Skip to main content

බුදුන් වහන්සේ ලංකාවට වැඩි කතාව ඇත්තද ?

 



   



  බෞද්ධ පුජක පක්ෂය නම් කියන්නේ බුදුන්වහන්සේ ලංකාවට තුන් වරක් වැඩම කළ බවයි


පුරාවිද්යා මහාචාර්ය පරණවිතාන මහතා 1`960දහ්ස්කයේ අගදී ප්රසිද්ධ ප්රකාශයක් කරමින් බුදුන්වහන්සේ ලංකාවට වැඩම කර නැති බව කීවේය ඔහු ඊට සාක්ෂි ලෙස ඉදිරිපත් කළේ බුදුන්වහන්සේ විශේෂ තැනකට වැඩම කළහොත් සුත්රයක් දේශනා කරන හෙයින් ලංකාවට වැඩම කරේ නම් දෙසු සුත්රයක් තිබිය යුතු බවය නමුත් එවැනි සුත්රයක් නැති බැවින් බුදුන් වහන්සේ ලංකාවට වැඩම කර නැති බව මහා චර්යා පරණ විතාන මහතා කීය
මේ ප්රක්ෂයට සංඝ සමාජයෙන් විවේචන යම් තරමකින් එල්ලවූ නමුත් කවුරුවත් මහාචාර්ය පරණවිතාන මහතා ගහන්නට පොලු අරන්ගියේ නැත පොලිසියට පැමිණිලි කරේද නැත
මහාචාර්ය පරණ විතාන මහතාට අභියෝග කරන්නට කිසිවෙකු ඉදිරිපත් වුයේද නැත .

අද පරණවිතාන මහතා ඔය ප්රකශය කර නම් ඇප නැතිව මාස 15ක් 20 ක් රිමාන්ඩ් බන්ධනාගාරයේ සිටින්නට සිදුවනු නියතය

අපේ රටේ කිසිවෙකුට ලොවට අවශ්ය බහුලව භාවිත කරන නව නිර්මාණයක් කිරීමට හැකිවී නැත . අපේ කිසිවෙකුට නොබෙල් සම්මානයක් ලැබී නැත.

හේතුව හිතන්නට හැකි දරුවන් අපේ පාසල් පද්ධතිය බිහි කරන්නේ නැත

අපේ රටේ අධ්යාපනය යනු විශේෂයෙන්ම ආගමික පොත පතේ තිබෙන දේ පරම සත්ය ලෙස ළමුන්ගේ ඔලුවලට බස්සන අධ්යාපනයකි .බොහෝ ගුරුවරුද විචාරාත්මකව සිතීමට අසමත්ය ගිර ගුරුවරු ගිර පෝතකයන් නිෂ්පාදනය කරති

මම මතුගම අධ්යාපන කලාපයේ අධ්යක්ෂවරයෙකු ලෙස සේවය කරන කාලයේ බුද්ධ ධර්මය භාරව සිටි අධ්යක්ෂවරයා ධර්ම සාකච්චාවක් කලාප කාර්යාලයේ සංවිධානය කළේය කලාප කාර්යාලයේ සේවය කරන සියලු දෙනාටම ඊට සහභාගිවන ලෙස දැනුම් දෙන ලදී .

කලාප කාර්යාලයේ ලිපිකරු කාර්යමණ්ඩලයට අනන්ත අප්රමාණ වැඩ ඇත කයිවාරුවක් වත් ගැසීමට ඔවුන්ට වෙලාවක් නැත කැන්ටිමට තේ එකක් බොන්නට ආවද ආපසු ඉක්මනින් යති
අධ්යක්ෂවරුන්ටත් එසේම වැඩ ඇත

නියෝගය පරිදි සියල්ලෝම වැඩ නවත්වා ධර්ම සාකච්චාවට සහභාගිවීමට ඉහල මහලට ගියහ අහල පහල පන්සලක භික්ෂුවක් පැමිණ සිටියේය

ප්රශ්න ඇසීම සහ පිළිතුරැ දීම ධර්ම සාකච්ඡාව විය

මමත් ප්රශ්නයක් ඇසීමි

" ස්වාමින් වහන්ස , හිට්ලර් කියන පුදගලය නිසා දෙවන ලෝක යුද්ධයේදී මිනිස්සු ගැහැණු මහල්ලෝ දරුවෝ කෝටි 5ක් මැරුණා සෝවියට් දේශයේම කෝටි දෙකක් මැරුණා. යුදෙව් ජාතිය නැත්තටම නැති කිරීමේ අරමුණෙන් යුදෙව්වෝ ලක්ෂ 60 ක් මරල දැම්ම .ඉතින් බුදුදහමේ තියෙනවා දිට්ටධම්ම කර්මය කියල එකක් .ඉතින් හිට්ලර් යුද්ධේ පැරදුනාම දිවි නසා ගන්නකම් වෙච්ව්හ්ච කෙන්ගෙඩියක් නැහැ .හිට්ලර්ව මරන්න හිට්ලර්ගේ හමුදාවේ අය කීපදෙනෙක් කීපවරක් කරපු උත්සාහයන් සියල්ල අසාර්තක උනා .දිට්ඨ දහම වේද ක්රමය කියල එකක් තියෙනවනම් හිට්ලර්ට පනුවෝ ගහල දුක් විදල මැරෙන්න ඕනේ එහෙම උනේ නැහැ තමන්ම වෙඩි තියාගන්නකම් හොඳට කාල බිල හිටිය

ඉතින් එකෙම් පෙන්නේ දිට්ඨ ධම්ම කරමය කියන එකක් නැහැ කියල නේද ?"

අසල සිටි කළාප අධ්යාපන අධ්යක්ෂ වරිය "ව්ව්ව්ව්ව්ව් " කියමින් තොල් හකුලා ශබ්දයක් කරමින් ඉහලට හුස්ම ගත්තාය මන්ද බුදු දහම ප්රශ්න කිරීම ඇයට අදහා ගන්නට බැරි වූ නිසාය .

මගේ ප්‍රශ්නයට පිළිතුරු දෙමින් ස්වාමින් වහන්සේ කියා සිටියේ හිට්ලර්ට දිවි නසා ගැනීමට සිදුවුයේ දිට්ඨධමම කර්මය නිසා වියහැකි බවය

කලාප අධ්‍යාපන අධ්‍යක්ෂත් ආගම ප්‍රශ්නකරන්නට බයනම් හිතන්නට බය නම් ගුරුවරු ගැන කුමන කතාද ? ළමුන් ගැන කුමන කතාද ?


මා දන්නා තරමට නම් ඕනෑම දෙයක් නිවැරදි බව තමන්ට වැටහෙන්නේ නම් පමණක් පිළිගන්නා ලෙස බුදුන්වහන්සේම දේශනා කර තිබේ

Comments

Anonymous said…
හිට්ලර්ගේ අවසානය ගැන කල්පනා කරන විට එය සුන්දර සාමකාමී එකක් බව සිතනවද?
Jagath Pathirana said…
සෙනරත් පරණවිතානගේ කාලේ ICCPR පනත තිබුනද?

ඔයා හිට්ලර් ගැන කියන කතා ඇත්තද?
අජිත් ධර්මකීර්ති said…
'ඉතින් එකෙම් පෙන්නේ දිට්ඨ ධම්ම කරමය කියන එකක් නැහැ කියල නේද ?"'

ඔව්. එහෙම එකක් තිබ්බා නං භීෂණ සමයේ මිනිමරපු ඔබත් මෙතරම් කාලයක් දිවි ගෙවන්න විදියක් නැහැනේ සුදුකුකුලා.
Lalith said…
මෙයින් පැහැදිලි වන්නේ මීට වසර ගණනකට පෙර සිටි මිනිසුන් උගත් කරුණු තේරුම් ගතහැකි බුද්දිමත් අය බවයි ....
Anonymous said…
ඔබ ජේවීපී ගෝනිබිල්ලෙක් නේද
Anonymous said…
ඔබ මොකද හිතන්නේ අර යමක මිරැකල් ද මොකක්ද මගුලක් පෙන්නන්න කටෙන් නහයෙන් වතුර සහ ගින්දර විදපු තලේබාන් හිංගල බහුද්ද කාලකන්නින්ට පට්ට චරිතයක් උන අර පොර ගැන? 😀😃😄 මට නම් ඌ කිසිසේත්ම පොරක් නොවේ.... සිද්ද හuත්තත් නිකන් ඔය කාලකන්නි නාන සාර http පඩ අවලමා වගේ ගොන් පඩයෙක් විතරයි සෑහෙන්න කාලේකට ඉස්සර හිටපු 😉

එහෙත් සමහර අය අපි මේවා විවේචනය කරනකොට කියන්නෙ මේ වගේ දේවල්

1 ජේසු උට්ටානය උනේ කොහොමද
2උබේ ජාතකේ අවුල්
3අරාබි රටක උනානම් උබේ කෑලිත් නෑ

හරි ඇයි මෙහෙම මතයක මේ මිනිස්සු ඉන්නෙ...

උන් හිතන්නෙ ඔය කියන බුදු දහමට ගරහන්නේ අපි දෙවියන් වහන්සේගේ පුත්‍ර වූ යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේව සම්පූර්ණයෙන්ම විස්වාස කරන එක එහෙම නැත්නම් කොටින්ම ජේසු අදහන නිසා කියල (උන්ගෙම අර කාලකන්නි තට්ට කහකඩයෝ හැත්ත ඔලුවට දාපු සහ උන් ගහන same repeat එක)

දෙක ජාතකේ අවුල්..ජාතකේ අවුල් විවේචනාත්මකව දකින කෙනාගෙ නෙමේ..ඔය කියන ඔයාලගේම ආගමික නායකයින්ගේ (දෙමාපියන්ට සල්ලි නැතුව නැතිබැරිකම නිසා හදාගන්න බැරුව මහණ කරපු ඇරියස් අල්ලන උන්ගේ)

තුන..අරාබි රටක හිටියොත් උබේ කෑලිත් නෑ...මේක තමා දරුණුම සීන් එක

මුන් මේ කියන විදිහට ආගමක අවුලක් කියන එක සහ ඒක ප්‍රසිද්දියේ කියන එක බෙල්ල කපල මරන්ඩ ඕන වරදක්(තලෙයි බහුද්ද)

බහුද්ද කෙනෙක්ට උන්ගේ ලබ්බේ ආගම අදහන්න ඇති අයිතිය සේම.තව කෙනෙක්ට ඒක විවේචනය කිරීමටද..හාස්‍යට ලක් කිරීමටද උපහාසයට ලක්කර එහි ඇති ගොන් වැඩ ගොඩ ගැන හිනාවෙන්නත් අයිතියක් ඇත..අපි ඔය කාගේවත් අත පල්ලේ වැටී නැත..තවම අත පල්ලේ වැටී සිටින්නේ දේශපාලනී කරනය වූද ආගමික වූද සහස්‍ර දෙක හමාරකට පෙර ගෝත්‍රික යල් පැනගිය මුග්ධ ආගමික බයිලා කතා ඉපදුන ගමන්ම ඇවිදින උපන් දවසේම කයිවාරු ගහන පොරටෝක් කවි කියපු බවට බයිලා ගහපු පොරකගේ විසුළු ආගම පිටේ තබා ගනිමින් එය මත්තේ නැහෙන ඔබම විය හැකිය යන්න මතක තියාගන්න කියලා අවධාරණය කළ යුතුය.☺️
Jagath Pathirana said…
Anonymous June 1, 2023 at 10:20 AM
ඔයා බුදුන්ට කැමති තරමක් අපහාස කරන්න.
ඊට කලින් දෙමෙල්ලුන්ව උපහාසයට ලක්වෙන එක වාක්‍යයක් කියලා පෙන්වන්න.

Popular posts from this blog

රණසිංහ ප්‍රේමදාස ට බියවී පැනගිය ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල

           The Indian Express පුවත් පතේ  ප්‍රධාන  කර්තෘවරයා වූ ෂෙකර් ගුප්ත ජවිපෙ  කැරැල්ල  උග්‍රව තිබු 1989  දිනක ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල  හමුවීමට මහනුවරට ගියේය. එකල ඔහු මධ්‍යම  පළාතේ නියෝජ්‍ය  පොලිස්පති වරයා විය . ඔහුගේ කාර්යාලය ෂෙකර් ගුප්තා   විස්තර  කළේ මෙසේය . ' ඔහුගේ මේසයේ  ලාච්චුවක් බාගෙට ඇර තිබිණ එහි විවිධ වර්ගයේ අත් බෝම්බ කීපයක්ද ,ජිනීවා සම්මුතියෙන් තහනම් කරන  ලද ඩම් ඩම් උණ්ඩ ද තිබිණ.(එම උණ්ඩ වැදුණු විට ශරීරයේ ඇතිවෙන තුවාලය විශාලය ) උඩුගම්පොලගේ ප්‍රියතම ආයුධයවූ බ්‍රවුනින් 38 පිස්තෝලයට එම උණ්ඩ  දැමීමට ඔහු වැඩි කැමැත්තක් දැක්වීය .ඔහුගේ දකුණු පසින් Uzi වර්ගයේ සබ්මැෂින් තුවක්කුවක් තිබිණ . ඒ අතර  ඔහුගේ පුටුව අසලින් සැහැල්ලු මැෂින් තුවක්කුවක් තිබෙනු මා දුටිමි  .එයට අමතරව ඔහුගේ  ලිපි ගොනුවකට  යටින්  කොමාන්ඩෝ පිහියක් ද විය  .'                     ( බ්‍රවුනින් 38 වර්ගයේ පිස්තෝලයක් )  "ඔබ  ඔපමණ කෘර ඇයි? " ෂෙකර් ගුප්ත උඩුගම්පොලගෙන් ඇසීය . " මම කොහොමද 1988 ජුලි 28 අමතක කරන්නේ? " උඩුගම්පොල  ඇසීය .   ෂෙකර් ට අනුව ,  එම දිනයේ   උඩුගම්පොලගේ අ

කොටි සොයා යාපනේ ගියෙමි

 "කොටි  නැගිටිනෝ ! "  "කොටි නැගිටිනෝ ! " කියමින් දකුණේ ඇතැමුන්  මොර  දීම නිසා  එය සත්‍යයක් දැයි සොයා  බැලීමටත් , ආණ්ඩුව  පිළිබඳව  යාපනේ  ජනයා දරන  මතය  කුමක්දැයි දැන  ගැනීමටත්  , යාපනයේ සිටින  මගේ  පැරණි මිතුරන්  හමුවී සතුටක්  ලැබීමටත්  යාපනය අර්ධද්වීපයේ  සහ නාගද්වීපයේ  සංචාරය  කිරීමටත් ඉකුත් අප්‍රියෙල්  14 වනදා  හැන්දෑවේ  යාපනය බලා  පිටත් වුයෙමි .  සංචාරයක් සඳහා  දකුණේ  සිට  යාපනය අර්ධද්වීපයට ගොඩබිමින්  යාමට ඔබ අපේක්ෂා  කරන්නේ  නම් ඒ සඳහා තෝරා  ගැනීමට  තිබෙන  හොඳම ප්‍රවාහන විධික්‍රමය වන්නේ දුම්රියයි . හන්දී අතපය රුදාවකින් තොරව ගමනාන්තය  තෙක්  යාමට  නම් දුම්රියේ පළමු  හෝ දෙවන  පන්තියේ  බලපත්‍රයක් ලබා  ගත  යුතුය කොළඹ  කොටුවෙ  සිට  දුම්රිය  4ක් දිනපතා  උතුර  බලා යයි. උදේ  5.45 ට අන්තර්  නගර ( intercity) දුම්රියක්ද , උදේ  6. 17 ට යාල් දෙවි දුම්රියද , පෙ.ව. 11.50 ට උත්තර දේවි අන්තර් නගර දුම්රියද රාත්‍රී 8.30 ට night mail නමින් ප්‍රසිද්ධ  රාත්‍රී තැපැල් දුම්රියද  එසේ  උතුර  බලා  යන දුම්රිය වේ . කල් ඇතිව  ආසන වෙන්කරවා  ගෙන  යන්නේ  නම් අඩ හෝරාවකට  

පිරිමි කවුරුද වරදෙ නොබැඳෙන

           සිරි ලංකාවේ  මිනිස්සු අනුන්  විවේචනය කරන්නට   ඉතා දක්ෂය.කැමතිය.  විශේෂයෙන්ම  ගැහැනුන්  විවේචනය  කිරීමට  පිරිමින්ද ,  තමන්ගේම  වර්ගයා විවේචනය  කරන්නට  ගැහැණුන්ද  ඉතා  කැමතිය. දඟකාර  කෙල්ලෙක්  හෝ  කාන්තාවක්  ගමක හෝ  නගරයක සිටී  නම් ගැහැනුන් ඇය  විවේචනය  කරන්නේ  " ඕකිට  මදන විසේ  ඔලුවට ගහල "   " ඕකිට  මිනිස්සු  ඉසේ  කෙස්  ගානට ." ආදී  ලෙස හෙලා  දකිමිනි.  පිරිමින්  එවැනි  තරුණියක් හෝ  කාන්තාවක් විවේචනය කරන්නේ " ඕකි සේල් බඩුවක් " යනාදී  ලෙස  පරිභව  කරමිනි.     විශේෂයෙන්ම  කාන්තාවන් හෙලා දැකීම  අනාදිමත්  කාලයක    සිට  පැවතෙන හෙල සිරිතක් බව තොටගමුවේ ශ්‍රී රාහුල ස්වාමින් වහන්සේ ලිව්  කාව්‍යසේකරයේ   "පිරිමිනිදු පතන  අවසර  කල රහස්  තැන  මිස  නොලැබෙන  බැවින  ගැහැණු  කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන." යන පද  හතර  කියවූ විට සිතේ. උන්වහන්සේ    ගැහැනුන්ට එසේ    තඩි බෑවේ උන්වහන්සේ  පවුද්ගලිකව  ලැබූ අත් දැකීම්  නිසාද,   නැතහොත් එකල  සමාජයේ  ගැහැණු ඉඩක් , වෙලාවක් ,රහසිගත  තැනක් ලැබුණු සැනින් තවත්  පිරිමින් සමග රමණයේ යෙදීම  සුලබව  සිදු වී  නිසා