමින්ද ,  තමන්ගේම  වර්ගයා විවේචනය  කරන්නට  ගැහැණුන්ද  ඉතා  කැමතිය. දඟකාර  කෙල්ලෙක්  හෝ  කාන්තාවක්  ගමක හෝ  නගරයක සිටී  නම් ගැහැනුන් ඇය  විවේචනය  කරන්නේ  " ඕකිට  මදන විසේ  ඔලුවට ගහල "   " ඕකිට  මිනිස්සු  ඉසේ  කෙස්  ගානට ." ආදී  ලෙස හෙලා  දකිමිනි.  පිරිමින්  එවැනි  තරුණියක් හෝ  කාන්තාවක් විවේචනය කරන්නේ " ඕකි සේල් බඩුවක් " යනාදී  ලෙස  පරිභව  කරමිනි.     විශේෂයෙන්ම  කාන්තාවන් හෙලා දැකීම  අනාදිමත්  කාලයක    සිට  පැවතෙන හෙල සිරිතක් බව තොටගමුවේ ශ්‍රී රාහුල ස්වාමින් වහන්සේ ලිව්  කාව්‍යසේකරයේ   "පිරිමිනිදු පතන  අවසර  කල රහස්  තැන  මිස  නොලැබෙන  බැවින  ගැහැණු  කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන." යන පද  හතර  කියවූ විට සිතේ. උන්වහන්සේ    ගැහැනුන්ට එසේ    තඩි බෑවේ උන්වහන්සේ  පවුද්ගලිකව  ලැබූ අත් දැකීම්  නිසාද,   නැතහොත් එකල  සමාජයේ  ගැහැණු ඉඩක් , වෙලාවක් ,රහසිගත  තැනක් ලැබුණු සැනින් තවත්  පිරිමින් සමග රමණයේ යෙදීම  සුලබව  සිදු වී  නිසා