Skip to main content

අනුරගේ අලුත් කතාව






ජවිපෙ කතා මම හොයා හොයා අහන්නේ නැත . මගේ මුහුණු පොතේ මිත්‍රයෙකු අනුරගේ කතාවක කොටසක් මා වෙත ඒවා මේ ගැන විග්‍රහයක් කරන ලෙස දින කීපයකට පෙර මගෙන් ඉල්ලා තිබුණි . එම කතාවට මට සවන් දීමට හැකිවුයේ අදය .


මේ කතාකැල්ල හමුදාවෙන් විශ්‍රාම ගිය අය ඉදිරියේ කල කතාවක් බව පෙනේ
 

මෙහිදී අනුර කියන ඇතැම් කරුණු සමග මම එකඟය අනෙක් කරුණු ගැන මගේ එකඟ තාවයක් නැත
 

අනුර මෙහිදී කතා කරන්නේ යාපනයේ පුස්තකාලය ගිනි තැබීම , 83 කළු ජුලිය සහ නැවත මේ රටේ ජාතිවාදය සහ ආගම් වාදය ඇති කිරීමට කරන උත්සාහය සහ එය පරාජය කරන බවය
 

යාපනයේ පුස්තකාලයට ගිනි තැබීමට ගිය පිරිස අතර රනිල් ද සිටි බව එස් ඩි බණ්ඩාරනායක පාර්ලිමේන්තුවේදී කියා ඇති බව කියන නමුත් රනිල් ඊට සම්බන්ධ බව අනුර කෙලින්ම කියන්නේ නැත
 
'
1981 මැයි 31 සිට දින දෙකක් තිස්ස ඇවිලුණු යාපනයේ පුස්තකාලය ගිනි තැබීමට සම්බන්ධය යි අපි මෙතෙක් අසා තිබුනේ සිරිල් මැතිව් සහ ගාමිණි දිසානායක ඇමැතිවරයාය .
 

මේ සම්බන්ධයෙන් ග්‍රන්ථයක් ලියු නැන්සි මරේ කියන්නේ එදින වේලාසනින් සිරිල් මැතිව් සහ ගාමිණි දිසානායක යාපනයේ සිටි බවය .

"With several high ranking Sinhalese security officers and two cabinet ministers, Cyril Mathew and Gamini Dissanayake (both self confessed Sinhala supremacists), present in the town (Jaffna), uniformed security men and plainclothes thugs carried out some well organised acts of destruction."
They burned to the ground certain chosen targets - including the Jaffna Public Library, with its 95,000 volumes and priceless manuscripts, a Hindu temple, the office and machinery of the independent Tamil daily newspaper Eelanadu.. Four people were killed outright. "


අනුර උතුරේ සන්නද්ධ කණ්ඩායම් පිළිබඳව කියන්නේ ජේ ආර ජයවර්ධන ඉන්දියාවට එරෙහිව ඇමරිකාව ට පක්ෂවූ හෙයින් ද ඉන්දියාව දෙකඩ කැඩීමේ සැලැස්මක්ද තිබු බැවින් උතරේ දෙමල සංවිධානවලට අවි පුහුණුව දී ජේ ආර් දුර්වල කිරීම කල බවය
 

එය සත්‍යයකි හැබැයි විජේවීර නම් එකල කියමින් සිටියේ එය ඉන්දියානු ව්‍යාප්තවාදය බවය


විජේවීර වැරදි බව අපි 1980 සිටම අවබෝධ කරගෙන සිටියෙමු ජවිපෙ එය මේ වන විට අවබෝධ කරගෙන සිටීම ගැන අපි සතුටු වෙමු
 

යලි ජාතිවාදය ආගම්වාදය අවුලමින් තිබෙන බවත් එමගින් රනිල්,යලි බලයට එන්නට යොදාගන්න බවත් අනුර එම කතාවේදී කියයි
 


ඒ බවට සාක්ෂියක් නම් ඔහු ඉදිරිපත් කරන්නේ නැත
 
සිංහල සහ දෙමල ජනතාව සතුටෙන් තැබීම අවශ්‍ය බව අනුර කියයි එහෙත් යුද්ධයේදී අතුරුදහන් කරන ලද දහස් ගණනක් තරුණ තරුණියන් ගැන වත් සොයන්නේ නැති ජවිපෙට දෙමල සිංහල සමගිය ගොඩනගන්නේ කෙසේ දැයි මට නම් වැටහෙන්නේ නැත 

13 වෙනි සංශෝධනය මුළුමනින්ම ක්‍රියාත්මක කරන ලෙස වත් ධයිර්යයක් ජවිපෙට තවම නැත 

Comments

Popular posts from this blog

රණසිංහ ප්‍රේමදාස ට බියවී පැනගිය ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල

           The Indian Express පුවත් පතේ  ප්‍රධාන  කර්තෘවරයා වූ ෂෙකර් ගුප්ත ජවිපෙ  කැරැල්ල  උග්‍රව තිබු 1989  දිනක ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල  හමුවීමට මහනුවරට ගියේය. එකල ඔහු මධ්‍යම  පළාතේ නියෝජ්‍ය  පොලිස්පති වරයා විය . ඔහුගේ කාර්යාලය ෂෙකර් ගුප්තා   විස්තර  කළේ මෙසේය . ' ඔහුගේ මේසයේ  ලාච්චුවක් බාගෙට ඇර තිබිණ එහි විවිධ වර්ගයේ අත් බෝම්බ කීපයක්ද ,ජිනීවා සම්මුතියෙන් තහනම් කරන  ලද ඩම් ඩම් උණ්ඩ ද තිබිණ.(එම උණ්ඩ වැදුණු විට ශරීරයේ ඇතිවෙන තුවාලය විශාලය ) උඩුගම්පොලගේ ප්‍රියතම ආයුධයවූ බ්‍රවුනින් 38 පිස්තෝලයට එම උණ්ඩ  දැමීමට ඔහු වැඩි කැමැත්තක් දැක්වීය .ඔහුගේ දකුණු පසින් Uzi වර්ගයේ සබ්මැෂින් තුවක්කුවක් තිබිණ . ඒ අතර  ඔහුගේ පුටුව අසලින් සැහැල්ලු මැෂින් තුවක්කුවක් තිබෙනු මා දුටිමි  .එයට අමතරව ඔහුගේ  ලිපි ගොනුවකට  යටින්  කොමාන්ඩෝ පිහියක් ද විය  .'                     ( බ්‍රවුනින් 38 වර්ගයේ පිස්තෝලයක් )  "ඔබ  ඔපමණ කෘර ඇයි? " ෂෙකර් ගුප්ත උඩුගම්පොලගෙන් ඇසීය . " මම කොහොමද 1988 ජුලි 28 අමතක කරන්නේ? " උඩුගම්පොල  ඇසීය .   ෂෙකර් ට අනුව ,  එම දිනයේ   උඩුගම්පොලගේ අ

කොටි සොයා යාපනේ ගියෙමි

 "කොටි  නැගිටිනෝ ! "  "කොටි නැගිටිනෝ ! " කියමින් දකුණේ ඇතැමුන්  මොර  දීම නිසා  එය සත්‍යයක් දැයි සොයා  බැලීමටත් , ආණ්ඩුව  පිළිබඳව  යාපනේ  ජනයා දරන  මතය  කුමක්දැයි දැන  ගැනීමටත්  , යාපනයේ සිටින  මගේ  පැරණි මිතුරන්  හමුවී සතුටක්  ලැබීමටත්  යාපනය අර්ධද්වීපයේ  සහ නාගද්වීපයේ  සංචාරය  කිරීමටත් ඉකුත් අප්‍රියෙල්  14 වනදා  හැන්දෑවේ  යාපනය බලා  පිටත් වුයෙමි .  සංචාරයක් සඳහා  දකුණේ  සිට  යාපනය අර්ධද්වීපයට ගොඩබිමින්  යාමට ඔබ අපේක්ෂා  කරන්නේ  නම් ඒ සඳහා තෝරා  ගැනීමට  තිබෙන  හොඳම ප්‍රවාහන විධික්‍රමය වන්නේ දුම්රියයි . හන්දී අතපය රුදාවකින් තොරව ගමනාන්තය  තෙක්  යාමට  නම් දුම්රියේ පළමු  හෝ දෙවන  පන්තියේ  බලපත්‍රයක් ලබා  ගත  යුතුය කොළඹ  කොටුවෙ  සිට  දුම්රිය  4ක් දිනපතා  උතුර  බලා යයි. උදේ  5.45 ට අන්තර්  නගර ( intercity) දුම්රියක්ද , උදේ  6. 17 ට යාල් දෙවි දුම්රියද , පෙ.ව. 11.50 ට උත්තර දේවි අන්තර් නගර දුම්රියද රාත්‍රී 8.30 ට night mail නමින් ප්‍රසිද්ධ  රාත්‍රී තැපැල් දුම්රියද  එසේ  උතුර  බලා  යන දුම්රිය වේ . කල් ඇතිව  ආසන වෙන්කරවා  ගෙන  යන්නේ  නම් අඩ හෝරාවකට  

පිරිමි කවුරුද වරදෙ නොබැඳෙන

           සිරි ලංකාවේ  මිනිස්සු අනුන්  විවේචනය කරන්නට   ඉතා දක්ෂය.කැමතිය.  විශේෂයෙන්ම  ගැහැනුන්  විවේචනය  කිරීමට  පිරිමින්ද ,  තමන්ගේම  වර්ගයා විවේචනය  කරන්නට  ගැහැණුන්ද  ඉතා  කැමතිය. දඟකාර  කෙල්ලෙක්  හෝ  කාන්තාවක්  ගමක හෝ  නගරයක සිටී  නම් ගැහැනුන් ඇය  විවේචනය  කරන්නේ  " ඕකිට  මදන විසේ  ඔලුවට ගහල "   " ඕකිට  මිනිස්සු  ඉසේ  කෙස්  ගානට ." ආදී  ලෙස හෙලා  දකිමිනි.  පිරිමින්  එවැනි  තරුණියක් හෝ  කාන්තාවක් විවේචනය කරන්නේ " ඕකි සේල් බඩුවක් " යනාදී  ලෙස  පරිභව  කරමිනි.     විශේෂයෙන්ම  කාන්තාවන් හෙලා දැකීම  අනාදිමත්  කාලයක    සිට  පැවතෙන හෙල සිරිතක් බව තොටගමුවේ ශ්‍රී රාහුල ස්වාමින් වහන්සේ ලිව්  කාව්‍යසේකරයේ   "පිරිමිනිදු පතන  අවසර  කල රහස්  තැන  මිස  නොලැබෙන  බැවින  ගැහැණු  කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන." යන පද  හතර  කියවූ විට සිතේ. උන්වහන්සේ    ගැහැනුන්ට එසේ    තඩි බෑවේ උන්වහන්සේ  පවුද්ගලිකව  ලැබූ අත් දැකීම්  නිසාද,   නැතහොත් එකල  සමාජයේ  ගැහැණු ඉඩක් , වෙලාවක් ,රහසිගත  තැනක් ලැබුණු සැනින් තවත්  පිරිමින් සමග රමණයේ යෙදීම  සුලබව  සිදු වී  නිසා