Skip to main content

කඩු සහ බොරු


Image may contain: one or more people and shoes


පල්ලි වල කඩු තොග පිටින් තිබීමට ඇත්ත හේතුව කුමක්දැ දැයි කීමට මුස්ලිම් දේශපාලනඥයන්ට තබා මුස්ලිම් සිවිල් ජන නායකයනටද නොහැකි වී තිබේ . 


ඇතැම් ගෙවල්වල සහ ව්‍යාපාරික ස්ථානවල සිංහල දෙමල , මුස්ලිම් භේදයකින් තොරව කඩු කිණිසි තිබේ. එසේ තබා ගන්නේ මංකොල්ල කාරයන්ගෙන් සහ හොරුන්ගෙන් ආරක්ෂා වීම සඳහා විය හැක
.
එහෙත් පල්ලි වල බ්‍රෑන්ඩ් නිව් කඩු තොග පිටින් තබා ගෙන සිටියේ මන්දැයි මුස්ලිම් නායකයන්ගෙන් ඇසු විට ඔවුන්ට කට උත්තර නැත


කඩු තොග පිටින් අසුවීම මුස්ලිම් ජාතිකයන් කෙරෙහි අන්‍ය ජනවර්ගයන් තුල අවිශ්වාසය වැඩි කිරීමට හේතු වී තිබේ තර්කන බුද්ධිය නැති අය සිතන්නේ ඔවුන්ද ලංකා ISIS කාරයන් ලෙසය . එමෙන්ම කඩු අසුවීම තුලින් සමස්ත මුස්ලිම් සමාජයම අන්ද මන්ද කර තිබෙන අතර බඩුත් සමග හොරුන් අසුවූ විට හොරුන් මුහුණ දෙන බය සහ ලජ්ජාවට මුස්ලිම් සමාජයට මුහුණ දීමට අද සිදුවී තිබේ .


මගේ විශ්වාසය නම් පල්ලි වලට කඩු තිබු පමණින් ඔවුන් ජාතික තව්හීඩ් ජමාත් ත්‍රස්ත සංවිධානයට කිසිදු සම්බන්ධයක් නැත යන්නය. මුස්ලිම් සමාජය තියුණු ආගමික බෙදීම් සහිත සමාජයකි .ලංකාවේද මුස්ලිම් ජාතිකයන් ආගමික බෙදීම් පදනම් කරගෙන අරින වර එකිනෙකාට ගල් මුල් ගසාගෙන තිබේ .ඉරාකයේ මෙන්ම පකිස්ථානයේ සුන්නි සහ ශීට් ගැටුම කොතරම් උග්‍ර ද යත් එකිනෙකාගේ පල්ලි වලට බෝම්බ ගසා බොහෝ අය මරා දැමු අවස්ථා සිය වාරයකට වැඩිය .


පල්ලිවල කඩු තොග ගණනින් රැස් කරගෙන සිටින්නේ සිංහලයන් විසින් මුස්ලිම් ජාතිකයන්ට යලි වතාවක් පහර දුනහොත් ප්‍රතිප්‍රහාර දීමට බව අනුමාන කිරීම සාධාරණය 2014 දර්ගා ටවුමේ අලුත්ගම , බේරුවල මුස්ලිම් ජාතිකයනට පහර දීම සඳහා ඥානසාර කල්ලිය විසින් මිනිසුන් මෙහෙයවීමෙන් කීප දෙනෙකු මිය ගිය අතර මුස්ලිම් මිනිසුන්ගේ කෝටි සියගණනක් වටින දේපොළ ගිනිතබා විනාශ කර දමන ලද අතර තවත් දේපොළ මංකොල්ල කන ලදී .


තවත් අවස්ථාවකදී දෙහිවල විශාල මුස්ලිම් වෙළඳ ආයතනයක් ගිනි තබනු ලැබිය ගින්තොටදී ද මුස්ලිම් සිංහල ගැටුමක් ඇති කරනු ලැබිණ ගිය වසරේ මහනුවට අවට මුස්ලිම් පල්ලි කීපයකටද , මුස්ලිම්දේ ජාතිකයන්ගේ වෙළඳ ව්‍යාපාර සහ නිවාස වලට පහර දීම හෝ ගිනිතැබීම මහසොන්නු විසින් කර ලදී එහිදී සිදුවූ අලාභය අති විශාලය
එවැනි බිය කරු අත්දැකීම් ලැබූ මුස්ලිම් ජනයා යලිත් එවැනි ප්‍රහාරයක්
සිදු වෙනු ඇතැයි අනුමාන කොට ඊට මුහුණ දීම සඳහා කඩු කිණිසි සහ දුටුවිට පවා භීතියක් ඇති කරන තියුණු පිහි වලින් සන්නද්ධ වී තිබේ දැන් අසුවෙන්නේ ඒවාය .


අවි ගත්තෝ අවියෙන් නැසිය හැකි බැවින් ආයුධ රැස්කිරීම ඥානවන්ත පියවරක් නොවේ. එය ආපසු තමන්ටම කරකැවී පැමිණිය හැක
අන්තවාදී සිංහලයන්ගේ මෙහෙයවීමෙන් සිංහල ජනයාගේ ප්‍රහාරයක් මුස්ලිම් ජනයට එල්ල වුවහොත් සහ එයට ප්‍රතිප්‍රහාර දීමට මුස්ලිම් ජාතිකයන් රැස්කර ගත් ආයුධ වලින් පෙරලා පහර දුන්නේ නම් ඇතිවන්නේ සිතා ගැනීමටවත් නොහැකි විනාශයකි 1983 කළු ජුලිය මෙන් දස ගුණයකට වඩා එය බිහිසුණු විය හැක .


මේවාට වග කිව යුත්තේ දේශපාලකයන් පමණක් නොවේ ජාතිවාදී සංවිධාන පමණක් නොවේ ඇතැම් බෞද්ධ භික්ෂුන් මෙන්ම මුස්ලිම් පල්ලිවල පුජකයන්ද වග කිව යුතුය මගේ මුස්ලිම් මිත්‍රයෙකුට අනුව ඇතැම් මුස්ලිම් පුජකයන් විසින් අනෙකුත් ජනවර්ග වලින් මුස්ලිම් ජනයා ඈත් කර තැබීම සඳහා වෛරී සහගත දේශනා සැම සිකුරාදා දිනකම වාගේ පල්ලිවල පවත්වති. එමෙන්ම මද්‍රසා පාසල් විසින්ද එයම කරනු ලැබේ.


මේ දුෂ්ට සහ විනාශකාරී වැඩ පිළිවෙල නැවත්වීමේ ප්‍රධානතම වගකීම ඇත්තේ ආණ්ඩුවටය . පල්ලියේ මෙන්ම පන්සලේ පදයට ආණ්ඩුව නැටීම පළමුවෙන්ම නතර කල යුතුය . එමෙන්ම සියලු ජනකොටස් වලට වෙන වෙනම තිබෙන නීති අහෝසි කොට නිතිය සියල්ලනට සමාන විය යුතු සේම අපක්ෂ පාති ලෙස එය ක්‍රියාත්මක කල යුතුය.


ජනවර්ග අතර තිබෙන අවිශ්වාසය තුරන් කිරීමේ පළමු පියවර වන්නේ එයයි
.

Comments

Jagath Pathirana said…
//මගේ මුස්ලිම් මිත්‍රයෙකුට අනුව ඇතැම් මුස්ලිම් පුජකයන් විසින් අනෙකුත් ජනවර්ග වලින් මුස්ලිම් ජනයා ඈත් කර තැබීම සඳහා වෛරී සහගත දේශනා සැම සිකුරාදා දිනකම වාගේ පල්ලිවල පවත්වති. එමෙන්ම මද්‍රසා පාසල් විසින්ද එයම කරනු ලැබේ.

මෙය සුදුකුකුලාගේ මනෝ බ්‍රාන්තියක්.
Anonymous said…
මහත්මයාගේ බ්ලොග් අඩවියේ ලිපි මා නොවරදවාම කියනවනවා. එහෙත් මෙහි කොමන්ටු පළකරනා ක්‍රමය අපහසු නිසා ඔබගේ ලිපි ගැන මාගේ අදහස් පළකිරීම අත්පසුව තිබෙනවා. ඔබගේ ලිපි ගැන මෙහි සංවාදයක් සිදුවීම අඩුත් මේ කොමෙන්ටු පද්ධතියයේ තියෙන ගැටලුව විය හැකියි.
Anonymous said…
සවුදියේ රජයෙන්
ලද තෑගි මුදලින්
නිමාකල බව කියති
ෂරියා සරසවිය
මඩකලපුවේ

හිස්බුල්ලා පුතුට
හිමි කොටස
එහි ජයට
පන්සියයක්ම වේ
රුපියල් වලින් මිලියන

කොහොම එය ලැබුනාද
ඩේසි ආච්චි දුන්නාද
පැනයකි පැනනැගුණ
කිසි දිනක නොවිසඳෙන

අදි ෂරි ඉල්ලෙයි
හිස්බුල්ලා!




Popular posts from this blog

රණසිංහ ප්‍රේමදාස ට බියවී පැනගිය ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල

           The Indian Express පුවත් පතේ  ප්‍රධාන  කර්තෘවරයා වූ ෂෙකර් ගුප්ත ජවිපෙ  කැරැල්ල  උග්‍රව තිබු 1989  දිනක ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල  හමුවීමට මහනුවරට ගියේය. එකල ඔහු මධ්‍යම  පළාතේ නියෝජ්‍ය  පොලිස්පති වරයා විය . ඔහුගේ කාර්යාලය ෂෙකර් ගුප්තා   විස්තර  කළේ මෙසේය . ' ඔහුගේ මේසයේ  ලාච්චුවක් බාගෙට ඇර තිබිණ එහි විවිධ වර්ගයේ අත් බෝම්බ කීපයක්ද ,ජිනීවා සම්මුතියෙන් තහනම් කරන  ලද ඩම් ඩම් උණ්ඩ ද තිබිණ.(එම උණ්ඩ වැදුණු විට ශරීරයේ ඇතිවෙන තුවාලය විශාලය ) උඩුගම්පොලගේ ප්‍රියතම ආයුධයවූ බ්‍රවුනින් 38 පිස්තෝලයට එම උණ්ඩ  දැමීමට ඔහු වැඩි කැමැත්තක් දැක්වීය .ඔහුගේ දකුණු පසින් Uzi වර්ගයේ සබ්මැෂින් තුවක්කුවක් තිබිණ . ඒ අතර  ඔහුගේ පුටුව අසලින් සැහැල්ලු මැෂින් තුවක්කුවක් තිබෙනු මා දුටිමි  .එයට අමතරව ඔහුගේ  ලිපි ගොනුවකට  යටින්  කොමාන්ඩෝ පිහියක් ද විය  .'                     ( බ්‍රවුනින් 38 වර්ගයේ පිස්තෝලයක් )  "ඔබ  ඔපමණ කෘර ඇයි? " ෂෙකර් ගුප්ත උඩුගම්පොලගෙන් ඇසීය . " මම කොහොමද 1988 ජුලි 28 අමතක කරන්නේ? " උඩුගම්පොල  ඇසීය .   ෂෙකර් ට අනුව ,  එම දිනයේ   උඩුගම්පොලගේ අ

කොටි සොයා යාපනේ ගියෙමි

 "කොටි  නැගිටිනෝ ! "  "කොටි නැගිටිනෝ ! " කියමින් දකුණේ ඇතැමුන්  මොර  දීම නිසා  එය සත්‍යයක් දැයි සොයා  බැලීමටත් , ආණ්ඩුව  පිළිබඳව  යාපනේ  ජනයා දරන  මතය  කුමක්දැයි දැන  ගැනීමටත්  , යාපනයේ සිටින  මගේ  පැරණි මිතුරන්  හමුවී සතුටක්  ලැබීමටත්  යාපනය අර්ධද්වීපයේ  සහ නාගද්වීපයේ  සංචාරය  කිරීමටත් ඉකුත් අප්‍රියෙල්  14 වනදා  හැන්දෑවේ  යාපනය බලා  පිටත් වුයෙමි .  සංචාරයක් සඳහා  දකුණේ  සිට  යාපනය අර්ධද්වීපයට ගොඩබිමින්  යාමට ඔබ අපේක්ෂා  කරන්නේ  නම් ඒ සඳහා තෝරා  ගැනීමට  තිබෙන  හොඳම ප්‍රවාහන විධික්‍රමය වන්නේ දුම්රියයි . හන්දී අතපය රුදාවකින් තොරව ගමනාන්තය  තෙක්  යාමට  නම් දුම්රියේ පළමු  හෝ දෙවන  පන්තියේ  බලපත්‍රයක් ලබා  ගත  යුතුය කොළඹ  කොටුවෙ  සිට  දුම්රිය  4ක් දිනපතා  උතුර  බලා යයි. උදේ  5.45 ට අන්තර්  නගර ( intercity) දුම්රියක්ද , උදේ  6. 17 ට යාල් දෙවි දුම්රියද , පෙ.ව. 11.50 ට උත්තර දේවි අන්තර් නගර දුම්රියද රාත්‍රී 8.30 ට night mail නමින් ප්‍රසිද්ධ  රාත්‍රී තැපැල් දුම්රියද  එසේ  උතුර  බලා  යන දුම්රිය වේ . කල් ඇතිව  ආසන වෙන්කරවා  ගෙන  යන්නේ  නම් අඩ හෝරාවකට  

පිරිමි කවුරුද වරදෙ නොබැඳෙන

           සිරි ලංකාවේ  මිනිස්සු අනුන්  විවේචනය කරන්නට   ඉතා දක්ෂය.කැමතිය.  විශේෂයෙන්ම  ගැහැනුන්  විවේචනය  කිරීමට  පිරිමින්ද ,  තමන්ගේම  වර්ගයා විවේචනය  කරන්නට  ගැහැණුන්ද  ඉතා  කැමතිය. දඟකාර  කෙල්ලෙක්  හෝ  කාන්තාවක්  ගමක හෝ  නගරයක සිටී  නම් ගැහැනුන් ඇය  විවේචනය  කරන්නේ  " ඕකිට  මදන විසේ  ඔලුවට ගහල "   " ඕකිට  මිනිස්සු  ඉසේ  කෙස්  ගානට ." ආදී  ලෙස හෙලා  දකිමිනි.  පිරිමින්  එවැනි  තරුණියක් හෝ  කාන්තාවක් විවේචනය කරන්නේ " ඕකි සේල් බඩුවක් " යනාදී  ලෙස  පරිභව  කරමිනි.     විශේෂයෙන්ම  කාන්තාවන් හෙලා දැකීම  අනාදිමත්  කාලයක    සිට  පැවතෙන හෙල සිරිතක් බව තොටගමුවේ ශ්‍රී රාහුල ස්වාමින් වහන්සේ ලිව්  කාව්‍යසේකරයේ   "පිරිමිනිදු පතන  අවසර  කල රහස්  තැන  මිස  නොලැබෙන  බැවින  ගැහැණු  කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන." යන පද  හතර  කියවූ විට සිතේ. උන්වහන්සේ    ගැහැනුන්ට එසේ    තඩි බෑවේ උන්වහන්සේ  පවුද්ගලිකව  ලැබූ අත් දැකීම්  නිසාද,   නැතහොත් එකල  සමාජයේ  ගැහැණු ඉඩක් , වෙලාවක් ,රහසිගත  තැනක් ලැබුණු සැනින් තවත්  පිරිමින් සමග රමණයේ යෙදීම  සුලබව  සිදු වී  නිසා