Skip to main content

ඉස්කෝලේ විප්ලවයට මහින්ද සමග පෙරට

 

 

තෙවරප්පෙරුම  මන්ත්‍රී තුමා එල්ලෙන්නට  යාම  නිසා  මගේ   හිත කීරි  ගැසුනේය . ඉහින් කනින් දාඩිය වැක්කුරුනේ රාවණා ඇල්ල වගේය.එමෙන්ම  හදවත  උණුවී වැක්කෙරෙනවා සේ දැනිණ .එවැනි  උත්තමයෙක් හදිසියේ අභාවප්‍රාප්ත  වුවහොත්  රටටම  හෙන  පාඩුවකි. හදිසියේ කවුරු  හරි  ලිඳකට පැන දිවිනසා  ගත්තොත්  මිනිය  ගොඩ  ගන්නේ  කවුද? පාසල්වලට  කඩා  පැන විදුහල්පති  වරුන්ගේ බෙලි සහ  හිස  පිරිමදින්නේ  කවුද?  රනිල්ට  වැනි  ලොක්කෙකු  වුවද  තඹ  පයිසෙකට ගණන්  නොගන්නා  ධීර වීර මන්ත්‍රී  වරයෙකු  කෙසේ  සොයා  ගන්නද? ආයිත්  පළමු ශ්‍රේණියේ  ළමුන්ගේ  ප්‍රස්නෙකට  ඉදීරිපත් වී   පාසලකදී බෙල්ලේ වැල දා  ගත්තොත්  මොන දෙවියනට  කියන්නද ? එබැවින් එම  උත්තමයාට  එවැනි අභාග්‍ය  සම්පන්න ඉරණමකට  ලක්වීමට ඉඩ  දී  මට  බලා සිටින්නට  පුළුවන්  කමක් නැත . එබැවින් පළමු ශ්‍රේණියට  ඇතුලත් වීම සඳහා ඉල්ලුම්  කරන  සියලු දෙනාගේම  බලාපොරොත්තු   ඉටුවෙන පරිදි අධ්‍යාපනයේ  මහත්  විප්ලවයක්  කළ  යුතුය. මේ  විප්ලවය මට  තනිවම  කළ නොහැකි  බව  ඕනෑම  මෝඩයෙකු  පිලිගන්නවා ඇත.  විප්ලවය  කරන  හැටි  මා  දන්නා  නමුත් ඒ  සඳහා  හොඳ  පොරක් සිටිය     යුතුය.

 

 තෙවරප්පෙරුම  හොඳ  පොරක් උවත්  එයා  මේ වැඩේට  හය්ය  වැඩිය. හය්ය වැඩි වූ  විට ප්‍රති විප්ලවයක් ඇතිවී විප්ලවකාරයනුත් එක්කම හැඳි ගෑවී  යන්නට  පුළුවන .අනුර  කුමාර මට මතක් විය. කල්පනා   කොරගෙන කොරගෙන  යනවිට එයත් මේකට  හරියන්නේ  නැති බව  පෙනුනි. එයා  දැන් විප්ලව   කොරන්නට කැමති  නැත. විප්ලව  කොරන්නට ගොස් 88-89  කාලයේ  වුන වින්නැහිය   එතුමාට  තවමත් අමතක  නැති  පාටය. සමහර විට තව අවුරුදු  පහක් හයක්  ගිය විට  විප්ලවයක්  කොරන්නට හිතෙන්නට  පුළුවන. එහෙත්  අධ්‍යාපනයේ  විප්ලවයක් කිරීම  එතකල් ප්‍රමාද  කළහොත් ඉස්කෝලවල   ප්‍රශ්න උග්‍ර වී  මවුවරුන් පාසල්වල බෙල්ලේ  වැලදාගන්නට   පුළුවන.

 

අකිල විරාජ්  කාරියවසම්ට  කියාද වැඩක්  නැත.එයා  පියරු  බබෙක් විතරය.කසාද  බැඳ  වැඩි දවසක්  නැති බැවින් ඔහුගේ  හාමිනේ  කියන දෙයක්  කරනවා  මිස අධ්‍යාපනයේ  විප්ලව  කරන්නට එතුමා සුදානම් නැති  බව මට ඉඳුරාම  විස්වාසය .අනික  මෙවැනි  බරපතල දෙයක් තේරුම්  ගන්නට  ඔහුට  මොලයක්  තිබේ දැයි මට  ෂුවර්  එකක්ද  නැත.

 

රනිල්ට  කියාද වැඩක් නැත. එයා  මේ දවස්වල ඉන්නේ  හිතේ  අමරුවෙන්ය. අර්ජුන් මහේන්ද්රව  මහා බැංකුවේ දිගටම  තබා ගන්නට බැරි  උන  බැවින්   රනිල්  බලා   ගත් අතේම බලා  ගෙන  සිටින  බවත් කෑම  මේසයේදී  පවා කෑම  නොකා  කල්පනා   කරමින්  ඉන්න  බවත්   රොයිටර් වාර්තා  කර   තිබේ.

 

මයිත්‍රීට  කිව්වත් වැඩක්  වෙන්නේ  නැත. ඔහු  පළමු තැන දී තිබෙන්නේ   අරක්කු  සහ සිගරට් මිල වැඩි  කරන කතා  කියන්නටත්ය..(  උදේ  සිට  හැන්දවෙන තුර වෙහෙසෙන  අපි වැනි නිර්ධන  පන්තියට  තිබෙන එකම විනෝදය කාලක් දාගෙන  සිගරට්ටුවක  ආස්වාදය විඳීම  පමණි. හාමිනෙත් දැන්  කාමරේ අගුල් දමාගෙන  නිදා ගන්නා  බැවින්  එහෙම විනොදයක්වත් අපිට නැතිය. )ඒ  මදිවාට තමන්ගේ  පක්ෂය  මංකොල්ල  කරුවන්ගෙන් බේරා ගැනීමේ යුද්ධෙක  උන්නැහේ තත්පරව  ඉන්නා  බැවින් අධ්‍යාපන විප්ලවයක් කරන්නට  එතුමාට  සිහි කල්පනාවක් නැත .

 

මේකට  ටක්කෙටම  හරි  යන්නේ  මහින්ද  රාජපක්ෂ  මහතාය. එතුමාට  පන්සල්වල  සහ  හිර ගෙවල්වල  යාම හැර වෙන වැඩක්  නැති  බැවින් අධ්‍යාපන විප්ලවය  ගැන මගේ  අදහස් එතුමාට ඉදිරිපත්  කළ විට ඔහු,   එම  යෝජනාවලට  එකඟ වන බවට  කිසිදු  සැකයක් නැත.

 

එතුමාට  ලියා  යවන මගේ යෝජනා  වල  පිටපතක් ඔබගේ  දෑන  ගැනීම  සඳහා ඔබ  වෙත  කල් ඇතුවම  ඉදිරිපත්  කරන්නේ හෙට අනිද්දා  එතුමා  අගමැති  වූ පසු මේවා  එතුමාගේ  යෝජනා  ලෙස  රටට  හඳුන්වා දී මගේ  බුද්ධිමය  දේපොළ  අයිතිය මංකොල්ල  කෑ  හැකි  යැයි මගේ  පොඩි  කොල්ලා  කිව්  නිසාය.

 

ගරු මහින්ද  රාජපක්ෂ මැති  තුමනි!

මෙන්න  මගේ  අධ්‍යාපන විප්ලවය සඳහා වන  දස  වැදෑරුම්  යෝජනා  මාලාව

1    පළමු ශ්‍රේණියට ඉල්ලුම්  කරන සියලුම ළමයින්  ගන්නට  ඕනාය. ( ඉඩකඩ  නොවරදවාම  මදි වන  බැවින් පාසැල අවට තිබෙන නිවෙස්  , ඉඩ  කඩම්  ආණ්ඩුවට පවරා  ගත   යුතුය.)

 

2   ඩේස් පුටු මදිවෙන බැවින් ඒවා   හදා  ගන්නා  තුරු  ළමයින්  පාසලට ඇතුළු  කරන  දින දෙමාපියන්  කීප දෙනෙකු  එකතුවී පැදුර  බැගින්  විදුහල්පතිට  හෝ පළමු ශ්‍රේණියේ  ගුරුවරියට/ගුරුවරයාට  භාර  දිය  යුතුය.

 

3   පන්තියක  ළමුන් 100ක්  හමාරක් වන විට එක එක  ළමයාගේ  අභ්‍යාස  බැලීමට  ගුරුවරයාට වෙලාවක්  නැති බව  අමුතුවෙන් කිව  යුතු  නැත.. එබැවින්  උසස් පෙළ  ටියුෂන්  පන්තිවල ළමුන් දාහ ,දෙදහ දමාගෙන  දේශනා  පවත්වන  අයුරින් කුඩා ළමුන්ටද දේශන  මගින්  ඉගැන්විය  යුතුය.

 

4   දේශන අසන  විට ඒවාට  අකැමති පොඩි  පැටව් රණ්ඩු  සරුවල්  කිරීමටද  පන්ති  කාමර (වැරදීමකි. දේශන ශාලා )  දෙවනත් කිරීමටද  බෙහෙවින්  ඉඩ කඩ තිබේ. එවිට  ඔවුන්ට  දඬුවම්  නොකළ  යුතුය. මන්ද එය දරුවන්ගේ  මුලික  අයිතිවාසිකමක්  කඩ  කිරීමක්  බැවිනි. ඒ  වෙනුවට  ඔවුන්ට  නින්ද  යාම සඳහා  බෙහෙත්  ලබා  දිය  යුතුය. ඒ  සඳහා  බෙහෙත්  ලබා   ගැනීමට GMOA  එක  හෙවත් ඔබ තුමාගේ කීකරු දොස්තරලගේ සංගමයේ   සහය  ලබා ගත   යුතුය. ඒ සඳහා  ගාස්තු දෙමාපියන්ගෙන් එකතු  කර ගැනීමට  යෝජනා කරමි.

5   අවුරුද්දෙන් අවුරුද්ද කල්  ගත වන විට  පාසල්වල   ඉඩ  කඩ  තව තවත්  මදි  වන  බැවින්  පාසැල අවට  තිබෙන  අනිකුත්   නිවාසද පාසල් වලට  පවරාගෙන  ඒවායේ  ඇතුලත  බිත්ති  කඩා  දමා  පන්ති ශාලා  බවට  පත්  කොට ගත  යුතුය.

 

( ළමුන් වැඩි  වන  විට ගුරුවරුන්ද  වැඩියෙන්  උවමනා යැයි  කිසිවෙකුට  හිතෙන්නේට ඉඩ  තිබේ. එසේ  වන්නේ  නැත. මන්ද  ළමුන්ට ඉගැන්වීම  කරන්නේ දේශනා  මගින්  නිසාය. ළමුන් දාහකට  වුවද දේශනා  මගින් ඉගැන්විය  හැකි  බව  ලංකාවේ  ටියුටරි  විසින් සැකයකින්  තොරව   ඔප්පු  කර  තිබේ.)

 

6    මෙහි සඳහන් අගනා  යෝජනා  ක්‍රියාත්මක  කරගෙන  යන විට ජනප්‍රිය  පාසල්  අවට  තිබෙන පාසල්  වැසී  යනු  ඇත. එය  හොඳය. මන්ද ජනප්‍රිය  නොවන  පාසල්වල ගුරුවරු ඒවාට  යන්නේ අකමැත්තෙන්ය. ඔවුන් ස්ථාන මාරු  ඉල්ලා කරදර  කරන්නේද  ඒ  නිසාය.එබැවින්  ඔවුන්  විශ්‍රාම  ගැන්වීම  හෝ ලොකු  මුදලක් සමග සේවයෙන්  ඉවත් කිරීම කළ  යුතුය.

 

7     අවට  පාසැල්   වැසුණු  පසු ඒවායේ  ඉගන ගත්  සිසුන් කොටසක් දුර  බැහැර  පාසලකට  යාමට  වත්කමක් නොමැති  බැවින්  අධ්‍යාපනය  නතර  කොට නිවසට වී  නිකරුනේ  සිටීමේ  අනතුරක්  තිබේ.  ඉගනීම  මුලික  අයිතියක් බැවින් ඔවුන්ට  රස්තියාදු වීමට  ඉඩ  නොදිය  යුතුය. වැසී  ගිය  පාසල්වල  ගොඩ  නැගිලි  භාවිතා  කරමින් එම  ළමුන්ට  වෘත්තීය  අධ්‍යාපනයක් දීමට  ගම්වල සිටින වෘත්තීය  වේදීන්ට  පැවරිය  යුතුය.තේ  දළු  කැඩීම, රබර් කිරි කැපීම,  එළුවන් කුකුලන්  හරකුන්  බලා  ගැනීම ,  මන්තර සාස්තරය  ඉගැන්වීම , කේන්දර  නැකත් බැලීමට ඉගැන්වීම, ( මෙය ඉතා  උසස්    සාස්තරයක්  බව සෑම  රුපවාහිනි  නාලිකාවකම වගේ  ඔප්පු  කොට  තිබේ.)ආරූඪ වී පේන  කීම , පොල් කැඩීම  යනාදිය ඉහල  ආදායම් ලබා   ගත හැකි වෘත්තීන්ය .පොල් කඩන අය   හිඟ බැවින් මෙය  රටට අවශ්‍යම වෘත්තියකි.දවසට  පොල් ගස් 20  ක පොල්  කැඩීමෙන් රු.2000ක  ආදායමක්  ස්ථිර වශයෙන්ම  ලබා  ගත  හැක. 

 

8    මා ඉදිරිපත්  කරන මේ  යෝජනා ක්‍රියාත්මක කොට අවුරුදු  දුසිමක්  හමාරක්   ගත  වන විට සැම  පාසලකම  සිසුන් විසි තිස්  දහසක්  සිටිනු  ඇත.එවිට  පාසැල පිහිටි  ප්‍රදේශය  එකම නගරයක්  වනු  ඇත. එහි වැසියන්ගේ  ආර්ථික ශක්තියද  පාසැල කේන්ද්‍ර  කර  ගනිමින්  ඉතා  ඉහලට  නැංවෙනු ඇත.

 

9    එසේම   සැම  ජනප්‍රිය  පාසලක්ම විශ්ව  විද්‍යාලයක්  තරමට  ලොකු මහත් වී තිබීම  ස්ථිර  බැවින්  එම  පාසල්  භූමියේම  පස්වරුවේ  සහ  රාත්‍රී  කාලයේ  විශ්ව  විද්යාලයක් ආරම්භ  කළ  යුතුය. එමගින්  පළමු ශ්‍රේණියට ඇතුළුවන  සෑම  සිසුවෙකුටම ,සිසුවියකටම එහිදීම  උපාධියක්  ලබා  පිටවීමට  අවස්ථාව  ස්ථිර ලෙස  එළඹෙනු  ඇත.

 

10   මගේ අවසාන යෝජනාව වන්නේ කිසිදු සිසුවෙකු විභාග ෆේල්වුවාට අසමත් නොකරන ලෙසය.  අසමත්  කරන්නට ගියහොත් පාසල්වල   සිසු සංඛ්‍යාව වැඩිවී  ඉඩකඩ  මදිවෙනවා  පමණක්  නොව ඔවුන් අතර  සිටින නොසන්ඩාල  කොල්ලන්  සහ  කෙල්ලන් උපවාස  කොරන්නටත් විදුහල්පති වරුන්ගේ  බෙල්ල  මිරිකන්නටත්,  විදුලි  පංකාවල  එල්ලී දිවි නසා ගන්නටත් ඉඩ  තිබේ.  

 

ඉහත සඳහන් මගේ  අධ්‍යාපන  යෝජනා  ක්‍රියාත්මක  කිරීම  මගින් සැම මවෙක්ම  පියෙක්ම   අතිශයින්  ප්‍රීතියට  පත්වන අතර ඒ  නිසා  ඔබ  තුමාට  අවසන් හුස්ම හෙලන  තුරු  අගමැතිවරයා ලෙස  හෝ ව්‍යවස්ථාව  යලි සංශෝධනය  කරගෙන ජනාධිපති  ලෙස  නැවත  නැවත  තේරී  පත්වීමට හැකිවනවා සහතිකය. 

එබැවින්  හෙට අනිද්දා  ඔබ  තුමා අගමැති වූ  වහාම ඉහත  යෝජනා  ක්‍රියාත්මක  කරන  ලෙස  උදක්ම  ඉලා සිටිමි.

අධ්‍යාපන  ඇමතිකම සඳහා තෙවරප්පෙරුම  මහතා පත්  කිරීමටද වග  බලා   ගනු  ඇතැයි සිතමි.

 

තැන්කියු සර් 

යුවර් ඔබීඩියන්ට් සර්වන්ට්

බර්ටි රණවීරගේ .

 

ප. ලි. අධ්‍යාපන ඇමති  තනතුරට මා  පත් කිරීමට  හදිසියෙවත් අදහසක්  ඔබ  තුළ  ඇති වුවහොත් එයට  මා අකමැති බැවින් එසේ  නොකරන  ලෙස  ඉල්ලා සිටිමි.  එයට හේතුව  නම් මට වෙනත්   රාජකාරි නප්පියටම  තිබෙන  නිසාය.   අමනාප  නොවන්න.

Comments

පැරදුනේ තෙවරප්පෙරුම නොව රනිල් විකුම්සිංහය...
MPP Gunasinghe said…
අධ්‍යාපනයේ ඛේදවාචකයට අපේ පාලකකයන් ළදරුවන් වැනි අය මගින් යෙදවීමට ඉඩ ඇති පැලැස්තරවලට කල්තියාම අනතුරු ඇඟෙව්ව එක නම් බොහොම වටිනවා.
Leofwynn said…
Great rreading your blog post

Popular posts from this blog

රණසිංහ ප්‍රේමදාස ට බියවී පැනගිය ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල

           The Indian Express පුවත් පතේ  ප්‍රධාන  කර්තෘවරයා වූ ෂෙකර් ගුප්ත ජවිපෙ  කැරැල්ල  උග්‍රව තිබු 1989  දිනක ප්‍රේමදාස උඩුගම්පොල  හමුවීමට මහනුවරට ගියේය. එකල ඔහු මධ්‍යම  පළාතේ නියෝජ්‍ය  පොලිස්පති වරයා විය . ඔහුගේ කාර්යාලය ෂෙකර් ගුප්තා   විස්තර  කළේ මෙසේය . ' ඔහුගේ මේසයේ  ලාච්චුවක් බාගෙට ඇර තිබිණ එහි විවිධ වර්ගයේ අත් බෝම්බ කීපයක්ද ,ජිනීවා සම්මුතියෙන් තහනම් කරන  ලද ඩම් ඩම් උණ්ඩ ද තිබිණ.(එම උණ්ඩ වැදුණු විට ශරීරයේ ඇතිවෙන තුවාලය විශාලය ) උඩුගම්පොලගේ ප්‍රියතම ආයුධයවූ බ්‍රවුනින් 38 පිස්තෝලයට එම උණ්ඩ  දැමීමට ඔහු වැඩි කැමැත්තක් දැක්වීය .ඔහුගේ දකුණු පසින් Uzi වර්ගයේ සබ්මැෂින් තුවක්කුවක් තිබිණ . ඒ අතර  ඔහුගේ පුටුව අසලින් සැහැල්ලු මැෂින් තුවක්කුවක් තිබෙනු මා දුටිමි  .එයට අමතරව ඔහුගේ  ලිපි ගොනුවකට  යටින්  කොමාන්ඩෝ පිහියක් ද විය  .'                     ( බ්‍රවුනින් 38 වර්ගයේ පිස්තෝලයක් )  "ඔබ  ඔපමණ කෘර ඇයි? " ෂෙකර් ගුප්ත උඩුගම්පොලගෙන් ඇසීය . " මම කොහොමද 1988 ජුලි 28 අමතක කරන්නේ? " උඩුගම්පොල  ඇසීය .   ෂෙකර් ට අනුව ,  එම දිනයේ   උඩුගම්පොලගේ අ

කොටි සොයා යාපනේ ගියෙමි

 "කොටි  නැගිටිනෝ ! "  "කොටි නැගිටිනෝ ! " කියමින් දකුණේ ඇතැමුන්  මොර  දීම නිසා  එය සත්‍යයක් දැයි සොයා  බැලීමටත් , ආණ්ඩුව  පිළිබඳව  යාපනේ  ජනයා දරන  මතය  කුමක්දැයි දැන  ගැනීමටත්  , යාපනයේ සිටින  මගේ  පැරණි මිතුරන්  හමුවී සතුටක්  ලැබීමටත්  යාපනය අර්ධද්වීපයේ  සහ නාගද්වීපයේ  සංචාරය  කිරීමටත් ඉකුත් අප්‍රියෙල්  14 වනදා  හැන්දෑවේ  යාපනය බලා  පිටත් වුයෙමි .  සංචාරයක් සඳහා  දකුණේ  සිට  යාපනය අර්ධද්වීපයට ගොඩබිමින්  යාමට ඔබ අපේක්ෂා  කරන්නේ  නම් ඒ සඳහා තෝරා  ගැනීමට  තිබෙන  හොඳම ප්‍රවාහන විධික්‍රමය වන්නේ දුම්රියයි . හන්දී අතපය රුදාවකින් තොරව ගමනාන්තය  තෙක්  යාමට  නම් දුම්රියේ පළමු  හෝ දෙවන  පන්තියේ  බලපත්‍රයක් ලබා  ගත  යුතුය කොළඹ  කොටුවෙ  සිට  දුම්රිය  4ක් දිනපතා  උතුර  බලා යයි. උදේ  5.45 ට අන්තර්  නගර ( intercity) දුම්රියක්ද , උදේ  6. 17 ට යාල් දෙවි දුම්රියද , පෙ.ව. 11.50 ට උත්තර දේවි අන්තර් නගර දුම්රියද රාත්‍රී 8.30 ට night mail නමින් ප්‍රසිද්ධ  රාත්‍රී තැපැල් දුම්රියද  එසේ  උතුර  බලා  යන දුම්රිය වේ . කල් ඇතිව  ආසන වෙන්කරවා  ගෙන  යන්නේ  නම් අඩ හෝරාවකට  

පිරිමි කවුරුද වරදෙ නොබැඳෙන

           සිරි ලංකාවේ  මිනිස්සු අනුන්  විවේචනය කරන්නට   ඉතා දක්ෂය.කැමතිය.  විශේෂයෙන්ම  ගැහැනුන්  විවේචනය  කිරීමට  පිරිමින්ද ,  තමන්ගේම  වර්ගයා විවේචනය  කරන්නට  ගැහැණුන්ද  ඉතා  කැමතිය. දඟකාර  කෙල්ලෙක්  හෝ  කාන්තාවක්  ගමක හෝ  නගරයක සිටී  නම් ගැහැනුන් ඇය  විවේචනය  කරන්නේ  " ඕකිට  මදන විසේ  ඔලුවට ගහල "   " ඕකිට  මිනිස්සු  ඉසේ  කෙස්  ගානට ." ආදී  ලෙස හෙලා  දකිමිනි.  පිරිමින්  එවැනි  තරුණියක් හෝ  කාන්තාවක් විවේචනය කරන්නේ " ඕකි සේල් බඩුවක් " යනාදී  ලෙස  පරිභව  කරමිනි.     විශේෂයෙන්ම  කාන්තාවන් හෙලා දැකීම  අනාදිමත්  කාලයක    සිට  පැවතෙන හෙල සිරිතක් බව තොටගමුවේ ශ්‍රී රාහුල ස්වාමින් වහන්සේ ලිව්  කාව්‍යසේකරයේ   "පිරිමිනිදු පතන  අවසර  කල රහස්  තැන  මිස  නොලැබෙන  බැවින  ගැහැණු  කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන." යන පද  හතර  කියවූ විට සිතේ. උන්වහන්සේ    ගැහැනුන්ට එසේ    තඩි බෑවේ උන්වහන්සේ  පවුද්ගලිකව  ලැබූ අත් දැකීම්  නිසාද,   නැතහොත් එකල  සමාජයේ  ගැහැණු ඉඩක් , වෙලාවක් ,රහසිගත  තැනක් ලැබුණු සැනින් තවත්  පිරිමින් සමග රමණයේ යෙදීම  සුලබව  සිදු වී  නිසා