රත්නපුරේ පන්සලකදී භික්ෂුවක් විසින් නිරායුධ , පොලිස් නිලධාරියෙකුගේ බෙල්ල මිරිකා මැරීම, භික්ෂුන්ගේ නොපණත් කම් කලක් තිස්සේ නිවට නියාලු ලෙස ඉවසා වැදෑරීමේ ආණ්ඩුවේත්, පොලිසියේත් , අමනෝඥ ප්රතිපත්තියේ ප්රතිඵලය මිස වෙන දෙයක් නොවේ . විශේෂයෙන්ම ඉකුත් වසර හත අටක කාලයක සිට ඇතැම් භික්ෂුන් සිවුර ඕනෑම ජඩ වැඩක් කිරීමට ලැබුණු ලැයිසමක් ලෙස සළකමින් යකා නැටුහ. ඔවුහු රෝහල්වලට, උසාවි වලට ,ආණ්ඩුවේ කාර්යාලවලට කඩා පැන යකා නැටුහ. ආණ්ඩුව වලිගය දෙකකුල් අතර හංගාගෙන සිටියා විනා නිතිය ක්රියාත්මක කලේ නැත .
සමස්තයක් වශයෙන් ගත් කළ දශක හතරක සිට බහුතරයක් භික්ෂුහු සාමය වෙනුවෙන් පෙනී සිටියේ නැත ලේ හැලීමට යන අයට සෙත් පතා පිරිත් නුල් ගැට ගැසීම ඔවුන්ගේ දිනචරියාවේ අංගයක් විය
අපි බුදු දහම අගය කරන කරුණු අතර ප්රධාන කරුණක් වන්නේ එය අහිංසාව මත පදනම් වීමය . මදුරුවෙකුවත් මරන්නට බුදු දහමෙන් ඉඩක් නැත .එහෙත් බුද්ධ ධර්මය පසෙකට විසිකොට යුද්ධ ධර්මය ප්රචාරය කරන්නට බහුතරයක් භික්ෂුහු කටයුතු කළහ .
තල්දුවේ සෝමාරාම
ලංකා ඉතිහාසයේ භික්ෂුවක් විසින් කළ පළමු මිනිස් ඝාතනය වන්නේ බණ්ඩාරනායක අගමැතිවරයා මරා දැමීමය . ඒ 1959 සැප්තැම්බර මස 25 දිනය . ඔහු මරා දැමීමට කුමන්ත්රණය කළේ කැලණිය පන්සලේ අධිපතියා වූ මාපිටිගම බුද්ධරක්ඛිතය . ඔහුගේ කුමන්ත්රණයට සම්බන්ධවූ තල්දුවේ සෝමාරාම නම් භික්ෂුව, තමන්ට හිස පහත කොට වැන්දාවූ බණ්ඩාරනායක මහතාට සිවුර අස්සේ සඟවාගෙන සිටි රිවොල්වරයෙන් පපුවට සහ බඩට දෙවරක් වෙඩි තැබුවේය . වෙඩි වැදී වේදනාවෙන් කෑගසමින් ගේ තුලට දිව ගිය බණ්ඩාරනායක මහතා පසු පස දිව ගිය සෝමාරාම නැවතත් වෙඩි කීපයක් තැබිය .එක වෙඩිල්ලක් ඔහුගේ අතට වැදුණි. පසු දා බණ්ඩාරනායක මහතා රෝහලේදී අභාවප්රාප්ත විය .
ඝාතන කුමන්ත්රණය මෙහෙයවූ බුද්ධරක්ඛිත
ඔහුට විරුද්ධව නිතිය ක්රියාත්මක විය. සෝමාරාම එල්ලුගස් ගියේය .බුද්ධරක්ඛිත වසර 20 කට සිර ගෙදරට යැවූ අතර 1967 දී සිරගෙදරදී ඔහු මියගියේය . එතැන් සිට එවැනි ඝාතන කිරීමට ඇතැම් තරුණ භික්ෂුන් යලි පෙළඹුණේ ජවිපෙ හමුදාවට එක්වූ 1988 -89 සමයේදීය . එහෙත් එවැනි ඝාතන හෙළි දරව් නොවුනේ එම ඝාතන රහසිගතව සිදුකළ බැවිණි. කෙසේ වෙතත් ජවිපෙ භික්ෂුන් රැසක් හමුදා අත්අඩංගුවට පත්වූ අතර යලිත් ඔවුන්ගෙන් වැඩි දෙනෙකු පන්සල්වලට ආපසු ආවේ නැත . 1988 කැරැල්ල පිලිබඳ ගැඹුරු හැදෑරීමක් කළ මාධ්යවේදී ධර්මන් වික්රමරත්න මහතාට අනුව එම කැරලි සමයේදී භික්ෂුන් විශාල පිරිසක් ජවිපෙ කැරැල්ලට සක්රිය දායකත්වයක් දැක්වූ අතර ආණ්ඩුවේ නිල සහ නිල නොවන සන්නද්ධ කණ්ඩායම් විසින් භික්ෂුන් 681 ක් මරා දමා තිබේ .
ඉන්පසු භික්ෂුහු මිනීමැරීමට ඉදිරිපත් නොවුනද ඇතැම් භික්ෂුහු විවිධ අපරාධ වලට සම්බන්ධ වුහ .මේ වන විට ජම්පරය අන්දවා තිබෙන භික්ෂුන්ගේ සංඛ්යාව 15 ක් බව පසු ගිය දිනවල හෙළි විය . ඒ ලංකාවේය .
එංගලන්තයේදී 2012 වසරේදී එහි විසු ලංකාවේ භික්ෂුවකට හත් අවුරුද්දක සිර දඬුවමක් නියමකරනු ලැබිණ . ඒ අවුරුදු 9 ක ගැහැණු ළමයෙකු ලංඩනයේ පංසලක විහාර ගෙය තුලදී බලහත්කාරයෙන් දුෂණය කිරීම නිසාය . පහලගම සෝමරතන නමැති 65 හැවිරිදි එම භික්ෂුවට සිරදඬුවම් නියම වන විට හා බ්රිතාන්යයේ මහා නායකද , ශ්රී කල්යාණි සමගි ධර්ම මහා සංඝ සභාවේ මහා ලේඛකාධිකාරිද විය .එපමණක් නොවේ ගම්පහ පිරිවෙනක පරිවෙනාධිපතිද විය
පහලගම සෝමරතන
සාමය ඇති කිරීමේ නායකත්වය ගත යුත්තේ භික්ෂුව වුවද මේ රටේ ජනවර්ග අතර සමගිය ඇති කිරීමේ අරමුණෙන් ආණ්ඩු විසින් කරන ලද උත්සාහයන් වැලක්වීමට භික්ෂුන් විසින් කටයුතු කර තිබේ 1958 සිට අද දක්වාම ඔවුහු එම කාර්යයේ නිරතව සිටිති .
රට එක්සත්ව තබා ගැනීම අරමුණෙන් බණ්ඩාරනායක මහතා චෙල්වනායගම් මහතා සමග අත්සන් කළ ගිවිසුම ඉරා දමන ලෙස ඉල්ලමින් 1958 අප්රියෙල් 9 වෙනිදා මිනිසුන් පිරිවරාගෙන භික්ෂුන් 100 ක් රොස්මිඩ් පෙදෙසට පැමිණියහ .. භික්ෂුන්ගේ ඉල්ලීම ඉවත දැමීමට තරම් හය්යක් බණ්ඩාරනායකට නොවීය . භික්ෂුන් ඉදිරියේ එම ගිවිසුම ඉරා දමනු ලැබිණ.
1965 දී ඩඩ්ලි චෙල්වනායගම් ගිවිසුම අත්සන්කරනු ලැබුවේද රට තුල සංහිඳියාවක් ඇති කිරීමේ අරමුණෙන්ය . එහෙත් එය කඩා කප්පල් කිරීම සඳහා අවස්ථාවාදී දේශපාලකයන් සමග භික්ෂු පිරිසක් පෙරමුණ ගත්හ . ඩඩ්ලි සේනානායකගේ ආණ්ඩුව විරෝධයට බියේ එම ගිවිසුම ක්රියාත්මක කළේ නැත.
උතුරේ තරුණයන් අවසානයේ ආයුධ ගැනීමට තීරණය කළේ දෙමල මිනිසුන්ගේ ප්රශ්නවලට විසඳුම් සාමකාමී අරගල මගින් ලබා ගැනීමට නොහැකි යයි තීරණය කළ නිසාය. 27 අවුරුදු යුද්ධයෙන් 150000 කට අධික මිනිසුන්ට මරණය අත් කර දීමට භික්ෂුන් සහ අවස්ථාවාදී දේශපාලකයන් දායක වුයේ එපරිද්දෙනි .
1983 කළු ජූලියේදී පිටකොටුවේ දෙමල කඩ ගිනි තැබීම සඳහා ප්රමුඛ කාර්යයක් කරනු ලැබුවේ ඇල්ලේ ගුනවංශය . කඩවල් ගිනි තැබීම සඳහා පෙට්රල් බෙදා හරියේ ඔහුය . ඒ සඳහා ඔහුට එකල එජාප ආණ්ඩුවේ ප්රබලයන්ගේ සහය තිබිණ. ඇල්ලේ ගුණවංශ තමා ජාතිවාදියෙකු ලෙස ප්රසිද්ධියේ පිළිගෙන තිබෙන අතර අදත් ඔහු සිවුර යොදා ගන්නේ ලේ හැලිමට මිනිසුන් පෙළඹ වීමටය .
චුලෝධර මහෝදර යුද්ධය නැවත්වීමට බුදුන් වහන්සේ ලංකාවට වැඩි බව බෞද්ධ ග්රන්ථ වල සඳහන් වී තිබේ .එහෙත් ලංකාවේ භික්ෂුව කටයුතු කළේ යුද්ධය වලක්වන්නට නොවේ. වැඩි වැඩියෙන් මරන්නටය . ඒ සඳහා දිය හැකි හැම සහයෝගයක්ම ලබා දුන්නහ .වරක් බෙල්ලන්විල නාහිමි නායක හිමිවරුන් පිරිසක් සමග මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා හමුවී යුද්ධය කරගෙන යාමට සැලකිය යුතු මුදල් පරිත්යාගයක්ද කළහ .
පසු ගිය කාලයේ බලපිටිය ප්රදේශයේ භික්ෂුවක් පාතාල කල්ලියකට නායකත්වය දුන්නේය . එය හෙලිවුයේ මැණික් වෙළඳ සැලක් මංකොල්ල කෑමෙන් පසු පොලිස් අත් අඩංගුවට පත්වූ මංකොල්ලකාරයන් ගෙනි . මංකොල්ල කෑමට යන අයට අවිආයුධ සැපයීමට කටයුතු කර තිබුනේ එම භික්ෂුවය .අවි ආයුධ ගබඩා කර තිබුණේ ඔහුගේ පන්සලේය .
2013 ජනවාරි මස බොදු බල සේනාව බේරුවල සංචාරක හෝටලයකට කඩා වැදුණු අවස්ථාව
ඥානසාරගේ කළු කමිස මැරකල්ලිය
2010 සිට ඇතැම් භික්ෂුන් හැසිරුණේ පාතාල නායකයන් ලෙස නොවේ යයි කිව හැකිද? බොදු බල සේනාව ඉකුත් කාළයේ රජයේ සහ පුද්ගලික ආයතනවලට කඩා පැන්නේ නිතිය තමන් අතට ගෙනය . බණ්ඩාරගම රජයේ රෝහලට ගිය ඥානසාර සහ පිරිස උපත් පාලන ශල්ය ක්රම නොකරන ලෙස වෛද්ය වරුන්ට බලකළහ වරක් අලුත්ගම ප්රදේශයේ හෝටලයට කඩා පැන්නේය . මුස්ලිම් වෙළඳ ආයතන වලට භික්ෂුන් සමග කඩා පැන තර්ජනය කළහ . මුස්ලිම් සහ වෙනත් ආගමික ස්ථානවලට කඩා පැන තර්ජනය කරනු ලැබිය .දර්ගාටවුමේ වෙළඳ සල් , ව්යාපාරික ස්ථාන සහ නිවාස ගිනි තබා මංකොල්ලකෑම මුළුමනින්ම මෙහෙයවූවේ බොදු බල සේනාවය .
රෝජින්ජා සරණාගත කාන්තාවන්ට භික්ෂුන් විසින් චන්ඩිකම් පෙන්වීම
පාතාල නායකයන් ලෙස හැසිරෙන භික්ෂුන් අතර ඥානසාර එක අයෙකු පමණි 2017 සැප්තැම්බර් මාසයේ දිනක එක්සත්හි ජාතීන්ගේ සංවිධානයේ ආරක්ෂාව යටතේ රෝහින්ජා අනාථයන් රඳවා සිටි ගල්කිස්සේ නිවාසයට කඩා පැන ගේට්ටු කඩා එහි සිටි රෝහින්ජා කාන්තාවනට සහ දරුවනට තර්ජනය කළේ අක්මීමන දයාරතන නමැති පාතාල භික්ෂුවගේ නායකත්වයෙන් යුතු ගිහි පැවිදි පිරිසකි . පොලිසිය එම ස්ථානයට පැමිණි නමුත් ඔවුන් අත් අඩංගුවට ගැනීමට පියවර ගත්තේ නැත . භික්ෂුන්ගේ නීති විරෝධී ක්රියාවලට පොලිස් නිලධාරීන් අනියමින් උදව් කිරීම එකල දැකිය හැකි විය . අක්මීමන දයාරතන ඇත අඩංගුවට ගැනීමට ආණ්ඩුව නියම කරන තුරු පොලිසිය උඩ බලාගෙන සිටියේය .මෙම නිහින ක්රියාවට සම්බන්ධවූ අඹේපොළ රතනසාර නම් භික්ෂුවකට අත් අඩංගුවට ගන්න විට හැඳිනුම් පත් දෙකක් තිබුණේය. එකක් ගිහි හැඳුනුම් පතකි .
ගලබඩ අත්තේ ඥාණසාර අක්මීමන දයාරතන ,ඉත්තෑකන්දේ සද්ධාතිස්ස මාගල්කන්දේ සුදත්ත යන සිවුරු පොරොවා ගත් පුද්ගලයන් විවිධ අවස්ථාවලදී චන්ඩි ලෙස ප්රසිද්ධියේම හැසුරුනහ . පොලිසිය සහ උසාවිය තුට්ටුවකටවත් ගණන්ගත්තෙ නැත . ඥානසාර හිමි හෝමාගම මහේස්ත්රාත්වරයාට උසාවිය තුළදීම අපහස කළේය .මේ නිසා ඔහු පසුව අත් අඩංගුවට ගත් විට අක්මීමන දයාරතන ඉත්තෑකන්දේ සද්ධාතිස්ස ,මාගල්කන්දේ සුදත්ත යන නාමමාත්රික භික්ෂුහු තවත් භික්ෂුන් පිරිවරාගෙන පැමිණ උසාවියට කඩා පැන්නාහ . ගේට්ටු වසා දැම්ම විට ඇතැම් භික්ෂුහු තාප්ප උඩින් පැන උසාවිය තුලට යාමට උත්සහ කළහ.
පසු ගිය සමයේ භික්ෂුත්වයට නොගැලපෙන ලෙස හැසිරුණේ ඔවුන් පමණක් නොවේ අල්ලස් කොමිසම ඉදිරිපිට උද්ඝෝෂණය කිරීම උසාවිය තහනම් කොට තිබියදී උසාවියේ නියෝගය පඩික්කමට දැමීමට මුරුත්තෙට්ටුවේ ආනන්ද , මැදගොඩ අභයතිස්ස , බෙන්ගමුවේ නාලක , විතාරන්දෙණියේ නන්ද ,බියගම සුසිල , වටිනාපහ සෝමානන්ද ඇතුළු භික්ෂු පිරිසක් කටයුතු කළහ
මඩකලපුව මංගලාරාමයේ අධිපතියාවන අම්පිටියේ සුමන නමැති භික්ෂුවද දිගින් දිගටම හැසිරෙන්නේ පාතාල නායකයෙකු පරිදිය වරක් ඔහු ප්රදේශයේ දෙමල ග්රාමසේවා නිලධාරියාට "තෝ දෙමල බල්ලා .මන් තෝව මරනවා " යයි කිවේ පොලිස් නිලධාරීන් ඉදිරිපිටදීම මරණිය තර්ජනය කළේය . . පොලිසියේ සහය ලැබුනේ රජයේ නිලධාරියට නොව අම්පිටියේ සුමනරතනටය .
වරක් ඔහු පොලිස් නිලධාරිනියකට පහර දීමට පවා උත්සාහ කළේය එම හේතුව මත ඔහු අත්අඩංගුවට ගෙන උසාවියට ඉදිරිපත් කල හැකි නමුත් පොලිසිය එසේ කළ බවට වාර්තා නැත . පොලිස් නිලධාරීන්ට පවා තර්ජනය කිරීම නිවට ලෙස පොලීසිය ඉවසා සිටීම රත්නපුරේදී පොලිස් නිලධාරියෙකු මරා දැමීමට එම සිවුරුකාරයට ශක්තිය දුන් බව නිසැකය
අම්පිටියේ සුමනේගේ තවත් පාතාල ක්රියාවක්
අම්පිටියේ සුමනරතනගේ පාතාල ක්රියා තව දුරටත් ඉදිරියට ගෙන යමින් මේ වසරේ මාර්තු 8 වනදා සිට දින ගණනක් තිස්සේ මහනුවර අවට මුස්ලිම් දේපොළ විනාශ කිරීමට මහසෝන්නු ධයිර්යමත් කළහ . මහනුවර අවට මුස්ලිම් ජනයට අයත් ව්යාපාර සහ ගිනි තබා විනාශ කිරීමට වෙනත් භික්ෂුන්ද සම්බන්ධවුහ .එහෙත් ඔවුන් අත්අඩංගුවට ගෙන උසාවියට ගෙනයාමට පොලිසියට හෝ ආණ්ඩුවට කොන්දක් තිබුනේ නැත .
අම්පිටියේ සුමන මහසෝන් බලකායේ නායකයා සමග තෙල්දෙණිය ගිනි තැබීමට නායකත්වය දෙමින්
මහනුවර අවට මුස්ලිම් විරෝධී කෝලාහල මෙහෙයවීම
මහනුවර අවට ගිනිතැබීම වලට භික්ෂුන් ඉදිරිපත් වූ ආකාරය
භික්ෂුන්ගේ නොපණත් කම් පිළිබඳව මේ ලිපියේ ලියන්නට ගියොත් එය පිටු දුසිම් ගණනක් දික් වෙනු ඇත . ඇතැම් භික්ෂුන් හෙරොයින් භාවිතාවට පවා ඇබ්බැහි වී ඇති බවට පසු ගියකාලයේ පුවත් පළවිය.එමෙන්ම කාන්තාවන්ට බලහත්කාරකම් කිරීම් පිළිබඳවද පුවත් පළවිය. කුඩාදරුවන් සහ සාමනේරයන් ලිංගික ක්රියාකාරකම් වලට යොදාගැනීම පිලිබඳ වාර්තාද මාධ්යවල පලවිය .පිළිකුල් කටයුතු දුෂ්ට ක්රියාවක් වන එය වෙනුවට කාන්තාවන් පන්සල්වල තබාගෙන ලිංගික ආශාවන් සන්තර්පනය කර ගැනීම වඩා හොඳය . එසේ කරන්නේ නම් නම් භික්ෂුන් මෙයට වඩා සන්සුන් වන ඇත . සිවුරු පොරොවා ගෙන බන පිරිත් කි පලියට පෝෂ්යදායි ආහාර භුක්ති විඳින ඔවුන්ගේ ලිංගික ආශාවන් යටපත් කල හැකි වන්නේ නැත . එබැවින් භික්ෂුන්ට කාන්තවන් විවාහ කරගැනීමට ඉඩ සැලසීමට දැන් කාලය පැමිණ තිබේ . ඔවුන් රකින ශීලයක් නැති බැවින් විවාහ එකක් මදි නම් දෙක තුනක් වුවද කර ගැනීමට ඉඩ දුන්නත් මා නම් එයට එරෙහිව අකුරක්වත් ලියන්නේ නැත .
කෙසේ වෙතත් පාතාල භික්ෂුන්ට එරෙහිව මෙන්ම ජනවර්ග අසමගිය අවුලවා ලේ හැලීමට මිනිසුන් පොළඹවන පාතාල භික්ෂුන් හිරගෙවල්වලට යැවීමට ආණ්ඩුව ක්රියා කිරීම අත්යවශ්යය .එසේ නොවුනහොත් ඔවුහු ගල්කටස් සහ පිස්තෝල ගන්නා දවස එතරම් ඈත නොවේ. පාතාල භික්ෂුන්ගේ පමණක් නොව අති බහුතරයක් භික්ෂුන්ගේ ඒකායන අරමුණ මේ රට සිංහල බෞද්ධ රාජ්යයක් කිරීමය . ජනවර්ග අතර සමගියක් ඇති කොට රට එක්සත් කරන්නට ගන්නා කවර උත්සහයක් වුවද ඔවුන් විසින් කඩ කප්පල් කිරීමට එක පයින් සුදානම් වී සිටිති . ඔවුන් මට්ටු කිරීමට පාලකයන්වහා පියවර නොගත හොත් බුද්ධරක්ඛිතලා සහ සෝමාරාමලා බලාපොරොත්තු වෙන ලෙස ජනාධිපතිවරයාටත් අගමැතිවරයාටත් අප අනතරු අඟවමු.
Comments