Skip to main content

කිතුල් රා රසය .

 





කිතුල් රා බිව් අයෙකු නැවත එය බිමට ප්‍රිය කරයි..පොල් රා මෙන් නොවේ පොල් රා බිව් කෙනෙකු යලිත් පොල් රා බොන්නට එතරම් උනන්දු වන්නේ නැත



බඹර පදමට වදින්නට නම් මුදුන් මලේ රා පානය කළ යුතුය ඉස්සර දවසක (එකල මට අවුරුදු 20ක් පමණ වන්නට ඇත ) මගේ මිත්‍රයෙකු මෙන්ම පාසල් ගුරුවරයෙකු වූ වැඩිමහල්ලෙකු සමග කිරිඇල්ලේ සිටි ඔහුගේ සහෝදරියකගේ නිවසේ තිබු පිරිත් ගෙදරක ගියෙමු උදේ .පිරිත අවසන් වීමෙන් පසු එහි පැමිණි සිටි අයෙකුගෙන් රා තිබ්වේදැයි මගේ මිත්‍ර ගුරුවරයා ඇසුවේය ,එක රා බෝතලයක් පමණක් දිය හැකියි ඔහු කීය .මගේ මිත්‍රයා රා බෝතලයෙන් වැඩි ප්‍රමාණයක් බිව් අතර මට දුන්නේ පිරිසි කෝප්පයකින් එකක් පමණකි අදත් එය අමතක නොවන්නේ එය බී විනාඩියක් දෙකක් ගතවන විට මගේ මුහුණ රත්වී ගෙන ඇවිත් තරමකට වෙරි වූ නිසාය
එතරම් සැර රා බොන්නට ලැබෙන්නේ කලාතුරකිනි මුදුන් මලේ රාවලටත් වඩා එම රා සැර වුයේ සීතල ප්‍රදේශයක වැවුණු කිතුල් ගසක රා නිසා විය හැක.




කිතුල් රා ප්‍රණිතය. නැවත නැවත බොන්නට මිනිසුන් ප්‍රිය කරන්නේ ඒ නිසාය



දැන් අපේ ගමේ තබා අල්ලපු ගමක වත් කිතුල් රා නැත්තටම නැති තරම්ය කිතුල් ගස්ද බෙහෙවින් අඩුය . හේතුව මිනිසුන් ඒවා කපා දමන නිසාය අනිත් කාරණාව වන්නේ කිතුල් මල් මැදීමට දන්නා අය නැති වීමය කිතුල් ගස හොඳ ආදායම් මාර්ගයක් බවට පත් කරගත හැකිය කිතුල් මලෙන් ගන්නා තෙලිජ්ජ උණු කර නිපදවන, (සීනි කවලම් නැති) පැණි මෙන්ම හකුරු ද ඉතා රසවත්වන අතර හොඳ මිලකට විකිණිය හැකිය. අද වෙළඳ පොලේ තිබෙන පැණි මෙන්ම හකුරුද බොහොමයක් කිතුල් පැණි මෙන් තුන් හතර ගුණයක් සීනි කවලම් කර හදන ලද ඒවා වෙති.





ආචාර්ය එන් එම් පෙරේරා මුදල් ඇමති කාලයේ කිතුල් ගස් දෙකක් මැදගෙන රා, පැණි, හකුරු නිෂ්පාදනයට අවසර දුන්නේය මේ නිසා රට විනාශ වන බව කියමින් භික්ෂු කණ්ඩායමක් ඊට විරුද්‍ධ ව්පා‍ායරයක් එකල ගෙන ගියහ .ඒ කාලයේ ජනප්‍රිය පුවත්පතක් වූ 'දවස' එන් එම් ගේ නම ලිව්වේ 'පෙරේ රා' යනුවෙන් නැවත නැවත ලියමින් ඊට විරුද්ධව දිගින් දිගටම කටයුතු කළේය .




මගේ හොඳ මිත්‍රයෙකු වූ මතුගම නීතිඥ විමල් ගුණතිලක (දැන් ජිවතුන් අතර නැත ) කිතුල් ගැන පර්යේෂණයක් කර කිතුල් සංවර්ධන මණ්ඩලයක් පිහිටුවාගැනීම සඳහා උත්සාහයක් එකල දැරුවේය තල් සංවර්ධන මණ්ඩලයක් සහ පොල් සංවර්ධන මණ්ඩලයක් තිබේනම් කිතුල් සංවර්ධන මණ්ඩලයක් පිහිටුවන්නේ නැත්තේ මන්දැයි ඔහු ප්‍රශ්න කළේය ඔහුගේ පර්යේෂණයට අනුව සත පහක්වත් ආයෝජනයක් නොකර කිතුල් මලක් මැදීමෙන් රු 25000ක් ආදායමක් ලබා ගත හැකිය. රා නිපදවීම නීති විරෝධී කටයුත්තක් කරමින් සුද්දන් නීති පැනවුයේ අරක්කු රේන්ද මගින් ආණ්ඩුවට මුදල් ගරා ගැනීමට විමල් එකල නිතර නිතර කී කාරණාවකි .

අදත් ආණ්ඩු වසරින් වසර මත් පැන්වලට බදු වැඩි කරමින් විශාල ආදායමක් ලබති .


එහෙත් ඔහුගේ වෑයම අපතේ ගියේය .




කිතුල් රා සරුවට නිපදවන්නේ නම් කසිප්පු උවදුර විශාලවශයෙන් අඩුවී යන බවට කිසිදු සැකයක් නැත කසිප්පු බී මියයන සංඛ්‍යාවද අඩුවෙනු ඇත හොඳ කිතුල් රා, කිතුල් පැණි, කිතුල් හකුරු නිෂ්පාදනය කොට ඒවා අපනයනය කොට ඩොලර් උපද්දවන්නටද පුළුවන එසේම කිතුල් බඩ තලා නිපදවන කිතුල් පිටි කදිම ආහාරයක් මෙන්ම ඖෂධයක්ද වන්නේය කිතුල් ලීය ශක්තිමත් ලීයක් වන අතර එමගින් රීප්ප පරල පමණක්නොව ජනෙල් උළුවහු සහ ගෘහ භාණ්ඩද නිපදවිය හැකිය.


එහෙත් කිතුල් කර්මාන්තය දියණු කරන්නට කිසිදු ආණ්ඩුවක් මෙතෙක් උනන්දු වී නැත.

ඒ මන්ද ?

එමගින් මැති ඇමතිවරුන්ට කොමිස් ගරන්නට නොහැකි නිසා ද?



Comments

Pra Jay said…
දැන් අමිශ්‍ර පොල් රා හොයාගන්නත් අමාරුයිනෙ
තල්, පොල් කිතුල් ඇමති කෙනෙක් ඉන්නව නේද? සංවර්ධනයක් නං කෙරෙනවද මන්දා?

රසවත් ලිපියක්.:)
මෙන්න ලිපි!
ප්‍රා ජේ නිකං කර අරින්න එපා! දැන් ඔයා අපිට බෝපිටියේ එන්න කියල; දැන් කියන්න එපා කවලං ඒවා තියෙන්නේ කියලා!?
Unknown said…
කලුතර ආවොත් දෙන්නම් ටොප් බඩු
sandhakadapahana.blogspot.com said…
මේ වන විටත් ඔබගේ බ්ලොගය අප අපගේ සින්ඩියට ඇතුලත් කොට හමාරය. එය "1. දේශපාලන වගතුග" කොලමයේ දක්වා ඇත! අපට අවශ්‍ය වන්නේ බ්ලොග් ස්වර්ණමය යුගයක් යලිත් ඇතිකිරීමටය. ඒ සඳහා ඔබගේ සහයෝගයද අප නිරන්තරයෙන් බලා පොරොත්තු වෙමු. අප පිළිබඳව හැකි උපරිම ප්‍රචාරණයක් ලබා දෙන්න

Popular posts from this blog

රණසිංහ ප්‍රේමදාස ට බියවී පැනගිය ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල

           The Indian Express පුවත් පතේ  ප්‍රධාන  කර්තෘවරයා වූ ෂෙකර් ගුප්ත ජවිපෙ  කැරැල්ල  උග්‍රව තිබු 1989  දිනක ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල  හමුවීමට මහනුවරට ගියේය. එකල ඔහු මධ්‍යම  පළාතේ නියෝජ්‍ය  පොලිස්පති වරයා විය . ඔහුගේ කාර්යාලය ෂෙකර් ගුප්තා   විස්තර  කළේ මෙසේය . ' ඔහුගේ මේසයේ  ලාච්චුවක් බාගෙට ඇර තිබිණ එහි විවිධ වර්ගයේ අත් බෝම්බ කීපයක්ද ,ජිනීවා සම්මුතියෙන් තහනම් කරන  ලද ඩම් ඩම් උණ්ඩ ද තිබිණ.(එම උණ්ඩ වැදුණු විට ශරීරයේ ඇතිවෙන තුවාලය විශාලය ) උඩුගම්පොලගේ ප්‍රියතම ආයුධයවූ බ්‍රවුනින් 38 පිස්තෝලයට එම උණ්ඩ  දැමීමට ඔහු වැඩි කැමැත්තක් දැක්වීය .ඔහුගේ දකුණු පසින් Uzi වර්ගයේ සබ්මැෂින් තුවක්කුවක් තිබිණ . ඒ අතර  ඔහුගේ පුටුව අසලින් සැහැල්ලු මැෂින් තුවක්කුවක් තිබෙනු මා දුටිමි  .එයට අමතරව ඔහුගේ  ලිපි ගොනුවකට  යටින්  කොමාන්ඩෝ පිහියක් ද විය  .'                     ( බ්‍රවුනින් 38 වර්ගයේ පිස්තෝලයක් )  "ඔබ  ඔපමණ කෘර ඇයි? " ෂෙකර් ගුප්ත උඩුගම්පොලගෙන් ඇසීය . " මම කොහොමද 1988 ජුලි 28 අමතක කරන්නේ? " උඩුගම්පොල  ඇසීය .   ෂෙකර් ට අනුව ,  එම දිනයේ   උඩුගම්පොලගේ අ

කොටි සොයා යාපනේ ගියෙමි

 "කොටි  නැගිටිනෝ ! "  "කොටි නැගිටිනෝ ! " කියමින් දකුණේ ඇතැමුන්  මොර  දීම නිසා  එය සත්‍යයක් දැයි සොයා  බැලීමටත් , ආණ්ඩුව  පිළිබඳව  යාපනේ  ජනයා දරන  මතය  කුමක්දැයි දැන  ගැනීමටත්  , යාපනයේ සිටින  මගේ  පැරණි මිතුරන්  හමුවී සතුටක්  ලැබීමටත්  යාපනය අර්ධද්වීපයේ  සහ නාගද්වීපයේ  සංචාරය  කිරීමටත් ඉකුත් අප්‍රියෙල්  14 වනදා  හැන්දෑවේ  යාපනය බලා  පිටත් වුයෙමි .  සංචාරයක් සඳහා  දකුණේ  සිට  යාපනය අර්ධද්වීපයට ගොඩබිමින්  යාමට ඔබ අපේක්ෂා  කරන්නේ  නම් ඒ සඳහා තෝරා  ගැනීමට  තිබෙන  හොඳම ප්‍රවාහන විධික්‍රමය වන්නේ දුම්රියයි . හන්දී අතපය රුදාවකින් තොරව ගමනාන්තය  තෙක්  යාමට  නම් දුම්රියේ පළමු  හෝ දෙවන  පන්තියේ  බලපත්‍රයක් ලබා  ගත  යුතුය කොළඹ  කොටුවෙ  සිට  දුම්රිය  4ක් දිනපතා  උතුර  බලා යයි. උදේ  5.45 ට අන්තර්  නගර ( intercity) දුම්රියක්ද , උදේ  6. 17 ට යාල් දෙවි දුම්රියද , පෙ.ව. 11.50 ට උත්තර දේවි අන්තර් නගර දුම්රියද රාත්‍රී 8.30 ට night mail නමින් ප්‍රසිද්ධ  රාත්‍රී තැපැල් දුම්රියද  එසේ  උතුර  බලා  යන දුම්රිය වේ . කල් ඇතිව  ආසන වෙන්කරවා  ගෙන  යන්නේ  නම් අඩ හෝරාවකට  

පිරිමි කවුරුද වරදෙ නොබැඳෙන

           සිරි ලංකාවේ  මිනිස්සු අනුන්  විවේචනය කරන්නට   ඉතා දක්ෂය.කැමතිය.  විශේෂයෙන්ම  ගැහැනුන්  විවේචනය  කිරීමට  පිරිමින්ද ,  තමන්ගේම  වර්ගයා විවේචනය  කරන්නට  ගැහැණුන්ද  ඉතා  කැමතිය. දඟකාර  කෙල්ලෙක්  හෝ  කාන්තාවක්  ගමක හෝ  නගරයක සිටී  නම් ගැහැනුන් ඇය  විවේචනය  කරන්නේ  " ඕකිට  මදන විසේ  ඔලුවට ගහල "   " ඕකිට  මිනිස්සු  ඉසේ  කෙස්  ගානට ." ආදී  ලෙස හෙලා  දකිමිනි.  පිරිමින්  එවැනි  තරුණියක් හෝ  කාන්තාවක් විවේචනය කරන්නේ " ඕකි සේල් බඩුවක් " යනාදී  ලෙස  පරිභව  කරමිනි.     විශේෂයෙන්ම  කාන්තාවන් හෙලා දැකීම  අනාදිමත්  කාලයක    සිට  පැවතෙන හෙල සිරිතක් බව තොටගමුවේ ශ්‍රී රාහුල ස්වාමින් වහන්සේ ලිව්  කාව්‍යසේකරයේ   "පිරිමිනිදු පතන  අවසර  කල රහස්  තැන  මිස  නොලැබෙන  බැවින  ගැහැණු  කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන." යන පද  හතර  කියවූ විට සිතේ. උන්වහන්සේ    ගැහැනුන්ට එසේ    තඩි බෑවේ උන්වහන්සේ  පවුද්ගලිකව  ලැබූ අත් දැකීම්  නිසාද,   නැතහොත් එකල  සමාජයේ  ගැහැණු ඉඩක් , වෙලාවක් ,රහසිගත  තැනක් ලැබුණු සැනින් තවත්  පිරිමින් සමග රමණයේ යෙදීම  සුලබව  සිදු වී  නිසා