Skip to main content

සිරිමා කෑ පරිප්පුව









කාටත් පාහේ දැන් පරිප්පු කන්නට සිදුවී ඇත

ඉස්සරහටත් පරිප්පු කන්නට සිදුවේද ?.

පෙනෙනෙන හැටියට පරිප්පු කෑම සුඛෝපභෝගී කෑමක් වන්නට යන්නේය එ නිසා ඉදිරි කාලයේදී පරිප්පු කන්නට ලැබේදැයි සැකය .

ඒ සැකය ඇති උනේ මේ නිසාය .

ඊයේ කඩේකට ගොස් කප් පරිප්පු නමින් හඳුන්වන ලොකු ඇට පරිප්පු කිලෝවක් ඉල්ලීමි ඒ සමගම මිලද ඇසීමි පරිප්පු කිරන්නට සිටියේ හීන්දැරී තරුණියකි .

"කිලෝවක් සුපියල් 298 යි "ඇය කීවාය

"නැහැ . අලුත් තොගේ රු 320 යි " මුදලාලි පිටිපස සිට කෑගසමින් ඉදිරියට ආවේය .

"මේ විකුණන්නේ පරණ තොගේ නේ ?" මම කීමි .

"නැහැ මහත්තය අලුත් ඒවා . කිලෝවක් මටම වෙලා තියෙනවා රු 314 ක් "මුදලාලි කීය .

"මිනිස්සුන්ට පරිප්පු ටිකක්වත් කන්නට බැරිවෙනවා ඉස්සරහට " මුදලාලි තව දුරටත් කීවේය.

පරිප්පු කිලෝව මිලදී ගෙන එන විට මට මතක් වුයේ ඇසු පරණ කතාවකි.

කතාව මෙසේය .

චන්ද්රිකා බණ්ඩාරනායක මහත්මිය බස්නාහිර පළාතේ මහා ඇමති සමයේ මතුගම අධ්යාපන කලාපයේ පාසලක් වන කඹුරාවල මහා විද්යාලයේ විවෘත කිරීමකට ඇයට ආරාධනා කර තිබුණි .උදේ වරුවේ හොරණ පැත්තේ විවෘත කිරීම් කීපයක්ද යොදා තිබුන බැවින් ඇයට දිවා භෝජන සංග්රහයක් කඹුරාවල පාසැල විසින් සුදානම් කර තිබුනේය .

ඇය පාසලට ආවේ ප්රමාද වීය විවෘත කිරීමේ උත්සවය අවසන් වන විට සවස හතරට පමණ වී තිබුණි ඉන්පසුව දිවා භෝජනයට ඇයව විදුහල්පතිනිය විසින් කැඳවා ගෙනයනු ලැබුවාය.

දිව භෝජනයට පරිප්පු ව්යංජනයක්ද තිබුණි.
භෝජනය ගන්නා අතරතුර කීපවාරයක් පරිප්පු බෙදා ගත් චන්ද්රිකා මෙසේ කීවාය.

"අපේ අම්ම 77 පැරදුනෙත් පරිප්පු නිසා තමා "

කතාව මට කීවේ එවක එම පාසලේ විදුහල්පතිණිය විසිනි.

(සිරිමා බණ්ඩාරනායක 1970 සිට -77 දක්වා අගමැති වූ අතර 1972-75 අතර කාලයේ පරිප්පු ආනයනය නවත්වා තිබුණු බැවින් පරිප්පු ඇටයක් වත් දකින්නට තිබුනේ නැත .එකල පරිප්පු අද පරිප්පු වලට වඩා රසවත් විය එබැවින් දවසට වරක් හෝ පරිප්පු හොද්දක් හදාගෙන කෑම කාගේත් පුරුද්දක් වී තිබුණි එබැවින් පරිප්පු නැතිවීම මිනිස්සුන්ට මරු නගින කාරණාවක් විය.

1976 සිට පරිප්පු ඇතුළු ආහාර ආනයනය නැවත ඇරඹීම නිසා ආහාර හිඟය අවසන් උනත් 1977 මැතිවරණයෙන් සිරිමා බණ්ඩාරනායක ගේ ශ්රීලංකා නිදහස් පක්ෂයට හිමිවුයේ මන්ත්රි ධුර 8 ක් පමණි විපක්ෂ නායකත්වය වත් ලැබුනේ නැත එය දෙමල එක්සත් විමුක්ති පෙරමුණේ නායක අමිර්තලිංගම්ට හිමිවිය ජේ ආර් ජයවර්ධන නායකත්වය දරු එජාපයට මන්ත්රි ධුර 140 ක් හෙවත් 5/6 ක බලයක් හිමිවිය )

Comments

Popular posts from this blog

රණසිංහ ප්‍රේමදාස ට බියවී පැනගිය ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල

           The Indian Express පුවත් පතේ  ප්‍රධාන  කර්තෘවරයා වූ ෂෙකර් ගුප්ත ජවිපෙ  කැරැල්ල  උග්‍රව තිබු 1989  දිනක ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල  හමුවීමට මහනුවරට ගියේය. එකල ඔහු මධ්‍යම  පළාතේ නියෝජ්‍ය  පොලිස්පති වරයා විය . ඔහුගේ කාර්යාලය ෂෙකර් ගුප්තා   විස්තර  කළේ මෙසේය . ' ඔහුගේ මේසයේ  ලාච්චුවක් බාගෙට ඇර තිබිණ එහි විවිධ වර්ගයේ අත් බෝම්බ කීපයක්ද ,ජිනීවා සම්මුතියෙන් තහනම් කරන  ලද ඩම් ඩම් උණ්ඩ ද තිබිණ.(එම උණ්ඩ වැදුණු විට ශරීරයේ ඇතිවෙන තුවාලය විශාලය ) උඩුගම්පොලගේ ප්‍රියතම ආයුධයවූ බ්‍රවුනින් 38 පිස්තෝලයට එම උණ්ඩ  දැමීමට ඔහු වැඩි කැමැත්තක් දැක්වීය .ඔහුගේ දකුණු පසින් Uzi වර්ගයේ සබ්මැෂින් තුවක්කුවක් තිබිණ . ඒ අතර  ඔහුගේ පුටුව අසලින් සැහැල්ලු මැෂින් තුවක්කුවක් තිබෙනු මා දුටිමි  .එයට අමතරව ඔහුගේ  ලිපි ගොනුවකට  යටින්  කොමාන්ඩෝ පිහියක් ද විය  .'                     ( බ්‍රවුනින් 38 වර්ගයේ පිස්තෝලයක් )  "ඔබ  ඔපමණ කෘර ඇයි? " ෂෙකර් ගුප්ත උඩුගම්පොලගෙන් ඇසීය . " මම කොහොමද 1988 ජුලි 28 අමතක කරන්නේ? " උඩුගම්පොල  ඇසීය .   ෂෙකර් ට අනුව ,  එම දිනයේ   උඩුගම්පොලගේ අ

කොටි සොයා යාපනේ ගියෙමි

 "කොටි  නැගිටිනෝ ! "  "කොටි නැගිටිනෝ ! " කියමින් දකුණේ ඇතැමුන්  මොර  දීම නිසා  එය සත්‍යයක් දැයි සොයා  බැලීමටත් , ආණ්ඩුව  පිළිබඳව  යාපනේ  ජනයා දරන  මතය  කුමක්දැයි දැන  ගැනීමටත්  , යාපනයේ සිටින  මගේ  පැරණි මිතුරන්  හමුවී සතුටක්  ලැබීමටත්  යාපනය අර්ධද්වීපයේ  සහ නාගද්වීපයේ  සංචාරය  කිරීමටත් ඉකුත් අප්‍රියෙල්  14 වනදා  හැන්දෑවේ  යාපනය බලා  පිටත් වුයෙමි .  සංචාරයක් සඳහා  දකුණේ  සිට  යාපනය අර්ධද්වීපයට ගොඩබිමින්  යාමට ඔබ අපේක්ෂා  කරන්නේ  නම් ඒ සඳහා තෝරා  ගැනීමට  තිබෙන  හොඳම ප්‍රවාහන විධික්‍රමය වන්නේ දුම්රියයි . හන්දී අතපය රුදාවකින් තොරව ගමනාන්තය  තෙක්  යාමට  නම් දුම්රියේ පළමු  හෝ දෙවන  පන්තියේ  බලපත්‍රයක් ලබා  ගත  යුතුය කොළඹ  කොටුවෙ  සිට  දුම්රිය  4ක් දිනපතා  උතුර  බලා යයි. උදේ  5.45 ට අන්තර්  නගර ( intercity) දුම්රියක්ද , උදේ  6. 17 ට යාල් දෙවි දුම්රියද , පෙ.ව. 11.50 ට උත්තර දේවි අන්තර් නගර දුම්රියද රාත්‍රී 8.30 ට night mail නමින් ප්‍රසිද්ධ  රාත්‍රී තැපැල් දුම්රියද  එසේ  උතුර  බලා  යන දුම්රිය වේ . කල් ඇතිව  ආසන වෙන්කරවා  ගෙන  යන්නේ  නම් අඩ හෝරාවකට  

පිරිමි කවුරුද වරදෙ නොබැඳෙන

           සිරි ලංකාවේ  මිනිස්සු අනුන්  විවේචනය කරන්නට   ඉතා දක්ෂය.කැමතිය.  විශේෂයෙන්ම  ගැහැනුන්  විවේචනය  කිරීමට  පිරිමින්ද ,  තමන්ගේම  වර්ගයා විවේචනය  කරන්නට  ගැහැණුන්ද  ඉතා  කැමතිය. දඟකාර  කෙල්ලෙක්  හෝ  කාන්තාවක්  ගමක හෝ  නගරයක සිටී  නම් ගැහැනුන් ඇය  විවේචනය  කරන්නේ  " ඕකිට  මදන විසේ  ඔලුවට ගහල "   " ඕකිට  මිනිස්සු  ඉසේ  කෙස්  ගානට ." ආදී  ලෙස හෙලා  දකිමිනි.  පිරිමින්  එවැනි  තරුණියක් හෝ  කාන්තාවක් විවේචනය කරන්නේ " ඕකි සේල් බඩුවක් " යනාදී  ලෙස  පරිභව  කරමිනි.     විශේෂයෙන්ම  කාන්තාවන් හෙලා දැකීම  අනාදිමත්  කාලයක    සිට  පැවතෙන හෙල සිරිතක් බව තොටගමුවේ ශ්‍රී රාහුල ස්වාමින් වහන්සේ ලිව්  කාව්‍යසේකරයේ   "පිරිමිනිදු පතන  අවසර  කල රහස්  තැන  මිස  නොලැබෙන  බැවින  ගැහැණු  කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන." යන පද  හතර  කියවූ විට සිතේ. උන්වහන්සේ    ගැහැනුන්ට එසේ    තඩි බෑවේ උන්වහන්සේ  පවුද්ගලිකව  ලැබූ අත් දැකීම්  නිසාද,   නැතහොත් එකල  සමාජයේ  ගැහැණු ඉඩක් , වෙලාවක් ,රහසිගත  තැනක් ලැබුණු සැනින් තවත්  පිරිමින් සමග රමණයේ යෙදීම  සුලබව  සිදු වී  නිසා