Skip to main content

ජනතා විමුක්ති පෙරමුණ තුන්වන විප්ලවයට සැරසේ ?





   අන්තිමේදී  ජනතා විමුක්ති  පෙරමුණට මොලය  පෑදුනු වගක්  පෙනෙන්නට තිබේ.  මා එසේ කියන්නේ සීනුව පැත්තකට දමා වෙනත් පෙරමුණක්  හදාගෙන  ඊළඟ මැතිවරණයට  තරඟ කරන  බව  ජවිපෙ පළාත් සභා මන්ත්‍රී  සමන්ත විද්‍යාරත්න මහතා  කියා  තිබෙන  නිසාය . ඔහු ජවිපෙ  නායකයෙකු නිසා  ජවිපෙ එවැනි තීන්දුවකට  පැමිණ ඇතැයි අපි සිතමු.

අවුරුදු 50  කට වඩා වයසැති  ජවිපෙ මුහුකුරා  ගොස් ඇතැයි සිතන්නට එය පුංචි සාක්කියකි . කොල්ලන්ගේ  හිත්වශී  කරන සටන් පාඨ වලින් චන්ද රැස්  කළ නොහැකි බව  ජවිපෙ නායකයන්  ටිකෙන් ටික අවබෝධ  කර  ගනිමින් සිටිනවා විය හැක 


ජවිපෙ  එම  තීන්දුවට  පැමිණ  තිබෙන්නේ  බොහෝ  දුරට  හිතා  මතා  කතා  බහ  කර  බවට සැකයක් නැත    අප ඒ පිළිබඳව  ඕනා  තරම් විවිධ  තැන වල  කියා ,ලියා  තිබේ. ඒ අවස්ථාවල  ජවිපෙ ගැටවු අප  මරාගෙන  කෑමට  තරම් වයිර  බැන්දාහ . එහෙත්  නායකයන්   කියන දේ  අනුව  කටයුතු  කරන  ජවිපෙ අනුගාමිකයන්  පක්ෂයේ අලුත්  මත  සමග අනුගත වන බවට සැකයක් නොමැත.



ජවිපෙ කොතරම් දුෂණ වලට විරුද්ධ වුවද මැතිවරණ වලදී  මිනිස්සු  ජවිපෙට චන්දෙ දෙන්නේ  නැත. බොහෝ කලක සිට ජවිපෙට  ලැබුනේ  සාමාන්‍යයෙන් 5% වැනි චන්ද ප්‍රමාණයක්   පමණය. විජේවීරට ඒ සංඛ්‍යාව වත් ගැනීමට  පුළුවන් වුනේ  නැත . 1982 ජනාධිපතිවරනයේදී ඔහුට  ලැබුණේ වලංගු චන්ද 65 ලක්ෂයෙන් ලක්ෂ 2 හමාරක් හෙවත් 4.19% කි .ඉකුත්  මහා  මැතිවරණයේදී  ජවිපෙට ලැබුණු චන්ද  ප්‍රතිශතය 4.87 කි . වෙනත් වචන වලින් කියතොත් චන්ද 11,166, 975 කින්  543,944 ක් පමණක්  ඔවුන්ට  ලැබිණ .



කටේ  කෙල හිඳී ගොස් උගුර බැරැන්ඩි වෙන තුරු වේදිකා වල කෑගැසුවත් , කඩදාසි රෝල් කිලෝමීටර් දස  දහස්  ගණනක  පෝස්ටර් ගැසුවත් , තමන්ගේ  ගෝල  බාලයන් සමාජ මාධ්‍ය  ජාලවල  දිනපතා ජවිපෙ  ගුණ ගී  ගායනා  කළත් මිනිස්සු අපිට චන්දය නොදෙන්නේ මන්දැයි    නිදිමරාගෙන  කල්පනා  කරන්නට ජවිපෙ  නායකත්වයට අන්තිමේදී සිදුවී තිබේ.

 


ජවිපෙත්  පංගු කාරයෙකු වන බලගතු තුන්වන  පෙරමුණක්  හදා  ගන්නට  ජවිපෙ  පුරුෂ වීර්යය  යොදන්නේ  නම් ජවිපෙ විවේචනය  කරන  බොහෝ අය  පවා කැමති වෙනු ඇත .එහෙත්  එහෙන් මෙහෙන් එකතුකරගන්නා උගතුන්  ලෙස  ප්‍රසිද්ධ  ජවිපෙ  හිතවාදීන්  පමණක් එකතු  කරගෙන  හදන පෙරමුණකින් නම් ශත  පහකින් වත් වැඩක් වෙන්නේ නැත .  චන්ද  ලැබෙන  පෙරමුණක් හදා  ගන්නට  ඕනෑ නම් ජවිපෙ  කලයුතු වෙනස්  කම්  කප්පරක් තිබේ.



පළමුවෙන්ම 1987- 90 සමයේ  තමන් කළ මිනීමැරුම්,   ත්‍රස්තවාදී  හිරිකිත  ක්‍රියා  බව ප්‍රසිද්ධියේ පිළිගෙන මහජනයාගෙන් සමා ව  ගත  යුතුය .මෙය  ඔවුන්ට ගිලීමට  අමාරු තිත්ත  බේතක් බව  හැබෑය .එසේ  නොකරන්නේ  නම්  මහජනයාගේ  විශ්වාසය දිනා  ගැනීමට  පුළුවන් වන්නේ  නැත .තමන්ගේ අතීත වැරදි අවංකව පිළිගෙන සමාව  නොයිල්ලන අය අනාගතයේ දිනක  යලිත් එම දුෂ්ට  ක්‍රියාවන්වලට එළඹීමට  ඉඩ තිබෙන ඉඩකඩ වැඩි බව  බුද්ධිමත් මහජනයා  දනිති.



එමෙන්ම අනුන්ගේ විවේචන  ඉවසන සංස්කෘතියකට  ජවිපෙ  යායුතුව  තිබේ. ඔවුන්ගේ මතය ට විරුද්ධ  පිරිස්  ද්‍රෝහීන් බැවින්  ඔවුන් මිහිතලයෙන් අතුගා දැමිය යුතු පණුවන් ,කැරපොත්තන්  ලෙස සලකන ගෝත්‍රික සංස්කෘතිය ජවිපෙ උපතින්ම උරුම කරගෙන  තිබේ.එය  නිර්මාණය  කොට  ජවිපෙට දායාද  කලේ විජේවීරමය .කොටින්ම  කියතොත්  විජේවීර  ජවිපෙට  දායාද  කළ බොහෝ දේවල් අකමැත්තෙන් හෝ සදහටම අත් හැරීමට  ජවිපෙ හිත හදා  ගත  යුතුව තිබේ. එසේ  නොකොට හදන  පෙරමුණු හුදෙක් ඇස් බැඳුමක්  ලෙස සලකා  මිනිසුන් විසින් කුණු කාණුවට තල්ලු කර දමනු ඇත.



බොහෝ කලක සිට  ජවිපෙ හමගසා ඇති සටන් පාඨ වලට  පාදක වූ දැක්මද  අත හැරීමට  ජවිපෙ සුදානම් විය යුතුය . සයිටම් විරෝධයට  ජවිපෙ එකතුවන්නේ  එමගින් නිදහස් අධ්‍යාපනයට වල  කැපෙන බව  කියමිනි .නිදහස් අධ්‍යාපනය ආරක්ෂා  කිරීමට කටයුතු කිරීම  ගැන  අපේ  කිසිම අවුලක් නැත .එහෙත් ණයවී සල්ලි හොයාගෙන හෝ   ඉගෙනීමට සුදානම් එවුන්ගේ අයිතිය  නොපිළිගෙන  ජවිපෙට චන්ද  මැෂිමක්  හද  ගැනීමට  නුපුළුවන .



සමාජවාදයට  පළමු තැන නොව දෙවෙනි තැන දීමට ජවිපෙ සුදානම් විය  යුතුය .මගේ  පුද්ගලික අදහස  නම් සමාජවාදය මේ සියවසේ  නම් එන්නේ  නැත .ලංකාව වැනි රටක  නම් සියවසක් දෙකක්වත් යන තුරු සමාජවාදයට සුදුසු පරිසරයක් ගොඩ නැගෙන්නේ නැත. කාල් මාක්ස් කිව්වේ ධනවාදය සන්වර්ධනය වී  අවසන් වූ  පසු සමාජවාදය එන බවය .එහෙත් ධනවාදය   අර්බුද මැදින්  තවමත් සංවර්ධනය වෙමින්  ඉදිරියට  යමින්  පවතින  බව මැදහත්ව දකින  අයට  පෙනේ. අප මේ බ්ලොග් අඩවි පවත්වාගෙන  යන්නේද ධනවාදී ඉදිරි ගමනේ  නිෂ්පාදනයක් වන අන්තර්ජාල මෙවලම යොදාගෙනය .


 සමාජවාදය ඇරඹිය  යුත්තේ  ඇමරිකාවේ  යුරෝපයේ මිස  තමමත් ගෝත්‍රවාදය  රජකරන අපේ රටවල් වල  නොවේ .සමාජවාදය  කඩා වැටුනේ ධනවාදී සංවර්ධනයේ   ඇයන්න , ඈයන්න  කියවමින්    සිටි රුසියාවේ බලෙන් ඔබන්නට  ගිය  නිසාය .  ධනවාදයේ  හුළඟක් වත් නොවැදුණු  මොන්ගෝලියාවේ  , ඔරුවෙන් පාරුවෙන් ගංගා තරණය  කල චීනයේ , කැත්තෙන්  උදැල්ලෙන් වැඩ  කළ මිනිසුන් සිටි  කාම්බෝජයේ  බලහත් කාරයෙන් සමාජවාදය  ඔබන්නට  ගොස් අන්තිමට සමාජවාදය  ඒ රටවල මිනිස්සුන්ට අප්පිරිය විය  . නැගෙනහිර  යුරෝපයේ අනෙකුත් රටවල  බලෙන් සමාජවාදය එබුවේ ස්ටාලින්ගේ රුසියාවේ ආරක්ෂවටය . අන්තිමට  ඔක්කොම  කඩා වැටුණේ අදහා  ගන්නටත් බැරි තරම් වේගයෙනි  එබැවින් .  සමාජවාදය පස්සට  දමා මානව හිතවාදී ධනවාදී  සමාජයක් සහ  දුෂණය  හොරකම අවම  කරන  එමෙන්ම  පුර්ණ  ප්‍රජාතන්ත්‍ර  අයිති වාසිකම් මිනිසුන්ට භුක්ති විඳීමට  මග  පාදන   වැඩ පිළිවෙලකට    යාමට ජවිපෙ පරිණාමය   විය  යුතුව  තිබේ.




 එපමණක් සෑහෙන්නේ  නැත .උතුරේ  සහ නැගෙන හිර මිනිස්සු තම ප්‍රදේශවලට පළාත් සභා  බලය  ඉක්මවා  යන  බලතල  ඉල්ලා සිටින්නේ මන්දැයි අලුතෙන් සිතා  බලා තම සිංහල වාදී ප්‍රතිපත්ති අතහැර  දැමීමට ජවිපෙට  කාලය  පැමිණ තිබේ. එසේ  නොකොට දෙමල සහ මුස්ලිම් ජනයාගේ සහය ඔය හදන්නට  යන පෙරමුණට  ලබා  ගැනීමට නුපුළුවන . කෙසේ  වෙතත්  නව ආණ්ඩු ක්‍රම ව්‍යවස්ථාවක් නිර්මාණය කර  ගැනීම සඳහා  වන ව්‍යයාමයේදී  ' රට  බෙදන ව්‍යවස්ථාවක් එපා'  යයි  ජවිපෙ  තවමත් නොකීම සහ ව්‍යවස්ථාවක්  හදා  ගැනීමට  සහය දෙමින් සිටීම හොඳ  පැත්තට වෙනස් වන්නට ජවිපෙ තුල තිබෙන සුදානම දැකිය  හැක .



ජවිපෙ  පළමුව තම සංවිධානය  තුළ එවැනි දැවැන්ත විප්ලවයක්  කොට  දෙවනුව දෙමල  සහ මුස්ලිම් සංවිධානද , පරණ සහ අලුත් වමේ   සංවිධානද , සිවිල් ජනයාගේ සංවිධානද,  වෙනත් ප්‍රගතිශීලී බලවේගයන්ද , අවංක  සහ බලවත් දේශපාලන චරිතද  එකතු කරගෙන,   දුෂිතයන්ට විරුද්ධව  යුද්ධ  ප්‍රකාශ  කරන වැඩ පිළිවෙලක් වටා  පෙරමුණක්  හදා  ජවිපෙ එහි නායකයා නොව  කොටස්  කාරයෙක් පමණක් වීමට සුදානම් නම් 2020 මහා මැතිවරණයෙන් පසු  පිහිටවන ආණ්ඩුවට නාස්  ලනුව දැමීමට හෙවත් දුරස්ථ  පාලකය අතට  ගැනීමට    හැකි වීමට  ඉඩ  කඩ  තිබේ.



අවසාන වශයෙන් මෙය  කීමට  මා  කැමතිය  .දැනට  හදාගෙන  යන ව්‍යවස්ථාව  යටතේ මැතිවරණ  ක්‍රමයේ ලොකු වෙනසක් වීමට  නියමිතය. ආසන  මට්ටමේ සහ අනුපාත ක්‍රමයේ  මිශ්‍රණයක් සහිත  මැතිවරණ  ක්‍රමයක් ඒමට නියමිත  බැවින් ජවිපෙ ඇතුළු  අඩු චන්ද  ප්‍රමාණයක්  ගන්නා  පක්ෂ වලට නව ව්‍යවස්ථාව  යටතේ සන්ධාන  හදාගෙන  මිස  දියවන්නාව  තරණය  කරන්නට  ලැබෙන්නේ  නැත . එවැනි මැතිවරණ   ක්‍රමයක් යටතේ   ජවිපෙ   තනිවම   තරඟ කළහොත් එක මන්ත්‍රී ධුරයක්වත් හිමි වෙදැයි සැක සහිතය . එබැවින් පෙරමුණකින් තරඟ කිරීම  හැර  වෙනත්  විකල්පයක් ජවිපෙට නැත . හදන්නට යන  පෙරමුණ තමන්ගේ වාසියට හදන  පෙරමුණක්  වුවහොත්  ඇතිවන ප්‍රතිඵල  ජවිපෙ බලාපොරොත්තු කඩ  කරනු ඇත. එබැවින් ඉස්සෙල්ලාම තමාගේ  ගෙදර  විප්ලවයක් කොට ඉන්පසුව ඔය  කියන  පුළුල්  පෙරමුණු තනන්නට  ජවිපෙ  නායකයන්ට  බුද්ධිය  පහල වුවහොත්  2030 , 2035  විතර වෙන විට  ජවිපෙ ඇතුලත් තුන්වන   බලවේගයකට ආණ්ඩු බලය  ලබා  ගැනීමට ඉඩ  ප්‍රස්තා හිමි වීමට ඉඩ තිබේ.






.  



Comments

Popular posts from this blog

රණසිංහ ප්‍රේමදාස ට බියවී පැනගිය ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල

           The Indian Express පුවත් පතේ  ප්‍රධාන  කර්තෘවරයා වූ ෂෙකර් ගුප්ත ජවිපෙ  කැරැල්ල  උග්‍රව තිබු 1989  දිනක ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල  හමුවීමට මහනුවරට ගියේය. එකල ඔහු මධ්‍යම  පළාතේ නියෝජ්‍ය  පොලිස්පති වරයා විය . ඔහුගේ කාර්යාලය ෂෙකර් ගුප්තා   විස්තර  කළේ මෙසේය . ' ඔහුගේ මේසයේ  ලාච්චුවක් බාගෙට ඇර තිබිණ එහි විවිධ වර්ගයේ අත් බෝම්බ කීපයක්ද ,ජිනීවා සම්මුතියෙන් තහනම් කරන  ලද ඩම් ඩම් උණ්ඩ ද තිබිණ.(එම උණ්ඩ වැදුණු විට ශරීරයේ ඇතිවෙන තුවාලය විශාලය ) උඩුගම්පොලගේ ප්‍රියතම ආයුධයවූ බ්‍රවුනින් 38 පිස්තෝලයට එම උණ්ඩ  දැමීමට ඔහු වැඩි කැමැත්තක් දැක්වීය .ඔහුගේ දකුණු පසින් Uzi වර්ගයේ සබ්මැෂින් තුවක්කුවක් තිබිණ . ඒ අතර  ඔහුගේ පුටුව අසලින් සැහැල්ලු මැෂින් තුවක්කුවක් තිබෙනු මා දුටිමි  .එයට අමතරව ඔහුගේ  ලිපි ගොනුවකට  යටින්  කොමාන්ඩෝ පිහියක් ද විය  .'                     ( බ්‍රවුනින් 38 වර්ගයේ පිස්තෝලයක් )  "ඔබ  ඔපමණ කෘර ඇයි? " ෂෙකර් ගුප්ත උඩුගම්පොලගෙන් ඇසීය . " මම කොහොමද 1988 ජුලි 28 අමතක කරන්නේ? " උඩුගම්පොල  ඇසීය .   ෂෙකර් ට අනුව ,  එම දිනයේ   උඩුගම්පොලගේ අ

පිරිමි කවුරුද වරදෙ නොබැඳෙන

           සිරි ලංකාවේ  මිනිස්සු අනුන්  විවේචනය කරන්නට   ඉතා දක්ෂය.කැමතිය.  විශේෂයෙන්ම  ගැහැනුන්  විවේචනය  කිරීමට  පිරිමින්ද ,  තමන්ගේම  වර්ගයා විවේචනය  කරන්නට  ගැහැණුන්ද  ඉතා  කැමතිය. දඟකාර  කෙල්ලෙක්  හෝ  කාන්තාවක්  ගමක හෝ  නගරයක සිටී  නම් ගැහැනුන් ඇය  විවේචනය  කරන්නේ  " ඕකිට  මදන විසේ  ඔලුවට ගහල "   " ඕකිට  මිනිස්සු  ඉසේ  කෙස්  ගානට ." ආදී  ලෙස හෙලා  දකිමිනි.  පිරිමින්  එවැනි  තරුණියක් හෝ  කාන්තාවක් විවේචනය කරන්නේ " ඕකි සේල් බඩුවක් " යනාදී  ලෙස  පරිභව  කරමිනි.     විශේෂයෙන්ම  කාන්තාවන් හෙලා දැකීම  අනාදිමත්  කාලයක    සිට  පැවතෙන හෙල සිරිතක් බව තොටගමුවේ ශ්‍රී රාහුල ස්වාමින් වහන්සේ ලිව්  කාව්‍යසේකරයේ   "පිරිමිනිදු පතන  අවසර  කල රහස්  තැන  මිස  නොලැබෙන  බැවින  ගැහැණු  කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන." යන පද  හතර  කියවූ විට සිතේ. උන්වහන්සේ    ගැහැනුන්ට එසේ    තඩි බෑවේ උන්වහන්සේ  පවුද්ගලිකව  ලැබූ අත් දැකීම්  නිසාද,   නැතහොත් එකල  සමාජයේ  ගැහැණු ඉඩක් , වෙලාවක් ,රහසිගත  තැනක් ලැබුණු සැනින් තවත්  පිරිමින් සමග රමණයේ යෙදීම  සුලබව  සිදු වී  නිසා

කොටි සොයා යාපනේ ගියෙමි

 "කොටි  නැගිටිනෝ ! "  "කොටි නැගිටිනෝ ! " කියමින් දකුණේ ඇතැමුන්  මොර  දීම නිසා  එය සත්‍යයක් දැයි සොයා  බැලීමටත් , ආණ්ඩුව  පිළිබඳව  යාපනේ  ජනයා දරන  මතය  කුමක්දැයි දැන  ගැනීමටත්  , යාපනයේ සිටින  මගේ  පැරණි මිතුරන්  හමුවී සතුටක්  ලැබීමටත්  යාපනය අර්ධද්වීපයේ  සහ නාගද්වීපයේ  සංචාරය  කිරීමටත් ඉකුත් අප්‍රියෙල්  14 වනදා  හැන්දෑවේ  යාපනය බලා  පිටත් වුයෙමි .  සංචාරයක් සඳහා  දකුණේ  සිට  යාපනය අර්ධද්වීපයට ගොඩබිමින්  යාමට ඔබ අපේක්ෂා  කරන්නේ  නම් ඒ සඳහා තෝරා  ගැනීමට  තිබෙන  හොඳම ප්‍රවාහන විධික්‍රමය වන්නේ දුම්රියයි . හන්දී අතපය රුදාවකින් තොරව ගමනාන්තය  තෙක්  යාමට  නම් දුම්රියේ පළමු  හෝ දෙවන  පන්තියේ  බලපත්‍රයක් ලබා  ගත  යුතුය කොළඹ  කොටුවෙ  සිට  දුම්රිය  4ක් දිනපතා  උතුර  බලා යයි. උදේ  5.45 ට අන්තර්  නගර ( intercity) දුම්රියක්ද , උදේ  6. 17 ට යාල් දෙවි දුම්රියද , පෙ.ව. 11.50 ට උත්තර දේවි අන්තර් නගර දුම්රියද රාත්‍රී 8.30 ට night mail නමින් ප්‍රසිද්ධ  රාත්‍රී තැපැල් දුම්රියද  එසේ  උතුර  බලා  යන දුම්රිය වේ . කල් ඇතිව  ආසන වෙන්කරවා  ගෙන  යන්නේ  නම් අඩ හෝරාවකට